Десять стратегій виживання під час економічного спаду

Розділ: Стратегія
Автор(и): Сінді Піва (Cindy Piva)
розміщено: 16.04.2020
звернень: 7389

Ніщо не може триває вічно. Бізнес функціонує в рамках економічних циклів і, рано чи пізно, опиняється в менш сприятливих умовах, — стверджує президент Thrive Business Strategies Сінді Піва (Cindy Piva). Найскладніше доводиться власникам і керівникам молодих компаній, оскільки їм ще не доводилося працювати в умовах економічного спаду, що робить їх бізнеси найбільш уразливими.
Десять стратегій виживання під час економічного спаду Сінді Піва пропонує керівникам взяти на озброєння наступні стратегії, які допоможуть бізнесу втриматися на плаву в несприятливій економічній ситуації.

Фінансовий менеджмент

1. Постарайтеся максимально зменшити суму заборгованості

Зробіть все можливе для того, щоб знизити суму боргу до рівня, при якому втрата якихось важливих клієнтів буде менш болючою. Постарайтеся максимально скоротити суму заборгованості по кредитній лінії (в ідеалі довести її до нуля). Тоді якщо на ринку почнеться спад, ви опинитеся за межами зони ризику.

2. Сформуйте грошові резерви

Вкрай важливо мати фінансову «подушку» на випадок, якщо хід розвитку подій на ринку прийме несприятливий оборот. Тоді у вас буде «буфер», який дозволить заповнити нестачу грошових коштів. І, звичайно ж, вкрай важливо домогтися стабільності грошових надходжень.

3. Підтримуйте хорошу «кредитну форму»

Маючи бездоганну кредитну історію, ви, в разі виникнення надзвичайних обставин, зможете отримати короткострокову позику або додаткові кошти в рамках кредитної лінії. (Це в рівній мірі стосується і підприємства, і особисто вас.) Крім усього, намагайтеся не використовувати кредитну карту в якості джерела фінансування під час економічного спаду.

Управління взаємовідносинами з клієнтами

4. Не покладайтеся на одного великого клієнта

Якщо ви ще не диверсифікували свій клієнтський портфель — прийшов час це зробити. Подумайте, що станеться, якщо ви втратите свого найбільшого клієнта? Де опиниться тоді ваш бізнес? У вас має бути розумна кількість досить різнопланових клієнтів. Їх має бути стільки, щоб у разі скорочення клієнтської бази на 10-20%, продаж не припинився б.

5. Максимально використовуйте потенціал існуючих клієнтів

Ви повинні отримувати від клієнтів якомога більше і при цьому домогтися, щоб рівень їх задоволеності був максимально високим. Якщо ви пропонуєте своїм клієнтам те, що змушує їх повертатися до вас знову і знову — вони будуть рекомендувати вашу компанію своїм близьким, друзям і знайомим. Потік рекомендацій не вичерпається навіть у складній економічній ситуації. Однак пам’ятайте, що збільшуючи число клієнтів, не можна наближатися до точки, в якій ви більше не зможете підтримувати високий рівень задоволеності кожного з них.

6. Створюйте заділ на майбутнє

Забезпечення безперервності потоку замовлень — найкраща стратегія сталого розвитку бізнесу. Закладайте в контракти на сервісне обслуговування певний обсяг майбутніх робіт. Разові транзакції можуть бути дуже вигідними, але найчастіше їх обсяг різко скорочується, коли клієнти починають страждати від несприятливої економічної кон’юнктури.

Внутрішнє управління

7. Збережіть потрібних вам фахівців

В умовах економічного спаду компанії практично завжди проводять скорочення персоналу, прагнучи таким чином скоротити витрати. Однак, якщо ви втратите кваліфікованих фахівців, надалі вам буде складно знайти їм заміну. Тому варто знайти альтернативу вимушеним звільненням. Подумайте — як можна зменшити витрати. Наприклад, замість того щоб когось скорочувати, члени вашої команди можуть погодиться на неоплачуваний вихідний день у п’ятницю. Якщо люди цінують вас як керівника, часто вони готові працювати з вами на менш вигідним умовах. Дбайте про членів своєї команди і вони відплатять вам тим же.

