ТЕНДЕНЦІЇ | Керування командами 10 жовтня 2018 р.

Нові тенденції в керуванні міжнародними географічно віддаленими командами: оцінка експертів

Упродовж останніх 5 років ми були свідками виникнення безлічі нових тенденцій в керуванні організаціями, які безпосередньо пов’язані з управлінням міжнародними географічно віддаленими командами. Нововведені аспекти стають невід’ємним елементом міжнародної роботи великих та дрібних компаній — від величезних агентств до невеличких стартапів. Ця стаття зосереджується на підсумку 5 нових напрямків у міжнародному керуванні на основі глобальних звітів, підкріплених коментарями та висновками діючих менеджерів і керівників міжнародних команд.

Нові тенденції в керуванні міжнародними географічно віддаленими командами: оцінка експертів Глобальна аналітика [1,2,3,4,5] виділила основні перепони, з якими стикалися міжнародні віддалені команди впродовж останнього десятиріччя: 1) брак відповідного керівництва-лiдерства та підготовки, 2) особливості організаційної культури у віддаленій структурі, 3) невдоволення щодо застосування нових технологій, 4) міжкультурні конфлікти всередині команд, 5) дефіцит кадрової політики і методик проведення координації віртуальних команд. Нижче наведені коментарі експертів стосовно кожної тенденції, з конкретними прикладами з України, Іспанії, Аргентини і Тунісу*.

1. Головна роль лідера

Усі найважливіші звіти наголошують на постійно зростаючій ролі лідера в керуванні різноманітними установами. Завдання лідера полягає в підтримці організації у впровадженні інновацій та вдосконалень для її успішної адаптації в періоди змін. Згідно з глобальними кадровими звітами, якщо керівництво компанії не вкладає достатньо часу та вміння в управління міжнародними віддаленими командами, така установа приречена на провал. У процесі співпраці віртуальні команди зростають, удосконалюються та досягають певного розвитку без традиційного моніторингу процесу фізичною присутністю лідера.

Ми попросили одного з керівників міжнародного агробізнесу прокоментувати цю тенденцію:

"На даний момент ми ведемо бізнес у 6-ти країнах. Нелегко бути лідером у мінливому транснаціональному середовищі. Я впевнений, щоб подолати фізичну відстань та дотримуватися організаційної концепції, мети і культури, керівники і учасники міжнародних команд потребують значної порції натхнення, заохочення та інформації, яку може надати лідер компанії. Через стрімкі зміни надзвичайно важливо заохочувати розвиток і прогрес персоналу. Наприклад, наша концепція команди — це бути "Better Brokers" ("Кращими брокерами"), вдосконалюючись кожного дня, ефективніше обслуговуючи наших клієнтів, обмінюючись один з одним досвідом, надаючи всім учасникам команди можливість взаємно доповнювати свою майстерність, ділитися інформацією в межах нашої внутрішньої компанії Better Brokers Academy і прагнути досягти золотих стандартів індустрії. Як лідер, я маю так організувати людей, щоб досягти успіху в глобальному бізнесі, разом навчаючись та рухаючись уперед". — Євген Грінченко (Eвгений Гринченко), засновник концепцій "BetterBrokers" і "Better Brokers Academy" (Іспанія).

2. Важливість організаційної культури

Роль організаційної культури — стандартів, переконань, припущень, цінностей і способів взаємодії, які приводять до певної організаційної поведінки, — є суттєвою для будь-якого різновиду бізнесу, великого чи дрібного, комерційного чи благодійного, офісного або ж віртуального. Для того, аби віртуальні команди були ефективними, існуюча організаційна культура повинна демонструвати відкритість і підтримку гнучких та нетрадиційних механізмів командної роботи [3,4].

Лідерам варто особливо підкреслювати роль учасників віртуальної команди в організації і характеризувати їхню позицію в організаційній культурі. Чітка комунікація щодо організаційної культури в команді є запорукою успіху, в іншому випадку дуже важко «відчути» організаційну культуру у віртуальній організації, якщо тільки члени віддаленої команди не є досвідченими віртуальними працівниками або ж знайомі з організаційною культурою з попереднього професійного досвіду. Ми попросили одного з експертів прокоментувати цю тенденцію:

"Загалом, для змішаних чи віртуальних команд із новими працівниками, організаційна культура повинна бути представлена і чітко пояснена. Це наша робота — розуміти, чим Україна відрізняється від Австрії чи Сінгапуру. Це важливо для успішної асиміляції нових працівників віртуальної команди в існуючу культуру. Іншим прикладом є формат спілкування — в нашій професії високий коефіцієнт миттєвого телефонного чи онлайн-зв’язку з клієнтами і членами команди є запорукою успішної угоди". — Микола Ільїн (Николай Ильин), брокер зерна та олійних культур компанії Starfuels (Україна).

