ПЕРЕЗАВАНТАЖЕННЯ 2.0. Бізнес-конференція на основі реальних кейсів


РЕЦЕНЗІЇ | Книга 29 січня 2009 р.

Конкуренція червоної королеви

The Red Queen among Organizations: How Competitiveness Evolves

Одна з найбільш амбітних та цікавих книг про стратегію — це книга "Червона королева серед організацій: Як еволюціонує конкуренція" (The Red Queen among Organizations: How Com­petitiveness Evolves), написана професором Стенфордського університету Вільямом Барнетом (William Barnett). Головний образ цієї книги повертає нас до класичної дитячої книги Льюіса Керолла, в якій Червона Королева пояснює Алісі, що у її країні "потрібно бігти зі всіх ніг, щоб залишатися на місці".

Засадничий елемент конкуренції "Червоної королеви" очевидний: "Організації навчаються реагувати на конкуренцію таким чином, щоб ставати сильнішими конкурентами. І таким чином вони включають той самий механізм у своїх конкурентах", — пише Барнет. Але взаємозв'язок між ефективністю компанії та її здатністю "конкурувати" не завжди безпосередній. Ви можете бути скільки завгодно "швидкими" та "гнучкими" і при цьому провалитися. Немає "простої формули" успіху. Реалії конкуренції "Червоної королеви" суттєво відрізняються від традиційних підходів у бізнесі.

Барнет ідентифікує дві із цих реалій: "Жахаючі ефекти сучасної конкуренції, та життєдайні ефекти конкуренції гістерезисної". (Під гістерезисними (hysteretic) маються на увазі системи, які не можуть повернутися до свого попереднього стану, навіть якщо причина переходу в новий стан уже не діє). Загрози конкуренції очевидні: що більша її інтенсивність — то більша небезпека для виживання. Але користь від конкуренції також є важливим фактором (хоча про нього часто забувають): "Організації, які зуміли пройти через жорстку конкуренцію, більш життєздатні і готові до будь-яких несподіванок".

Основна ідея "Червоної королеви" полягає в тому, що саме завдяки конкуренції як явища компанії отримують інформацію про своїх конкурентів, споживачів, клієнтів і навіть про саме середовище, в якому їм доводиться працювати. Завдяки конкуренції компанії стають сильнішими. А оскільки компанії стають сильнішими, то і їхні конкуренти, навчаючись одне в одного та копіюючи переможні стратегії, також стають сильнішими, зменшуючи розрив між "найкращими" та "всіма іншими". Саме в цьому й полягає природа конкуренції за "Червоною королевою": компанії повинні бігти дуже швидко, щоб не відстати від своїх колег.

"Червона королева серед організацій" написана більше в академічному, ніж в практичному стилі, що дещо ускладнює її втілення. Можливо, саме це стане причиною, через яку менеджери так і не зможуть застосувати надані в ній поради на практиці. Але, попри це, Вільяму Барнету, завдяки обраному куту зору, вдалося створити найкращу книгу року про стратегію. Конкуренція передбачає відносну, а не абсолютну результативність. Конкуренція завжди залежить від контексту (ви не можете сказати успішні ви, чи ні, якщо не порівнюєте себе із конкурентами). Знайшовши ідеальну нішу, в якій немає конкуренції, ви розівчитесь змінюватися і перший же конкурент, який прийде в цю нішу після вас, зможе дуже швидко скинути вас з "престолу". Займаючись диференціацією, у жодному разі не варто повністю уникати конкуренції, адже саме вона дозволяє вам розвиватися і зростати.

Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
28-30 квітня 2017
Київ, БЦ Інком
Тренінг із досягнення надрезультатів «Контекст» (Арсен Рябуха, Володимир Герасічев)
12 травня 2017
Київ, Готель «Мир»
Оплата за результатом KPI — мотивація 4.0 (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
16 травня 2017
Київ, kmbs
Управління репутацією в розгалуженій бізнес-структурі: як налагодити систему зсередини? (Євген Загорулько)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Начни. Врежь страху по лицу, перестань быть «нормальным» и займись чем-то стоящимНачни. Врежь страху по лицу, перестань быть «нормальным» и займись чем-то стоящим
Доктрина шокаДоктрина шока
Победи прокрастинацию! Как перестать откладывать дела на завтраПобеди прокрастинацию! Как перестать откладывать дела на завтра
Скорость доверия. То, что меняет всеСкорость доверия. То, что меняет все
Ответы на 74 ключевых вопроса о современном бизнесеОтветы на 74 ключевых вопроса о современном бизнесе


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)