РЕЦЕНЗІЇ | Стаття по книзі 7 серпня 2023 р.

«Real-Time Leadership»: створення простору між стимулом і реакцією для прийняття мудрих рішень

Щоб отримати максимум від кожного моменту, потрібно сповільнитися і створити певний простір між викликами, які нам кидають, і тим, як ми на них реагуємо. Коли ми стикаємося з великими викликами, ми надто часто покладаємося на наші інстинкти та розпізнавання шаблонів, які ми розвинули за роки досвіду і руху вперед. Коли виклик або можливість є новими, покладання на інстинкти може завести нас у хибному напрямку.

Аби опанувати ключові моменти в режимі реального часу, Девід Ноубл (David Noble) і Керол Кауфман (Carol Kauffman) пропонують у своїй новій книзі «Real-Time Leadership: Find Your Winning Move When the Stakes Are High» («Лідерство в реальному часі: знайди свій виграшний хід, коли ставки високі») фреймворк M.O.V.E. Вирішення високих ставок і ризикованих лідерських завдань вимагає підготовки та практики.

Real-Time Leadership: Find Your Winning Moves When the Stakes Are High

Фреймворк M.O.V.E. допоможе вам знайти, відкрити і використати простір, який ви створюєте між викликом і вашою відповіддю. Короткий опис цієї концепції виглядає наступним чином.

М: Будьте уважними

«Усвідомлена уважність у ситуаціях із високими ставками означає точне усвідомлення того, що потрібно від вас як від лідера саме в цей момент, щоб ви могли керувати в режимі реального часу». Це означає бути «точним і гнучким у тому, на чому ви зосереджуєте свою увагу». Бути уважним означає долати свої інстинкти. Якщо ви автоматично звертаєтеся до свого стандартного плану дій, ви не будете уважними. Усвідомлена уважність дозволяє вам створювати простір у реальному часі.

Кожен виклик, з яким ви зіткнетеся як лідер, буде включати в себе всі або деякі з того, що називають «трьома вимірами лідерства»: перший — це зовнішній вимір, який стосується високих цілей, яких ви хочете і повинні досягти, що випливають із ваших власних прагнень або тих, які ставлять перед вами. Далі йде внутрішній вимір, який стосується вашого характеру, емоційної регуляції, цінностей і того, ким ви маєте стати як лідер, щоб відповідати цим зовнішнім викликам, цілям і пріоритетам. Нарешті, є міжособистісний вимір, який стосується того, як «керувати так, як потрібно іншим, а не так, як вам подобається. У будь-якій взаємодії лідер повинен мати кілька способів реагування, щоб розкрити потенціал інших».

О: Генеруйте варіанти

Перш ніж перейти до дії, ми збільшимо наші шанси на успіх, якщо спочатку розглянемо всі наші варіанти. Ці варіанти обертаються навколо чотирьох основних позицій: Lean In (зайняти активну позицію), Lean Back (зайняти аналітичну позицію), Lean With (співпрацювати з іншими) і Don’t Lean (бути спокійним і вбирати в себе все, що є навколо і всередині вас, щоб творча мудрість могла спливти на поверхню). Автори називають це переходом від сили волі до сили способу — створенням щонайменше чотирьох варіантів досягнення кожного з ваших зовнішніх пріоритетів та їх ранжуванням. Позиція, яку ви обираєте, має відповідати потребам людей, з якими ви взаємодієте.

V: Визначте свою точку зору

Нам потрібно зрозуміти наше сприйняття ситуації. Чи правильно я її сприймаю? Чи я помиляюся? Чи бачу я ясно, чи моє сприйняття спотворене власними упередженнями або якимись іншими факторами? Чи бачу я речі з точки зору інших людей? Чи правильну позицію я займаю? Що, якби я використовував інший підхід?

Ми також маємо розглянути, чи є наша точка зору занадто чіткою (дрібні деталі) або ж інша крайність — занадто грубою (лише основні деталі). Іноді ситуація вимагає широкого погляду, особливо там, де потрібен творчий підхід. В інших випадках нам потрібно обмежитися вузьким фокусом. Ці міркування допомагають визначити, як найкраще витрачати наш час.

Е: Залучайте та впроваджуйте зміни

Почніть із донесення своїх намірів. Посильте свої сигнали, роблячи тільки те, що ви можете зробити, а решту залиште іншим. Більшість лідерів виявлять, що їхня робота полягає не в тому, щоб бути спеціалістом, а в тому, щоб бути генералістом (універсалом).

Автори також звертають увагу на виклики реального часу, пов’язані з переходом на нову роль. Ключовим моментом, на їхню думку, є зміна точки зору. Після того, як ви визначилися з новою точкою зору, ви можете почати застосовувати решту принципів M.O.V.E. Пристосуйте свою поведінку до нової динаміки стосунків, якої вимагає ваша нова роль. Дозвольте людям дізнатися про вас якомога більше. Пам’ятайте також: «Ви повинні ідентифікувати себе з усією організацією, а не лише з тими її частинами, які вам зручні або знайомі».

Залежно від вашої ситуації (і часу), вам може не знадобитися застосовувати фреймворк M.O.V.E. по порядку. Подумайте про ці чотири елементи як про контрольний список, і якщо якась сфера не відповідає вимогам, почніть із неї. Наприклад, запитайте себе: «Чи відчуваю я, що у мене є кілька варіантів, які я можу використати для досягнення моїх пріоритетів, а не лише покладатися на мій підхід за замовчуванням?» Якщо ні, почніть працювати над розширенням своїх можливостей.

Великі лідери «створюють простір між стимулом і реакцією і використовують цей простір — чи то секунди, години, чи довше — для прийняття мудрих рішень. Найвидатніші лідери живуть у цьому просторі». Вони центровані. Щоб досягти цього, потрібна практика і відданість.

Коли група монахів розчарувалася, бо відчула, що їхня здатність до концентрації та усвідомленості зупинилася, незважаючи на те, що вони постійно практикували, вони звернулися за порадою до Далай Лами. Далай-лама зробив паузу, перш ніж грайливо відповісти: «Я можу сказати, що за останні сорок років практики я помітив ... певні поліпшення».

За матеріалами Leading Blog



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець
Мудакам тут не місце. Як вижити в офісних джунгляхМудакам тут не місце. Як вижити в офісних джунглях
МікромайстерністьМікромайстерність

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)