ТЕНДЕНЦІЇ | Робочий простір 21 січня 2019 р.

Глобальні корпорації перейдуть до гнучких офісів через три роки

Ринок гнучких офісних просторів зростає стрімкими темпами і має великий потенціал для розвитку. Почуття спільності серед співробітників — головна вигода від переходу до даної моделі, пише Forbes.ru. На думку експертів, особиста продуктивність зросте.

Глобальні корпорації перейдуть до гнучких офісів через три роки Попит на гнучкий робочий простір, коли за співробітником не закріплюється робоче місце, зростає, говориться в дослідженні консалтингової компанії Knight Frank.

У дослідженні взяли участь керівники вищої ланки 120 міжнародних компаній, у яких по всьому світу за сукупністю працевлаштовано понад 3,5 млн осіб. Загальна площа офісів даних компаній — близько 233 млн кв. м, що еквівалентно всім офісним площам у Центральному Лондоні.

Згідно з дослідженням Knight Frank, понад дві третини глобальних корпорацій (69%) планують впровадити модель гнучких робочих просторів протягом наступних трьох років. За словами експертів, такі приміщення створюють більш дружню робочу атмосферу і надають можливість швидкого розширення або скорочення простору відповідно до ринкових умов. Цю тенденцію підтверджує і компанія JLL, яка провела дослідження ринку гнучких офісів на 20-ти найбільших ринках регіону.

Більшість глобальних корпорацій поки що займають офісні приміщення за традиційною моделлю оренди. Дві третини компаній, опитаних Knight Frank, повідомили, що коворкінг і гнучкі офіси становлять до 5% або менше від загальної площі. Менше 7% говорять, що гнучкий робочий простір перевищує п’яту частину.

Дані Cushman & Wakefield — ще однієї компанії, що проводила дослідження — за темпами зростання гнучких офісних просторів можна порівняти з прогнозом JLL: в найближчі п’ять років зростання ринку гнучких офісів в Європі буде досягати 30%, а сукупне збільшення за період складе понад 7 млн кв. м. Обсяг до 2023-го року складе близько 10 млн кв. м.

Тільки за 2014-2017 роки ринок гнучких офісів на 20-ти найбільших європейських ринках збільшився більш ніж удвічі, до 2,8 млн кв. м. У тому числі в 2017-му році він зріс на 29%, або 625 000 кв. м — це найбільше збільшення сектора за його історію, відзначають в JLL.

Гнучкі офіси як загроза

Згідно з дослідженням Knight Frank, для 55% опитаних представників глобальних корпорацій гнучкість є основним драйвером змін. Причому більшість заявили, що почуття спільності серед співробітників є головною вигодою при переході до даної моделі.

Переважна більшість респондентів (75%) заявили, що особиста продуктивність, пов’язана з благополуччям і щастям, буде зростати в міру переходу до моделі, яка більшою мірою відповідає сучасним бізнес-структурам.

«Це дослідження показує, що десятиліття глобальної економічної невизначеності змінило погляд більшості найбільших компаній світу на робочий простір. Кількість гнучких офісів швидко зростала протягом останніх п’яти років, в основному, завдяки стартапам і фрілансу. Однак це всього лише верхівка айсберга в порівнянні з майбутнім попитом з боку компаній по всьому світу, який ми очікуємо протягом наступних трьох років», — вважає глобальний керівник досліджень орендарів у Knight Frank Лі Елліотт (Lee Elliott).

Глобальний керівник служби зайнятості Knight Frank Вільям Бердмор-Грей (William Beardmore-Gray) вважає тренд попиту на гнучкість як великою загрозою, так і можливістю для власників офісних приміщень.

«Недавній бум на такі офіси свідчить про структурні зміни в комерційній нерухомості, відповідно до яких компаніям потрібне гнучке ведення бізнесу, що корелює з реальністю в епоху стагнації», — вважає експерт.

У JLL вважають, що з поширенням практики використання гнучких офісів пов’язано потенційне розмивання бренду компанії-користувача, витрати на вартість впровадження подібної моделі, а також проблеми безпеки і дотримання конфіденційності. Відмовившись від гнучких просторів, компанія ризикує прославитися неактуальною, а утримати і залучити персонал буде складніше.

Ілюстрація: Depositphotos.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
МікромайстерністьМікромайстерність
Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?
Як здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБРЯк здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБР

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)