ТЕНДЕНЦІЇ | Діяльність організації 11 вересня 2006 р.

Створення "спритної" організації. Опитування McKinsey

Керівники перебувають під постійним тиском збільшення рухливості та швидкості своїх організацій. Вони шукають різних способів для досягнення цих цілей.

Керівники у всьому світі переконані, що вони можуть покращити результати діяльності своїх організацій завдяки спрощенню "перемикання" стратегічного напрямку компанії та збільшення швидкості виконання операційних цілей. Але на шляху до досягнення рухливості, багато компаній стикається із організаційними та поведінковими бар'єрами.

Висновки нового дослідження McKinsey Quarterly показують, що управлінці починають усвідомлювати важливість спритності та швидкості у діяльності організації. Керівники здебільшого погоджуються, що ці фактори стали набагато важливішими за останні п'ять років. Велика кількість управлінців стверджує, що робить кроки на розв'язання цих проблем.

Організаційна "спритність" була визначена, як її здатність змінювати тактику та напрямок діяльності, швидко адаптуватися до зовнішніх обставин та реагувати на різноманітні події. "Швидкість" була визначена, як міра, наскільки швидко організація досягає операційних чи стратегічних завдань.

Важливість "спритності" та "швидкості"

Майже дев'ять із десяти респондентів стверджують, що спритність є або "надзвичайно" або "дуже" важливою для ефективної діяльності. Про швидкість те саме кажуть 86% респондентів (Exhibit 1). Коли говорити про переваги, які керівники очікують отримати від покращення цих факторів, то 39% називають вищі прибутки, 36% — більшу задоволеність клієнтів та 29% — вищий рівень операційної ефективності (Exhibit 2). Лише 19% респондентів вважають що вища організаційна спритність та швидкість сприятиме інноваціям.

Щодо запитання про спритність та швидкість тих організацій, якими володіють респонденти, то результати опитування виявилися неоднозначними (Exhibit 3). Приблизно половина (49%) вважають, що їхні компанії є "набагато більш" чи "дещо більш" спритними, ніж конкуренти. Про швидкість те саме говорять двоє із п'яти респондентів. У той же час, 31% респондентів признається, що їхні компанії є "набагато менш" чи "трохи менш" спритними та швидкими, ніж їхні конкуренти. Великий відсоток респондентів (двоє з п'яти) є "незадоволені" чи "дуже незадоволені", щодо швидкості, з якою їхні компанії приймають ключові рішення.

40% респондентів, які належать до ради директорів, такі як генеральні директори, фінансові директори та інші керівники найвищого рівня є набагато більш оптимістичними, ніж інші співробітники.

Рішення проблеми

Результати опитування розчарують тих, хто шукає панацею від проблем, пов'язаних із пришвидшенням діяльності компанії (Exhibit 4). Коли респондентам пропонувалося вибрати два організаційні елементи, які відповідають спритності та швидкості (в нашому прикладі це 41% та 39% відповідно), бачимо очевидний зв'язок між стратегією компанії та метою діяльності окремих працівників та бажанням просунути владу прийняття рішень якомога нижче у організації. Проте, бачимо й інші варіанти відповіді на це запитання: чітко визначене право прийняття рішень (30%), чітко визначені ролі та відповідальність (30%) механізми підсилення та поділу знаннями в організації (26%). Лише 7% респондентів вважають що ІТ здатні допомогти вибудувати організаційну спритність та швидкість.

Повертаючись до питань ставлення, більше, ніж половина респондентів (57%) вважають, що чутливість та здатність до реакції на потреби споживачів — це ключова вимога для збільшення спритності та швидкості.

Долаючи бар'єри

Опитування виявило основні організаційні та поведінкові бар'єри, а також бар'єри ставлення до більшої спритності та швидкості (Exhibit 5). Половина респондентів скаржиться на надміру централізовані, повільні чи складні процеси прийняття рішень. Один з чотирьох наголошує на слабкій координації та контролю багатьох ініціатив.

Завдання

Коли говорити про ефективність компаній та підвищення їх спритності та швидкості, то більшість респондентів говорять про необхідність делегування повноважень та прийняття рішень на більш низькі рівні організації. В цілому ж, компанії здаються більш ефективними в боротьбі з організаційними проблемами, ніж з поведінковими.

Із даних дослідження також можна зробити висновок, що менші за розмірами приватні компанії вважають себе більш спритними та швидкими, ніж гіганти або ті, які знаходяться у власності держави.

За матеріалами "Building a nimble organization: A McKinsey Global Survey", The McKinsey Quarterly (July 2006).



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Налаштуйся на зміни. Нова психологія успіхуНалаштуйся на зміни. Нова психологія успіху
Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?
Напролом. Мистецтво перетворювати перешкоди на перемогиНапролом. Мистецтво перетворювати перешкоди на перемоги

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)