РЕЦЕНЗІЇ | Стаття по книзі 2 жовтня 2013 р.

Відома і невідома McKinsey

The Firm: The Story of McKinsey and Its Secret Influence on American Business

The Firm: The Story of McKinsey and Its Secret Influence on American Business
Упродовж десятиліть заснована 1926 року McKinsey має репутацію найвпливовішої консалтингової фірми світу. Серед її клієнтів — знакові компанії сучасності, від Procter & Gamble до American Express, а також уряди багатьох держав. За оцінками Forbes, сума надходжень McKinsey за 2009 рік становила $6,6 млрд.

Щоправда, є в анналах компанії епізоди, які не дуже афішуються. Так, консультанти McKinsey були творцями стратегії General Motors, завдяки якій автовиробник програв японським конкурентам; стояли біля витоків укладення славнозвісного союзу між Time Warner та AOL, а 1980 року напророчили AT&T, що через 20 років кількість користувачів мобільних телефонів в США ледь-ледь досягне відмітки в 900 тис. (насправді ж, їх виявилося 109 млн.). Перелік таких «досягнень» можна продовжувати й продовжувати...

У чому ж секрет успіху цієї компанії? Це питання аналізує Дафф Макдональд (Duff McDonald)1, у своїй книзі «The Firm: The Story of McKinsey and Its Secret Influence on American Business» («Фірма: Історія McKinsey та її секретний вплив на американський бізнес»). Розглядаючи історію McKinsey, він ставить запитання «А чи вартує те цього?» — інакше кажучи, — чому керівники дуже різних організацій готові викласти за послуги компанії небувало високі суми?

Початок

Все розпочалося з того, що Джеймс Маккінзі (James McKinsey), добрий знавець бухгалтерської справи, якось усвідомив, що фінансова звітність — це не просто документи, а щось, на чому можна побудувати сюжет цікавої історії. Власне, він першим запропонував революційну для тих часів ідею, яка полягала в тому, що замість традиційного складання бюджету треба зробити бізнес-план, а вже потім розробити бюджет, який би уможливив його виконання. А незабаром у Маккінзі сяйнула думка стосовно того, що американський бізнес не проти платити гроші зовнішнім консультантам, які б приходили в компанію та казали, що слід робити.

На вершині

Засновник McKinsey задав тон формуванню організаційної культури. Він завжди славився здатністю залучати свіжі, «незашорені» уми, глибоким аналітичним підходом та вміннями вправного спілкування. Отже, у клієнтів були всі підстави сподівалися, що запропоноване фірмою рішення буде найкраще з усіх можливих. Щоправда, питання, як реально поради McKinsey впливали на отримані замовниками результати, було дуже вміло знято із порядку денного.

Автор книги наводить слова Леррі Канарека (Larry Kanarek), одного із керівників фірми, який у мить відвертості сказав йому: «Ми ж — радники, а справа менеджменту — врахувати всі поради та приймати рішення». Крім того, як стверджує Макдональд, стандартний контракт фірми містить пункт, відповідно до якого клієнт погоджується, зокрема, з тим, що не посилатиметься на McKinsey без письмової згоди фірми. Тож, виглядає так, що компанія не афішує своїх заслуг, якщо клієнт досягає успіху, а також не бере на себе вину за його провал.

Крім того, як вважає автор книги, дуже часто під прикриттям McKinsey приймаються непопулярні рішення. «Якщо ви як генеральний директор вважаєте, що треба скоротити витрати на 10%, а ця ідея не має підтримки менеджменту, то, з допомогою McKinsey, вам, найімовірніше, вдасться дати вашій задумці "зелене світло"», — пише Макдональд. Також він зазначає, що у багатьох випадках недешева порада McKinsey зводиться, у підсумку, до простої рекомендації звільнити стільки-то працівників. За словами автора: «Є всі підстави вважати, що, можливо, McKinsey — це найавторитетніший у сучасній історії "легалізатор" масових звільнень будь-кого, будь-де та будь-коли».

Але чому клієнти знов і знов повертаються до фірми? Ось що сказав Даффу Макдональду Алан Кентроу (Alan Kantrow), колишній редактор McKinsey Quarterly: «Компанії запрошують їх для виконання нових й нових завдань не тому, що вони досконалі в тому, що роблять, а тому, що навчені, як керувати таким типами стосунків з клієнтами; інакше кажучи, вони дуже чітко усвідомлюють, що вся "cіль" — у взаєминах та вмінні вести розмову».

Звісно, з деякими думками автора можна погоджуватися або ні. Втім, попри все, книга «Фірма» — це перша спроба глибоко проаналізувати, що являє собою McKinsey — один із найпотужніших гравців сучасної індустрії управлінського консалтингу.

За матеріалами Businessweek.


    1 Дафф Макдональд (Duff McDonald) був упродовж тривалого часу журналістом Fortune, The New York Observer, а також інших відомих видань. Автор книги «Last Man Standing» («Герой-одинак») — біографії Джеймса Даймона (James Dimon), голови ради директорів та генерального директора JPMorgan Chase.


comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
24-25 листопада 2017
Одеса
Оперативне управління командою підлеглих і бізнес-процесами (Ігор Сокуренко)
1 грудня 2017
Київ, Готель «Мир»
Мотивація «під ключ»: від ефективності до оплати праці в рамках обмеженого бюджету (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
7-8 грудня 2017
Київ
Оцінка персоналу від А до Я (Оксана Кондратенко)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Продуктивный ниндзя. Работай лучше, получай больше, люби свое делоПродуктивный ниндзя. Работай лучше, получай больше, люби свое дело
Хватит мечтать, займись делом! Почему важнее хорошо работать, чем искать хорошую работуХватит мечтать, займись делом! Почему важнее хорошо работать, чем искать хорошую работу
Новые размышления о личном развитииНовые размышления о личном развитии
Бизнесхак на каждый день. Экономьте время, деньги и силыБизнесхак на каждый день. Экономьте время, деньги и силы
MBA в кармане. Практическое руководство по развитию ключевых навыков управленияMBA в кармане. Практическое руководство по развитию ключевых навыков управления


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)