РЕЦЕНЗІЇ | Стаття по книзі 2 вересня 2013 р.

Наступ на всі фронти

The New Emerging Market Multinationals

The New Emerging Market Multinationals: Four Strategies for Disrupting Markets and Building Brand
Виглядає, що перелік Fortune Global 500 стає дедалі різноманітнішим. Якщо 2005 року у ньому значилося 44 компанії із країн, що розвиваються, то через п’ять років їх було вже 113. А як вважають Амітава Чаттопадхья (Amitava Chattopadhyay) та Раджив Батра (Rajeev Batra), автори книги «The New Emerging Market Multinationals: Four Strategies for Disrupting Markets and Building Brand» («Нові транснаціональні корпорації із країн, що розвиваються. Чотири стратегії підриву ринків та побудови бренду»)1, нові гравці не задовольнятимуться роллю другого плану та впевнено боротимуться за світове лідерство. Більше того, наступ «нових транснаціоналів» приведе до трансформування міжнародної економіки.

У своїй книзі, що базується на результатах дослідження 39 успішних фірм із країн, що розвиваються, Чаттопадхьяя та Батра аналізують стратегії, які вони використовують у процесі освоєння міжнародних ринків. Зокрема, це такі стандартні стратегії, як максимальне зниження виробничих витрат або спирання на діаспору своєї країни при виході на новий ринок. Проте, як зазначають автори, все частіше фірми застосовують стратегію «нішової спеціалізації». В її рамках компанії уникають прямого протистояння із потужними конкурентами. Замість цього, вони визначають споживчі сегменти — дуже часто невеликі та, на перший погляд, малопривабливі, які використовують як плацдарм для подальшого розширення своєї присутності. Так, індійська компанія Mahindra & Mahindra, використавши свій досвід виробництва малогабаритних тракторів для вітчизняного ринку, вийшла на нішові ринки США та Австралії із технікою для догляду за газонами та площадками для гольфу. А китайський виробник побутової техніки Haier, спочатку запропонував американським споживачам малогабаритні холодильники, які ідеально підходять для винних погребів та кімнат у гуртожитках, і лише потім почав розширювати свою пропозицію.

«Будівники глобальних брендів», — так називають автори найамбітніших представників «нових транснаціоналів». Серед них не лише такі відомі фірми, як Lenovo, HTC та Wipro, але й вчорашні «новачки» у міжнародному бізнесі, зокрема, Natura Cosmeticos та Apollo Tyres. Одні із цих компаній також розпочинали із виходу на периферійні ринки, потім тишком-нишком освоюючи його основні сегменти. Інші рухалися шляхом масштабних та складних поглинань. Так, Apollo Tyres придбала компанію Dunlop, а Tata Motors — Daewoo Trucks та Jaguar.

За матеріалами strategy+business.


    1 Амітава Чаттопадхья — викладач INSEAD, Раджив Батра — спеціаліст Мічиганського університету. Книга написана у співавторстві з Айсегулом Озсомером (Aysegul Ozsomer), фахівцем Університету Коч (Стамбул).


comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
26 березня 2019
Київ
Майстер закупівель: результативні переговори
27-28 березня 2019
Київ
Фахівець із закупівель. Ефективна закупівля від А до Я
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Ніколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомствНіколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомств
Включайся! Жінки, робота й воля вести за собоюВключайся! Жінки, робота й воля вести за собою
12 важелів успіху12 важелів успіху


bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2019, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)