3. Ефективність інформаційних технологій

З метою покращення продуктивності, компанії у всьому світі впроваджують в організаційному процесі інноваційні технології, використовують нові види ресурсів і залучають до команди найкращих спеціалістів. За допомогою інтернету та інформаційних технологій однією з найвагоміших інновацій в організаційній структурі стало створення віртуальної команди — групи географічно віддалених один від одного співпрацівників, часто в різних країнах і часових поясах світу. Організації, яким успішно вдається сприймати зміни та нововведення, починають практикувати "світогляд, спрямований на постійний розвиток", який дозволяє їм покращувати організаційну спритність і досягати успіху [4,5].

І хоч віртуальні команди стають все більш популярними у всьому світі, при всьому достатку ресурсів і рекомендацій по ефективному їх використанню, існує багато складностей у формуванні і керуванні такими групами. Згідно з багатьма звітами, одним із ключових факторів ефективності є доцільне застосування інформаційних технологій. Цікавими міркуваннями поділився з нами лідер в області управління IT-проектів:

"Найскладніше в роботі віддаленої команди — побудувати та підтримувати зв’язок між усіма учасниками, які розосереджені по всьому світі. Ми — міжнародна команда, тож не маємо розкоші невербальних засобів комунікації, таких як потискання руки чи посмішки в звичайному офісному середовищі. Моє головне завдання, як керівника відділу інформаційних технологій, полягає в налаштуванні для команди "безшовних", упорядкованих, зрозумілих засобів комунікації між усіма співробітниками. Платформи інформаційних технологій повинні підтримувати різноманітні канали і формати, тісно пов’язані з міжособистісним спілкуванням: оперативні програми-чати, які допомагають людям бути в курсі щоденної діяльності; зручні у користуванні файлообмінники для передачі даних у командах, що працюють над невеликими проектами; аудіо- і відеоконференції з синхронними та асинхронними (з можливістю запису) дискусіями, які б нівелювали різницю в часі під час проведення міжнародних операцій. Проектування такої ІТ-підтримки вимагає від команди керівництва інвестування часу, сил і фінансів, але й винагороджує підвищеною ефективністю глобальної команди, посиленою мотивацією і зменшеною плинністю персоналу. В нашій компанії ми використовуємо одне з популярних ІТ-рішень, постійно адаптуючи його для наших конкретних потреб і робочих процесів. Це дозволяє учасникам нашої міжнародної команди, до складу якої входять представники 7-ми країн, постійно бути на зв’язку, проінформованими і результативними, ефективно працювати над спільними проектами, знаходячись у різних частинах світу". — Олександр Булахов (Aлександр Булахов), IT-директор компанії "Anders" (Іспанія).

4. Роль міжкультурної різноманітності

Хоч загалом вважається, що різноманітність позитивно впливає на динамізм і самодостатність команди, управління питаннями міжкультурних відмінностей ставить перед керівниками особливі задачі. Кожен професіонал привносить до команди свої власні стандарти, світогляд, цінності та очікування, які тісно пов’язані з культурою виховання та набутим життєвим досвідом. Культурні традиції особистості збагачуються завдяки значущому і тривалому впливу інших культур, що часто знаходить відображення в змішуванні культурних традицій в робочому середовищі.

"Культурні відмінності впливають на те, як саме працівники міркують, спілкуються з клієнтами, колегами і керівниками, реагують на інформацію, що надходить від команди, працюють із кінцевими термінами, встановлюють пріоритети завдань, беруться за справу чи відмовляються від неї, виходять із конфліктних ситуацій. Керівники і учасники віртуальних команд повинні бути готовими до культурної різноманітності у своїх колективах, і поєднати усіх в єдину унікальну корпоративну/командну культуру, властиву лише цій організації. Я живу в Латинській Америці і працюю з Європою, Україною і Азією на щоденній основі. Кожна організація досягне успіху в управлінні культурним різноманіттям, якщо її лідери і керівники зроблять пріоритетною задачею створення і підтримку корпоративної/командної культури, яку поділятимуть усі її учасники". — Томас Рафаелі (Tomas Rafaelli), брокер компанії "Starfuels", випускник програми дистанційного навчання GAFTA і міжнародної торгівлі (Аргентина).