8. Зосередьтеся на ключових компетенціях

Поверніться до основ — до того, що є сильною стороною вашого бізнесу. Як відомо, краще займатися тим, у чому ви досягли справжніх висот, а не братися за багато чого, проявляючи себе як посередність. Але часто під час кризи ми хапаємося за все — аби-но була робота. Інакше кажучи, обіцяємо зробити те, чого ефективно зробити не в змозі. Відповідно, ми не можемо конкурувати з тими, хто забезпечує відповідний рівень якості в цій сфері. Тому продовжуйте робити те, що вам вдається краще, ніж іншим гравцям, і в результаті у вас буде більше роботи.

9. Проаналізуйте результативність вашого маркетингу

Виміряйте результативність маркетингової функції і тоді ви будете знати: що дає потрібну віддачу, а що ні. Якщо ваш маркетинг відрізняється високою ефективністю, то якими б не були зовнішні умови, не слід урізати на нього витрати, оскільки в подальшому це принесе вашому бізнесу чималу шкоду. Варто врахувати, що саме завдяки ефективному маркетингу ваша компанія може зберегти позиції навіть у найсуворішу кризу.

10. Забезпечте ефективне управління матеріальними запасами і диверсифікуйте джерела поставок

Ви повинні мати можливість дещо скоротити матеріальні запаси і при цьому мати все, що може знадобитися клієнтам. Щоб не поставити бізнес під удар, бажано працювати не з одним, а з декількома постачальниками. Знайдіть декілька джерел поставок і тоді, в разі якщо хтось перестане виконувати свої зобов’язання, ви зможете продовжити функціонувати.

Ключові ідеї

  • Якщо у вас відносно новий бізнес (10 і менше років), ви ще не зазнавали економічного спаду, тому ви можете бути не готовими до нього.
  • Економічний спад вплине на будь-який бізнес, але його вплив може бути зменшений, якщо вжити попередніх заходів, щоб уберегти ваш бізнес від економічних наслідків.
  • Щоб вижити за допомогою корекції ринку, вдосконаліть свою фінансову практику: ліквідуйте борги, зберігайте грошовий резерв на випадок надзвичайних обставин і підтримайте хороший кредит.
  • Покращіть управління клієнтами: диверсифікуйте своїх клієнтів, зробіть так, щоб ваші основні клієнти були задоволені, і створюйте контракти для довгострокової роботи.
  • Удосконалюйте свої внутрішні практики: дбайте про свою команду, зосереджуйтесь на своїх ключових компетенціях, відстежуйте свої маркетингові результати і диверсифікуйте свої запаси і постачальників.

Дотримуючись вищенаведених стратегій розумного фінансового, клієнтського і внутрішнього управління, ви будете тримати пульс вашого бізнесу не тільки в період високої волатильності ринку, але і в хороші економічні часи. Звичайно, ніхто з нас не хоче думати про кризу або, що ще гірше, втрату клієнтів. Але якщо ви не відмовляєтеся від ризику та активно захищаєте свою компанію, і не лише під час економічних потрясінь, ваша компанія не тільки виживе, але й буде процвітати.

За матеріалами "10 Strategies To Protect Your Company During an Economic Downturn (or any time)", Thrive Business Strategies.

Ілюстрація: Medium



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ НА ТЕМУ:
Розробляємо ціннісні пропозиції. Як створити продукти та послуги, яких хочуть клієнтиРозробляємо ціннісні пропозиції. Як створити продукти та послуги, яких хочуть клієнти
Управління життєвим циклом корпораційУправління життєвим циклом корпорацій
Стратегія за межами «хокейної ключки». Люди, ймовірності і переможні рішенняСтратегія за межами «хокейної ключки». Люди, ймовірності і переможні рішення

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)