ТЕНДЕНЦІЇ | ІТ 21 травня 2018 р.

Які можливості відкривають бізнесу ІТ-тренди

Автор: Сергій Янчишин, регіональний директор Oracle в Україні
Джерело: "НВ Бізнес"

Перед бізнесом сьогодні проходить нескінченна низка нових технологій та економічних моделей. Це, наприклад, машинне навчання, блокчейн, інтернет речей, "моделі підписки", цифрова трансформація. Постійно виявляти і оцінювати нові можливості — завдання ІТ-директорів, які стають все більш значимою фігурою в компанії.

Які можливості відкривають бізнесу ІТ-тренди Можливості відкриваються справді значні. Зниження витрат, звичайно, на першому місці. Але не тільки. Хочете побудувати більш ефективний ланцюжок поставок? Убезпечити свою мережу і сховища даних? Обслуговувати клієнтів більш персоналізовано? Збільшити їхню кількість і підвищити лояльність? Все це можливо, але лише в тому випадку — якщо ІТ-директор вибере вірний вектор розвитку і правильні інструменти.

Як це зробити? Хочу запропонувати свій варіант десяти найбільш важливих завдань і можливостей у сфері ІТ, які варто використовувати вже в поточному році.

Подбайте про свій "цифровий авторитет". Три-чотири роки тому були популярні передбачення про те, що більшу частину ІТ-директорів замінять "цифрові керівники" (Chief Digital Officer, CDO), які будуть відповідати за поставку ІТ-продуктів і цифрових послуг. Ні тоді, ні сьогодні ми не згодні з такими прогнозами. Справа в тому, що цифрова трансформація в будь-якій компанії вийде за рамки окремих ініціатив і стане основним джерелом доходу. При цьому ІТ-директори візьмуть на себе управління цифровою стратегією підприємства. 2018-й — це рік, коли ІТ-директори, які все ще знаходяться в положенні зовнішніх спостерігачів, повинні відновити свій "цифровий авторитет".

По-новому погляньте на інформаційну безпеку (ІБ). Кілька сумнозвісних інцидентів у 2017-му році наочно показали, скільки коштують слабкі місця в забезпеченні безпеки даних. У деяких випадках компаніям доводилося витрачати мільйони на усунення наслідків кібератак, які стали можливими через те, що ІТ-відділ вчасно не встановив патч для усунення вразливості в ключових системах. Впевнені, що у вашій компанії таке неможливо? Думаю, мало хто міг би відповісти ствердно. А між тим Gartner прогнозує, що до 2022-го року рейтинг кібербезпеки компанії стане настільки ж важливим, як і її кредитний рейтинг! Тому сьогодні як ніколи важливо чітко розуміти ризики і належним чином знижувати їх.

Розсуньте традиційні межі бізнесу. Все більш звичними стають такі передові технології, як інтернет речей (IoT), машинне навчання, розширена аналітика даних. Завдяки всьому цьому ІТ-директори отримують ефективні інструменти, які можуть допомогти компанії зайняти нові ніші в суміжних галузях. А потенціал зміни бізнес-моделей і переходу в суміжні області сьогодні просто-таки безпрецедентний!

Наприклад, сільськогосподарські компанії переходять у страховий бізнес, надаючи операторам ферм інформацію про аналіз грунту, погоди, урожайності. Або приклад з української практики: один із провідних мобільних операторів країни допомагає транспортним компаніям, які займаються пасажирськими перевезеннями, планувати сезонні маршрути, виходячи зі статистики географічних переміщень абонентів і аналізу даних соцмереж.

Кейс на перетині охорони здоров’я та автомобілебудування: цифровий стетоскоп, інтегрований з ременями безпеки, який контролює здоров’я водія. Якщо у того серцевий напад, то IoT-пристрій у ремені автоматично паркує авто і викликає швидку допомогу.