"Міжкультурне спілкування у сфері бізнесу стає більш комплексним та багаторівневим. Я живу в Тунісі і працюю з регіоном Ближнього Сходу і Північної Африки, Європою та Україною. Як людина з 15-річним досвідом практичної діяльності, я хочу підкреслити, що навички міжкультурного спілкування набувають першорядного значення у всіх сферах ринку. Ідея полягає в тому, щоб створити таку динаміку в команді, щоб можна було задіяти та об’єднати усі культурні відмінності. Провідні організації формуються, еволюціонують і узгоджують особливості глобальної і місцевої культур зі стратегією та необхідними змінами". Сальма Елумі (Salma Elloumi), ITTC International, магістр бізнес адміністрування Вищої школи комерції ESCP Europe (Туніс).

5. Інструменти упорядкування в інфраструктурі людських ресурсів

Дослідження показують, що багато компаній, які мають справу з управлінням віртуальними командами, не мають належної кадрової політики, спрямованої на створення міцного фундаменту для здорових відносин і вирішення питань, які вимагають особливої уваги, та конфліктів у міжнародних командах. Подібна документація має велике значення при регулюванні взаємовідносин у будь-якій команді, а у віртуальній — і поготів. За відсутності спільного фізичного простору, принципи та інструкції, що формулюють правила і домовленості команди, слугують в якості надійних "мостів", які поєднують людей і упорядковують командну роботу. Також, у разі виникнення конфліктних ситуацій, вони є нейтральним, безупередженим джерелом директив. Такі документи є письмовим відображенням спільної корпоративної/командної культури, створеної і виплеканої усіма учасниками організації.

"У завдання лідера входить робота з департаментом людських ресурсів і керівниками, в результаті якої вони матимуть чітке уявлення про стан віртуальної команди і зможуть підтримати процес управління і адміністрування встановленням чітких, зрозумілих інструкцій. Знов-таки, створення спільного розуміння стандартів та очікуваних результатів від конкретної групи працівників і занотування цих принципів у документальному вигляді, слугуватиме загальною основою для встановлення стилю спілкування і культури для всієї міжнародної команди. Ми працюємо на ниві пошуку талановитих спеціалістів агробізнесу і розуміємо винятково важливу роль персоналу в успіху компанії. Систематичні тренінги, присвячені комунікаційним аспектам, сприятимуть розвитку атмосфери розуміння і визнання в міжнародній команді і дадуть можливість висловити запитання і зауваження, котрі будуть вирішуватися відповідними інстанціями". — Анна П., керівник відділу пошуку талановитих спеціалістів агентства GNP (Німеччина-Україна).

Посилання і звіти про глобальні тенденції менеджменту:

  1. CultureWizard. (2018). Virtual teams survey. 2018 executive brief. Взято з https://www.rw-3.com
  2. Dweck, C.S. (2012). Mindset: How you can fulfill your potential. London: Constable and Robinson Limited.
  3. 2018 Global Human Capital Trends. Deloitt Research.
  4. Lalić, A.B. (2018, April). IEDC faculty: Learning from the best. Взято з https://www.iedc.si
  5. 2018 Workplace Learning Report. LinkedIn.

Про авторів:

    Світлана Буко, кандидат соціологічних наук, член міжнародної організації SIETAR Italia (Товариство міжнародної освіти і досліджень).

    Ірина Калиниченко, докторант Школи управління персоналом у Йоркському Університеті (Канада).

Ілюстрація: Depositphotos.com


    * Стаття, написана в співпраці двох авторів, є частиною наукового проекту на тему "Керування віртуальними командами: управління організаційною поведінкою, культурою та інноваційною діяльністю". Мета статті — поєднати глобальні тенденції в управлінні людськими ресурсами з конкретними прикладами, ситуаціями і коментарями іспанських, туніських, аргентинських керівників, що ведуть бізнес з Україною, маючи за плечима більш ніж десятирічний досвід роботи з міжнародними командами.


comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
13 грудня 2018
Київ
Оплата за результатом KPI — МОТИВАЦІЯ 4.0
14-15 грудня 2018
Київ
ELForum 2018. III конференція з дистанційного навчання
19-20 грудня 2018
Київ
Управлінський облік. Фінанси. Бюджети

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Выйди из зоны комфорта. Измени свою жизнь. 21 метод повышения личной эффективностиВыйди из зоны комфорта. Измени свою жизнь. 21 метод повышения личной эффективности
Стратегия пеперони. Добавь перца в работу!Стратегия пеперони. Добавь перца в работу!
Талант ни при чем! Что на самом деле отличает выдающихся людей?Талант ни при чем! Что на самом деле отличает выдающихся людей?
Один плюс один равно триОдин плюс один равно три
Большая восьмерка. Результаты самого масштабного исследования успешных людейБольшая восьмерка. Результаты самого масштабного исследования успешных людей


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.




bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2018, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)