РЕЦЕНЗІЇ | Стаття по книзі 2 вересня 2013 р.

Наступ на всі фронти

The New Emerging Market Multinationals

The New Emerging Market Multinationals: Four Strategies for Disrupting Markets and Building Brand
Виглядає, що перелік Fortune Global 500 стає дедалі різноманітнішим. Якщо 2005 року у ньому значилося 44 компанії із країн, що розвиваються, то через п’ять років їх було вже 113. А як вважають Амітава Чаттопадхья (Amitava Chattopadhyay) та Раджив Батра (Rajeev Batra), автори книги «The New Emerging Market Multinationals: Four Strategies for Disrupting Markets and Building Brand» («Нові транснаціональні корпорації із країн, що розвиваються. Чотири стратегії підриву ринків та побудови бренду»)1, нові гравці не задовольнятимуться роллю другого плану та впевнено боротимуться за світове лідерство. Більше того, наступ «нових транснаціоналів» приведе до трансформування міжнародної економіки.

У своїй книзі, що базується на результатах дослідження 39 успішних фірм із країн, що розвиваються, Чаттопадхьяя та Батра аналізують стратегії, які вони використовують у процесі освоєння міжнародних ринків. Зокрема, це такі стандартні стратегії, як максимальне зниження виробничих витрат або спирання на діаспору своєї країни при виході на новий ринок. Проте, як зазначають автори, все частіше фірми застосовують стратегію «нішової спеціалізації». В її рамках компанії уникають прямого протистояння із потужними конкурентами. Замість цього, вони визначають споживчі сегменти — дуже часто невеликі та, на перший погляд, малопривабливі, які використовують як плацдарм для подальшого розширення своєї присутності. Так, індійська компанія Mahindra & Mahindra, використавши свій досвід виробництва малогабаритних тракторів для вітчизняного ринку, вийшла на нішові ринки США та Австралії із технікою для догляду за газонами та площадками для гольфу. А китайський виробник побутової техніки Haier, спочатку запропонував американським споживачам малогабаритні холодильники, які ідеально підходять для винних погребів та кімнат у гуртожитках, і лише потім почав розширювати свою пропозицію.

«Будівники глобальних брендів», — так називають автори найамбітніших представників «нових транснаціоналів». Серед них не лише такі відомі фірми, як Lenovo, HTC та Wipro, але й вчорашні «новачки» у міжнародному бізнесі, зокрема, Natura Cosmeticos та Apollo Tyres. Одні із цих компаній також розпочинали із виходу на периферійні ринки, потім тишком-нишком освоюючи його основні сегменти. Інші рухалися шляхом масштабних та складних поглинань. Так, Apollo Tyres придбала компанію Dunlop, а Tata Motors — Daewoo Trucks та Jaguar.

За матеріалами strategy+business.


    1 Амітава Чаттопадхья — викладач INSEAD, Раджив Батра — спеціаліст Мічиганського університету. Книга написана у співавторстві з Айсегулом Озсомером (Aysegul Ozsomer), фахівцем Університету Коч (Стамбул).


comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
28-29 серпня 2017
Київ
Спеціаліст із навчання і розвитку — SpTD (Оксана Кондратенко)
6-7 вересня 2017
Київ, Конференц-центр
Ефективна закупівля від А до Я (Вікторія Березіна)
6 вересня 2017
Одеса, Atlantic Garden Resort
Топ-менеджер номер 1 (Ігор Манн)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Обрести уверенность в себе. Что означает быть ассертивнымОбрести уверенность в себе. Что означает быть ассертивным
Ловушка времени. Классическое пособие по тайм-менеджментуЛовушка времени. Классическое пособие по тайм-менеджменту
Эффективные письменные деловые коммуникацииЭффективные письменные деловые коммуникации
Корпократия. Как генеральные директора прибирают к рукам миллионы долларовКорпократия. Как генеральные директора прибирают к рукам миллионы долларов
Тайм-менеджмент по Брайану Трейси. Как заставить время работать на васТайм-менеджмент по Брайану Трейси. Как заставить время работать на вас


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)