Розгляньте можливість надавати ваші продукти, як сервіси за підпискою. Сьогодні компанії стягують щомісячні платежі буквально за все: від бритв (Gillette On Demand і Dollar Shave Club), музичних записів (Spotify), продуктів харчування (Blue Apron) і систем домашнього моніторингу (Ring) до автомобілів (Book by Cadillac і Porsche Passport), обслуговування авіаційних двигунів (GE Digital) і ПЗ для бізнесу. Ряд експертів оцінюють ринок глобальних сервісів за підпискою в трильйон доларів, а його щорічне зростання виражається двозначними числами.

Хмарна інфраструктура знімає бар’єри для виходу на ринок. Кожна компанія стає хмарною. Продуктові компанії більше не продаватимуть тільки продукти, а постачальники сервісів — одні лише сервіси.

Фокус, фокус і ще раз — фокус. "Найкраще — ворог хорошого" — це прислів’я якнайкраще підходить до ІТ-директора. Адже вони схильні бути перфекціоністами і хочуть мати незмінно відмінні оцінки в усьому, що роблять. Але замість цього потрібно змиритися з тим, що роботи, яку потрібно зробити, завжди більше, ніж роботи, яку можна зробити добре.

ІТ-директорам варто фокусуватися на головному: відводити більшу частину свого цінного часу на те, щоб з’ясувати, які найважливіші пріоритети гідні їхніх зусиль. Не вийде бути досконалим у всьому.

Автоматизуйте все, що можете. Машинне навчання дозволяє автоматизувати діяльність, яка раніше була під силу лише людям. При цьому людський інтелект можна використовувати більш продуктивно.

За прогнозами аналітиків, уже до 2020-го року більшість взаємодій служб підтримки з клієнтами буде вестися через чатботи. Наприклад, уже в найближчі роки кандидати при влаштуванні на роботу будуть спершу взаємодіяти з чатботом, і тільки потім проходити співбесіду. Це звільнить рекрутерів від рутинних завдань і дозволить їм зосередитися на виявленні нових джерел талантів і на інших стратегічних пріоритетах.

Немає сумнівів, що деякі форми автоматизації призведуть до зникнення певних видів робочих місць. Але замість них з’являться інші. Згадайте, що сталося після масової появи банкоматів: кількість банківських службовців навіть збільшилася. Частково тому, що їх обов’язки еволюціонували від обробки чеків і розподілу готівки до допомоги клієнтам у вирішенні різних фінансових проблем.

Переходьте від машинної обробки до машинного навчання. Всього за рік машинне навчання вийшло за рамки міркувань футуристів — "Нам потрібно з’ясувати, що ця нова технологія може коли-небудь для нас зробити..." — і перейшло в область діяльності практиків — "Пора розгортати реальні програми, інакше ми ризикуємо відстати від конкурентів!".

На думку багатьох учасників ринку, в 2018-му машинне навчання стане технологією року. Компанії з різних галузей вже використовують програми, оснащені алгоритмами машинного навчання. Вони аналізують інформацію і постійно вчаться на величезній кількості даних. У маркетингу такі інструменти дозволяють персоналізувати пропозиції клієнтам і оцінювати їх задоволеність. При роботі з кадрами додатки на основі машинного навчання можуть не лише давати рекомендації для підбору кращих кандидатів, а й допомагати передбачати звільнення співробітника. Інтернет-магазини створюють динамічні веб-сторінки з індивідуальними пропозиціями продуктів, використовуючи історію покупок кожного клієнта в поєднанні з його пошуковими запитами.

2018-й — рік, у який варто розгорнути, принаймні, кілька додатків машинного навчання. Вони дозволять вам "зловити хвилю", щоб ваші конкуренти вас не випередили.

Беріться за блокчейн. Ще одна нова технологія — блокчейн, найбільш відома як основа криптовалюти, — повинна піднятися на більш високе місце в списках пріоритетів ІТ-директорів.

