РЕЦЕНЗІЇ | Книга 24 лютого 2009 р.

Спільнота: Структура приналежності

Community: The Structure of Belonging

Відомий антрополог Маргарет Мід (Margaret Mead) колись сказала: "Ніколи не сумнівайтесь, що невелика група мислячих громадян може змінити світ. Насправді, тільки вона й має цю здатність". У книзі "Спільнота: Структура приналежності" (Community: The Structure of Belonging) автор Пітер Блок надає нового значення та методології цій думці.

В якому стані перебуває сучасна "спільнота"? На превеликий жаль, сьогодні ми потерпаємо від "страху, помилок та фрагментації". Блок доводить, що для створення здорових спільнот нам потрібно змінити контекст розмови, концентруючись не на проблемах, а на можливостях. Спільнота потрібна кожному, хто прагне трасформувати спільноти та системи, такі як: охорона здоров'я, соціальні сервіси та молодіжні програми. Блок пропонує не лише приклади, але й провокаційні запитання, які повинні вести малі групи, коли ті залучаються до розмови.

Блок називає громадянство "станом буття" і "вибором активізму". Громадяни повинні хотіти бути звітними, повинні тренувати владу, а не уникати її, і повинні долучатися до колективних можливостей.

У своїй книзі автор спонукає до "зворотнього" мислення, ставлячи під сумнів моделі, які раніше здавалися нам цілком логічними. Наприклад, хто насправді кого створює: керівник підлеглого чи навпаки — підлеглий керівника? Або — хороше питання для сучасного суспільства — чи справді громадяни створюють лідера?

Лідерство — це збірне поняття; для його виникнення потрібні три критичні аспекти: створення контексту, який об'єднає людей (включаючи і фізичну його форму); задавання "потужних" (powerful) запитань; а також вміння слухати! Блок переконаний, що хороші запитання можуть мати куди більший потенціал для трансформації спільнот та окремих індивідів, ніж відповіді на них. Він пропонує перелік таких запитань, які можуть стати рушіями діалогу між потенційними громадянами (учасниками спільноти).

Блок ставить під сумнів традиційні підходи до трансформації спільноти. Провокативно? Так! Дієво? Хто зна! Втім, як би там не було, його приклади дають нам надію.

І хоча Блок фокусується здебільшого на спільноті, після прочитання книги виникає закономірне запитання: Наскільки його ідеї можуть бути застосовані у бізнес-контексті? Вочевидь, це можна перевірити тільки задаючи запитання, запропоновані Блоком, у компаніях та спостерігаючи за реакцією на них ваших працівників.

Ярослав Федорак, за матеріалами Graziadio Business Report.




БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
19 січня 2017
Київ
Робота з дебіторською заборгованістю (Максим Голубєв)
20 січня — 1 квітня 2017
Київ, Готель «Мир»
Mini MBA — "Ефективний керівник"
24 січня 2017
Київ, Український дім
Менеджер і команда. Як створити команду мрії (Максим Батирєв)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Креативь! Поставь идеи на потокКреативь! Поставь идеи на поток
Покажи свою работу! 10 способов сделать так, чтобы тебя заметилиПокажи свою работу! 10 способов сделать так, чтобы тебя заметили
Высшая цель. Секрет, который поддерживает вас каждую минутуВысшая цель. Секрет, который поддерживает вас каждую минуту
Нетворкинг для интровертовНетворкинг для интровертов
Четыре правила успешного лидераЧетыре правила успешного лидера

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)