РЕЦЕНЗІЇ | Огляд книги 31 січня 2017 р.

Переваги управління типу «lean»

Можливо, назва книги Джейкоба Столлера (Jacob Stoller) «The Lean CEO: Leading the Way to World-Class Excellence» («CEO типу Lean: як зробити з компанії гравця світового класу») не дуже вдала. Адже слово «lean» асоціюється в основному з виробничим контекстом, і то в дуже вузькому значенні — як підхід, що дозволяє виконувати роботу силами якомога меншої кількості людей. Хоча народжена в Toyota lean-система — це філософія безперервного вдосконалення, яка охоплює всі аспекти функціонування організації.

The Lean CEO: Leading the Way to World-Class Excellence (CEO типу Lean: як зробити з компанії гравця світового класу)
» Докладніше на Amazon
Саме в такому сенсі вживає поняття «lean» автор, представляючи у своїй книзі всебічну систему управління, котра дозволяє наблизитись до досконалості. Сутність цього підходу полягає в тому, щоб створити якнайбільшу цінність із того, що у вас є — незалежно від того, чи йдеться про час, гроші, людей або обладнання. Lean змушує вас розвивати лідерів на всіх рівнях і таким чином позбуватись усього, що псує атмосферу в фірмі та руйнує її продуктивність.

Джейкоб Столлер наводить дві основні причини, чому результативність компаній типу «lean» є вищою, ніж інших.

  1. Lean дозволяє задіяти найкращі якості людей, розкриваючи та розвиваючи їхні здібності. Інколи доводиться чути: мені подобається робота, але через всі ці інтриги та «політичну» метушню нормально працювати просто неможливо. В контексті lean-підходу такі речі розглядаються, як «непродуктивні відходи» і кожна людина може ініціювати процес змін, аби від цього позбавитися. У lean-компаніях головує командна робота. «Як ми можемо найкраще виконати роботу, працюючи разом», — таке питання ставлять перед собою члени організації.

  2. Lean не дає лідерам відірватись від реальності. Як правило, менеджери мають достатньо інформації, але при цьому вони не завжди розуміють реальну ситуацію. Lean-підхід є засобом «підключення» кожного управлінця до того, що насправді відбувається — і в середині компанії, і поза її межами. За своєю сутністю компанія типу «lean» — це організація, що самонавчається. А це особливо важливо в кризові часи.

«Lean-система змушує компанію фокусуватись на вимірювальних, зорієнтованих на клієнта цілях, кодифікуючи те, щоб зробити її успішною, — пише автор. — Оскільки lean формує середовище, що стимулює безперервність вдосконалення, роль, яку виконує керівник компанії, поступово еволюціонує — від людини, що приймає рішення, реагуючи на поточні проблеми, до далекоглядного стратега, вчителя та наставника».

Автор розпочинає книгу з даних дослідження, котрі дуже добре ілюструють нашу марнотратність. Адже ми не вміємо розумно розпорядитись ані часом, ані енергією людей, ані їхніми здібностями (і в цьому керівники особливо «кульгають»).

Також Столлер представляє в книзі поведінкові портрети 28 гендиректорів, які напрочуд успішно запровадили lean-підхід у різних галузях (хоча практично нікому з них це не далося легко). Ось деякі особливості lean-культури, яку ці керівники прищепили в своїх організаціях:

  • ефективна мотивація персоналу. Визнання, урізноманітнення змісту виробничих завдань, автономія в роботі, можливість навчатися — все це органічні складники ролі будь-якого працівника в культурі безперервного вдосконалення;

  • висока продуктивність. Йдеться не про те, щоб на роботі докладати все більше й більше зусиль, а наприкінці дня досягати стану «вичавленого лимону»; а про високоефективну взаємодію, в процесі якої створюються умови для підвищення продуктивності кожного індивіда;

  • повага до людей. Ставити підлеглим складні завдання, а далі спостерігати зі сторони, хто з них «випливе», а хто «потоне», є порушенням однієї із базових засад lean-системи;

  • управлінська відповідальність. Менеджер мусить впевнитись, що кожний працівник розуміє, чого прагне досягти організація. Якщо ж підлеглі не виконують завдання — це не обов’язково їхня провина. Може ви як керівник вчинили щось не так? Зрештою, ваша ціль — підготувати людей таким чином, щоб у них не було зривів. Отже, в разі невдачі слід обговорити з колегами: «Я зробив це, це й це — ось який висновок із цього витягнув; зараз я ось у цьому пункті — а ось мій наступний крок; що ви думаєте з цього приводу?»;

  • високий рівень залученості. Захоплення людей роботою розвиває в них дар спостереження та стимулює бажання ділитися між собою професійними «секретами».

І ще дві важливі речі. Сутність lean-управління — в увазі до людини, а досягнення бажаних показників є усього лише «побічним продуктом». По-друге, керівники, для яких власні вигоди — це основне, ніколи не «виживуть» в середовищі типу «lean».

За матеріалами Leadership Now.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як стати експертом. Шлях до майстерностіЯк стати експертом. Шлях до майстерності
Білл Гейтс рекомендує… 10 книжок про важливе в однійБілл Гейтс рекомендує… 10 книжок про важливе в одній
Як вижити серед токсичних людейЯк вижити серед токсичних людей

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)