Блокчейн дозволяє учасникам транзакції спільно використовувати реєстр даних, виступаючи таким чином у ролі "колективного нотаріуса", який підтверджує істинність інформації. Ніякий центр регулювання при цьому не потрібен — кожен об’єкт контролює свої дані за допомогою приватного ключа і незалежно перевіряє транзакції в ланцюжку.

Серед транзакцій, якими можна керувати за допомогою блокчейна, варто згадати записи про платежі, дозволи на будівництво, перевірки безпеки, іпотечні та кредитні записи, замовлення на поставку, рахунки-фактури тощо. Одна роздрібна мережа використовує блокчейн, щоб перевіряти походження м’яса, в той час як ритейлер, м’ясокомбінат і постачальник продукції отримують можливість обмінюватися довіреними документами, перевіряти дані про постачання і погоджувати замовлення і рахунки-фактури. Все це — без необхідності звертатися до банку або іншої третьої сторони для перевірки таких транзакцій.

Компанії, що займаються фінансовими послугами, першими почали впроваджувати реєстри блокчейна. ІТ-директори компаній у цілому ряді галузей зараз оцінюють дану технологію для своїх власних цілей. Потенціал блокчейну не варто ігнорувати: це можливість спростити транзакційні процеси, знизити витрати, зробити їх більш безпечними. З’ясуйте, як блокчейн можна вписати в структуру транзакцій вашої компанії.

Познайомте своїх колег з мовою технологій, їх можливостями і нюансами. "Почекайте, тут щось не так, — подумають деякі читачі. — Керівники ІТ повинні говорити мовою бізнесу і розуміти її а не навпаки!"

Але це правило діє в обох напрямах. Якщо до цифрової революції це було не зовсім очевидно, то тепер ясно, що майже кожна компанія в світі, а не тільки Facebook і Alibaba, — технологічна. Сьогодні CEO, CFO, COO, CMO та інші бізнес-лідери розбираються в технологіях, а ІТ-директори їхніх компаній — у бізнесі, тому що технології — це їх бізнес.

Виділіть ресурси на інновації. Протягом десятиліть керівники підприємств ставили перед своїми ІТ-директорами складне завдання: витрачати більшу частку ІТ-бюджетів на проекти зі збільшення прибутку, а меншу — на поточне обслуговування та підтримку систем. При цьому на практиці частіше відбувалося навпаки: ІТ-директори витрачали тільки близько 20% своїх бюджетів на інноваційні проекти, а 80% — на обслуговування.

Хмарні обчислення, нарешті, дають ІТ-директорам основу, щоб знайти вихід із цієї пастки 80/20. Велика частина тягаря з обслуговування перекладається на постачальників хмарних послуг, у той час як компанії можуть зосередитися на цифрових інноваціях, які дають конкурентні переваги.

Керівникам, у свою чергу, варто давати своїм ІТ-директорам можливість інвестувати в цифрові інновації "на межі" — сміливі, але короткострокові проекти, які цілком можуть закінчитися невдачею, але потенційно здатні стати стратегічно цінними.

Ілюстрація: Thampapon / Shutterstock.com



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
22-23 серпня 2018
Київ
Лідерство і управління командою (Вікторія Березіна)
5-6 вересня 2018
Київ
Управлінський облік. Фінанси. Бюджети (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
7 вересня 2018
Київ
Маркетинг на 360° (практикум з маркетингу від Гарретта Джонстона)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Железная хватка. Как развить в себе качества, необходимые для достижения успехаЖелезная хватка. Как развить в себе качества, необходимые для достижения успеха
Мой продуктивный год. Как я проверил самые известные методики личной эффективности на себеМой продуктивный год. Как я проверил самые известные методики личной эффективности на себе
Ицхак Адизес. Лучшее. Пища для размышленийИцхак Адизес. Лучшее. Пища для размышлений
Напролом. Мистецтво перетворювати перешкоди на перемогиНапролом. Мистецтво перетворювати перешкоди на перемоги
Ловушка времени. Классическое пособие по тайм-менеджментуЛовушка времени. Классическое пособие по тайм-менеджменту


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2018, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)