РЕЦЕНЗІЇ | Книга 22 травня 2007 р.

Вісім тижнів до успішного бренду

Why Johnny Can't Brand

Знаючи про стратегічну важливість брендінгу та про ресурси, які для цього необхідні, чому ж до сих пір більшість компаній не здатні створювати успішні бренди? Чому так багато продуктів так ніколи і не стають брендами? У книзі Біла Шлі (Bill Schley) та Карла Ніколса (Carl Nichols) "Чому Джонні не може створити бренд" (Why Johnny Can't Brand) нездатність створити успішний бренд пояснюється відсутністю ключової ідеї продажу (dominant selling idea — DSI). Автори пояснюють, що DSI виникає внаслідок поєднання імені корпорації чи продукту із певною унікальною позицією у свідомості споживача. Таке поєднання може призвести до "збільшення частки ринку, підвищення продажу, посилення конкурентної позиції, зростання та підвищення цінності компанії".

Книга окреслює для читачів процес створення ключової ідеї продажу: вибір специфіки, коротка і легка для запам'ятовування звістка про цю специфіку, створення візуальних блоків, які підтримують ключову ідею продажу (DSI). Підтримка ключової ідеї продажу потребує наявності п'яти основних елементів: відмінна назва, унікальна специфіка, додаткова інформація про ідею, впливові візуальні матеріали та відмінна організація діяльності.

Наголошуючи на потребі бути першим або другим у категорії, а також на важливості "ментальної" власності, "Джонні" перегукується із класичною у цій сфері книгою "Позиціонування: Битва за уми" (Positioning: The Battle for Your Mind) Ела Райса та Джека Траута, яка була опублікована ще 20 років тому. І саме така лояльність теорії позиціонування є її основним недоліком. При уважному прочитанні побачимо, що категорії споживачів та прибутковості взагалі не досліджуються у книзі. А як можна серйозно ставитися до видання, яке, пишучи про брендінг, не звертається до споживача, який фактично підтримує бренд, та прибутковості, яка забезпечує його існування?

Та найбільшим недоліком даної книги (як і всіх інших клонів позиціонування) є нехтування звітністю. Чи може компанія стверджувати, що її позиціонування покращилося на 12% за останній рік. Та й взагалі, як можна оцінити корисність методології за відсутності будь яких індикаторів та метрик. Без таких індикаторів теорія не здатна створювати звітність, а без звітності вона не може представляти жодного інтересу для керівництва компанії. Проте, якщо ваша мета набити собі ціну, як маркетологу, що ж, ця книга дійсно може стати у нагоді.

Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
13 грудня 2018
Київ
Оплата за результатом KPI — МОТИВАЦІЯ 4.0
14-15 грудня 2018
Київ
ELForum 2018. III конференція з дистанційного навчання
19-20 грудня 2018
Київ
Управлінський облік. Фінанси. Бюджети

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Образование против талантаОбразование против таланта
Кмітливіші, швидші, кращі. Секрети продуктивності в житті та бізнесіКмітливіші, швидші, кращі. Секрети продуктивності в житті та бізнесі
Миф о многозадачности. К чему приводит стремление успеть всеМиф о многозадачности. К чему приводит стремление успеть все
Руководить с юмором. Динамика успехаРуководить с юмором. Динамика успеха
Стратегия жизниСтратегия жизни


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.




bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2018, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)