ТЕНДЕНЦІЇ | Китайський ринок 28 листопада 2005 р.

Нове обличчя Китаю як світового постачальника товарів

На основі: Sourcing From China: No Longer Just for Shoes, Toys and Clothes (Knowledge@Wharton)
Підготувала: Анна Качкалда, SCG

Вже 20 років назад багато компаній почали виказувати бажання постачати товари з Китаю, що, на той час передбачало прості, трудомісткі товари (взуття, іграшки, одяг). Така тенденція принесла успіх компаніям, які націлювалися на продукти саме цієї категорії. Зараз же ситуація кардинально змінюється. Такі високотехнологічні компанії, як Dell, IBM, Samsung, Nokia все більше й більше налагоджують контакти щодо постачання високотехнологічних деталей та товарів, які потребують значного R&D. Згідно з експертною думкою BCG та Wharton, компанії, які змогли осягнути всі плюси такого співробітництва, отримають шалені вигоди.

Характеризують сучасну ситуацію, експерти BCG говорять, що окрім традиційних товарів з'явилася ще одна величезна сфера — побутова електроніка. А наступною великою хвилею стануть промислові товари, залучаючи такі компанії, як ITT, Siemens, Honeywell та ABB.

Судячи зі статистичних звітів, загальний минулорічний експорт зріс на 35% і сягнув 593,4 млрд. дол. За даними Bloomberg, експорт технологічних товарів зріс на 72%, склавши 45,4 млрд. дол.

Той факт, що компанії починають фокусуватися на імпортуванні високотехнологічної продукції зовсім не означає, що попит на традиційні товари зник. Яскравим прикладом є компанія Wal-Mart, яка й досі активно підтримує постачання продукції з Китаю. Іншим прикладом активного співробітництва у даному напрямку є компанія Perry Ellis International (штаб-квартира у Майамі), що спеціалізується на одязі. Її річні продажі сягають 500 млн. дол., при цьому закупки саме в Китаї становлять 28%. На думку керівництва компанії, дані тенденції не лише збережуться, а й зростатимуть. У Китаї виробники можуть придбати необхідні товари за такими ж або нижчими цінами, порівняно з іншими країнами. До того ж вартість робочого капіталу є значно нижчою, в той час як продуктивність — одна з найвищих.

Для багатьох мультинаціональних компаній низькі затрати та висока продуктивність свідчать, що постачання з Китаю вже є не вибором, а необхідністю. 95% іграшок та 85% взуття, що продаються в США, зроблено у Китаї.

Незважаючи на певні труднощі (наприклад, дефіцит деяких промислових ресурсів, включаючи електроенергію тощо), переваги Китаю є настільки суттєвими, що протримаються ще, як мінімум, років десять. Китайські виробники стають все досвідченішими та більш професіональними, вивчаючи нові техніки та технології. Один з професорів Wharton нещодавно відвідав китайську фабрику по виробництву піаніно. За його словами, 10 років назад компанія була майже банкротом. Зараз вона охоплює 2/3 китайського ринку і, судячи з усього, має всі шанси стати світовим лідером у своєму сегменті.

Все необхідне для бізнесу — земля, будівлі, устаткування, не кажучи вже про трудові ресурси, — дешевше в Китаї на 20-80% (залежно від бізнесу).

Таким чином, американські компанії зовсім не шкодують про співробітництво з Китаєм: "Майбутнє — це Азія. Цього століття центр ділової активності буде саме тут".



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
28-30 березня 2017
Київ, Готель «Мир»
Школа Продавця (Наталія Дегтярьова)
29 березня 2017
Київ, Готель «Мир»
Бюджетування з шаблонами бюджетів і фінансовою моделлю (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
1 квітня 2017
Київ, Готель «Мир»
Управлінське спілкування: як стати «фігурою впливу» для своїх підлеглих (Ірина Головньова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Креативное мышление в бизнесеКреативное мышление в бизнесе
Делай меньше. Как избавиться от желания все успетьДелай меньше. Как избавиться от желания все успеть
Важно не то, кто ты есть, а то, кем ты хочешь статьВажно не то, кто ты есть, а то, кем ты хочешь стать
Личный бренд. Позаботьтесь о вашей репутации прежде, чем это сделают другиеЛичный бренд. Позаботьтесь о вашей репутации прежде, чем это сделают другие
Игнорируй всех, или Как стать креативнымИгнорируй всех, или Как стать креативным


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)