ТЕНДЕНЦІЇ | Штучний інтелект 14 лютого 2019 р.

Тренди-2019: надлюдський капітал

Джерело: open

Про штучний інтелект, а також загрози та можливості, які він створює, говорять роками, але зараз на перший план виходить ще один його аспект. А саме — етичні алгоритми, які дозволяють ШІ приймати неупереджені рішення. Вони визначатимуть одну з найвпливовіших тенденцій поточного року.

Тренди-2019: надлюдський капітал

Наші життя все більше визначаються рішеннями, що приймаємо не ми, а штучний інтелект чи математичні алгоритми, закладені в певні сервіси. Проблема в тому, що нерідко навіть машини можуть бути упередженими та діяти у дуже вузьких рамках. Наприклад, існують підтвердження тому, що програми з розпізнавання обличчя працюють значно надійніше для білих чоловіків. А Amazon навіть довелось відмовитись від власної подібної технології (яку планувалось застосовувати для найму працівників), оскільки виявилось — алгоритм, на якому вона базується, «упереджений» проти жінок.

Подібні випадки змінюють ставлення людей до технологій у цілому. Нещодавно було проведено дослідження Brands in Motion, у межах якого опитали 27 000 людей на восьми ринках. Виявилось, що 97% споживачів зараз очікують від брендів етичного використання технологій. А 94% вважають: якщо цього не відбуватиметься, держава має втрутитись і навести лад у цій сфері.

Таким чином, технології та технологічні компанії вже не є «священною коровою», вимоги до них суттєво зростають. І бізнесу варто враховувати побажання споживачів, розробляючи все більш етичні алгоритми та використовуючи їх мудро.

Ця тенденція проявляється, у тому числі, у появі сервісів, подібних до Fairness Flow. Його було представлено у травні 2018-го на конференції розробників Facebook. Мета цього інструменту — допомогти визначити упередження, що впливають на алгоритми платформи, у тому числі зумовлені статтю і віком. Зараз Fairness Flow доступний кожному інженерові Facebook. Схоже, що подібні інструменти користуватимуться неабиякою популярністю: адже у США вже є прецеденти судових позовів до Facebook та його рекламодавців, що таргетують рекламу, скажімо, виключно на чоловіків.

97% споживачів зараз очікують від брендів етичного використання технологій. А 94% вважають: якщо цього не відбуватиметься, держава має втрутитись

Восени 2018-го року IBM проанонсувала вихід пакету продуктів, що мають збільшити прозорість штучного інтелекту і зменшити його упередженість. Цей пакет дозволяє користувачам перевіряти, чи не є якась людина чи група людей суб’єктом заангажованості, а розробникам — визначати, що може ставати причиною упередженості ШІ, і отримувати рекомендації щодо того, як це виправити. Ці інструменти можуть використовуватися як на власній платформі IBM — Watson — так і на сторонніх, на кшталт Tensorflow чи AzureML.

Цікавий кейс втілення описаної тенденції — неприбуткова організація Crisis Text Line, розташована в США. Вона провела навчання вже 12 тис. психологів-консультантів, які надають психологічну допомогу в месенджерах (і наразі їхні розмови з клієнтами нараховують вже 62 млн. повідомлень). Навесні 2018-го ця організація запустила комерційну платформу Loris.ai, мета якої — допомогти у навчанні спеціалістів, що мають вести важкі розмови. Алгоритм, що поєднує машинний інтелект та емпатію, може стати прикладом етичної автоматизації, якої прагнуть люди в усьому світі.

Якщо ваша компанія вже використовує штучний інтелект та алгоритми, то перший крок у напрямку описаного тренду, — перевірити, чи не є вони упередженими. Компанії-гіганти — наприклад, Facebook, — вже це роблять, і на черзі решта ринку.

Втім, ця тенденція зачепить не тільки технологічні організації. Адже майже всі, так чи інакше, використовують цифрові комунікації у спілкуванні з клієнтами (скажімо, чатботів). Помилку, якої може припуститись людина-працівник, споживачі пробачать легше, аніж помилку алгоритму. Тому бізнесу потрібно або зробити своїх цифрових «помічників» бездоганними («надлюдськими»), або більш «людяними» — в залежності від того ефекту, якого він прагне досягти.

За матеріалами trendwatching.com.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
21 березня 2019
Київ
Фінанси для керівників та нефінансових менеджерів
26 березня 2019
Київ
Майстер закупівель: результативні переговори
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець
Кради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiстьКради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiсть
100 правил успішних людей. Маленькі вправи для великого успіху в житті100 правил успішних людей. Маленькі вправи для великого успіху в житті


bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2019, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)