РЕЦЕНЗІЇ | Книга 31 січня 2013 р.

Чого не купиш за гроші: Моральні обмеження ринків

What Money Can't Buy: The Moral Limits of Markets

What Money Can't Buy: The Moral Limits of Markets
Майкл Сандел (Michael Sandel), професор державного управління у Гарварді, переконаний, що ринкові підходи до управління державою могли б виявитися набагато більш ефективними, але вони несуть у собі складну етичну дилему. У своїй книзі "Чого не купиш за гроші: Моральні обмеження ринків" (What Money Can't Buy: The Moral Limits of Markets) він прямо стверджує, що ринкові підходи пропонують найбільш оптимальний і чесний спосіб перерозподілу ресурсів.

Сандел переконаний, що ми живемо в еру "ринкового тріумфу", коли все можна купити за гроші, включаючи право на імміграцію, вступ до елітних навчальних закладів та хороше здоров'я. Якщо ця тенденція збережеться, через деякий час практично кожен аспект нашого життя буде комерціалізований. Навіть ті сфери, які раніше належали сім'ям, спільнотам, церквам та громадським організаціям потраплять під владу грошей.

Втім, на думку професора, встановлення ринкового цінника на хороші речі може зіпсувати їх. Тенденція до тотальної комерціалізації не лише спонукає до бездумного прийняття ризиків, але й знищує те, що ми звикли називати "капіталом спільноти" — тобто той нематеріальний ресурс, який пов'язує людей між собою у демократичному суспільстві.

Сандел вправно використовує прості щоденні приклади для пояснення складних філософських аспектів та ілюстрації руйнівної природи ринкових тенденцій. Один із таких прикладів — дитсадок, який вводить штрафи для батьків, які забирають своїх дітей пізніше домовленого строку. Як наслідок, кількість запізнень не скорочується, а навпаки, зростає.

Ці приклади дозволяють продемонструвати, наскільки важливу роль у сучасному суспільстві відіграють соціальні норми, і наскільки легко вони будуть зруйновані, якщо основною цінністю та одиницею виміру стануть гроші.

Якщо все можна купити, то наступним кроком стане природній розподіл на тих, хто може дозволити собі доступ до базових предметів споживання і тих, хто не може собі цього дозволити. Професор пояснює як таке розмежування вплине на розподіл цих людей у реальному житті.

Книгу Майкла Сендела варто прочитати кожному, хто все ще плекає думку, що ринкові підходи здатні не менш ефективно працювати на державному рівні.

Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
20-21 грудня 2017
Київ, Готель «Мир»
Управління проектами (Олег Андрієнко)
20 грудня 2017
Київ, Готель «Мир»
10 главных секретов руководителя или как достичь лояльности и вовлеченности персонала (Ірина Головньова)
23-24 грудня 2017
Київ, Готель «Мир»
Стратегічна Сесія. Розробка стратегії топ-менеджментом компанії (Ігор Немировський, Інна Старожукова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Персональный ребрендинг. Как изменить свой имидж, сохранив репутациюПерсональный ребрендинг. Как изменить свой имидж, сохранив репутацию
Руководить с юмором. Динамика успехаРуководить с юмором. Динамика успеха
Личностный ростЛичностный рост
Секреты великих ораторов. Говори как Черчилль, держись как ЛинкольнСекреты великих ораторов. Говори как Черчилль, держись как Линкольн
Напролом. Мистецтво перетворювати перешкоди на перемогиНапролом. Мистецтво перетворювати перешкоди на перемоги


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)