ТЕНДЕНЦІЇ | Ритейл 19 листопада 2019 р.

Що перейняти у Amazon або IKEA: тренди ритейлу, актуальні для України

Автор: Максим Лень
Джерело: "НВ Бізнес"

Сьогодні ринок ритейл швидко розвивається, в основному за рахунок масштабування активів Amazon і Alibaba, які створюють новий глобальний ландшафт цієї індустрії. Решта ритейлерів повинні швидко адаптуватися, щоб йти в ногу з часом, оскільки обидва гіганти просувають e-commerce, інформаційні технології, штучний інтелект. Такі підходи, ймовірно, будуть проаналізовані і застосовані на всіх ринках в найближчому майбутньому. Вони здійснюють революцію в поставках і ставлять під сумнів традиційний роздрібний підхід.

Що перейняти у Amazon або IKEA: тренди ритейлу, актуальні для України Максим Лень, медіа-директор Forward Media, що є частиною Havas Group, ділиться головними ритейл-трендами, які актуальні і для України.

1. Зрада традиційним концепціям

Звичні формати торгових приміщень змінюються під тиском споживчих вимог. Все більше гравців експериментують з простором, його технологічністю, і підходами до обслуговування клієнтів.

IKEA прагне відповідати зручності міського покупця, відкриваючи безліч точок малого формату.

Nike фокусується на особливостях різних комьюніті і впроваджує мобільні технології: резервування товару, зберігання придбаних товарів у шафках самообслуговування і т. д. Все через смартфон.

Зрада традиціям — це можливість освіжити торгові точки, надихаючи споживача реалізувати власний consumer journey.

2. Кількість власних торгових марок зростатиме

За останні 3 роки кількість власних ТМ на полицях подвоїлася. Представники категорії активно розвивають цю стратегію, адже вона допомагає диференціюватися в очах покупця, який просто завалений безпрецедентною кількістю точок і способів покупки одних і тих же товарів.

Target у 2018 запустив 8 власних торгових марок.

Amazon з 2017 по 2018 запустив 66 власних ТМ.

UA Retail — 13% — частка власних ТМ у портфелі головних гравців в Україні.

Якщо категорія розраховує отримати максимальний дохід від такої стратегії, необхідно інвестувати в рекламу даних ТМ.

3. Оптимізація часу споживача

Цього року очікується прорив розвитку технологій щодо розумного і автоматизованого розрахунку. Ринок уже чув про Amazon Go і його бескассові магазини, але й інші компанії не стоять на місці, поступово впроваджуючи власні технологічні рішення для прискорених покупок і оптимізації часу споживача.

Amazon Go — мережа невеликих магазинів без кас. Все, що вам потрібно це однойменний додаток з прив’язаною платіжною карткою. Зайшов — Взяв — Вийшов. Система сама відстежить, що саме ви взяли… ну прямо-таки магія.

Сільпо впровадили каси самообслуговування, чим задали тренд для українського ринку. Реалізований не вперше, але є найбільш широким кейсом на UA-ринку.

«Доводиться бігти з усіх ніг, щоб тільки залишитися на тому ж місці, а щоб потрапити в потрібне місце, потрібно бігти вдвічі швидше» («Аліса в країні чудес»).

4. Buy Online, Pick up In Store (BOPIS)

Дистрибуція придбаних товарів через «шафки очікування» хороший і відносно простий приклад інновації, яка не така і нова для категорії, але цілком може стати проривом для ринку вже в 2019 році. Важливо удосконалювати підходи і розробляти нові ідеї проектування і модернізації торгових точок.

Walmart встановив «шафки очікування» в магазинах і вивчає можливість удосконалення процесу через інші технології, наприклад, безпілотне таксі для доставки покупців до «шафок».

Auchan France реалізував можливість онлайн замовлення через додаток. Отримання ж товару відбувається в зручний для споживача час у спеціальних точках видачі.

Rozetka розвиває мережу «шафок» по всій країні.

Йдеться не просто про зручність, вартість та якість. У свідомості споживача онлайн і оффлайн вже взаємопов'язані.

5. Маркетинг соціального попиту

У споживача є попит на соціальні ініціативи, а категорія, повинна прагнути його задовольнити.

DICK’S Sportswear оголосив, що більше не буде продавати гвинтівки в своїх магазинах, після стрілянини в школі у Флориді.

Sodastream закликає боротися із забруднення світового океану.

Metro C&C розвиває мережу точок сортування сміття на території парковок супермаркету.

Сільпо крім розвитку мережі точок і програми Silpo Recycling, зв’язали проект з програмою лояльності. Споживач може здавати сміття на переробку і отримувати за це бонусні бали в програмі лояльності.

Важливо дати споживачеві можливість реалізувати свій соціальний порив.

6. SMM повинен стати ще цілеспрямованішим

Соціальні медіа — зростаюча складова ритейл маркетингу. Молоді покупці звертаються до соціальних мереж не тільки для спілкування, але і для взаємодії з улюбленими брендами. Категорія все активніше використовуює соціальні мережі, заохочуючи покупців говорити з ними. Про все від питань обслуговування, до змін, які вони хотіли б бачити.

7. Персоналізація — ключ до лояльності

Великі гравці зробили кроки щодо зміни або оновлення програм лояльності.

63% споживачів хочуть, щоб їхній досвід покупок аналізувався і використовувався для персоналізації пропозицій у майбутньому.

64% готові ділитися особистими даними в обмін на бали й автоматичне нарахування бонусів.

Target дає персоналізовані переваги, спрямовані на більш глибоку і регулярну взаємодію з компанією. Аналізує покупки і пропонує релевантні бонуси.

Walmart впровадив додаток, що дозволяє покупцям замовляти, оплачувати і отримувати товари онлайн, фізично перебуваючи в магазині, тобто минаючи черги і заощаджуючи час.

Сьогодні лояльність — це більше, ніж невеликі знижки. А персоналізація — це більше, ніж email-розсилки.

Ілюстрація: jscljabalpur.org



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
1 жовтня 2020
Київ
Оплата за результатом: KPI-мотивація. KPI посад. Впровадження Системи Мотивації персоналу
5 жовтня — 7 грудня 2020
Київ
Курс «Управлінський коктейль»
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Сила продуктивності. Як подолати прокрастинаціюСила продуктивності. Як подолати прокрастинацію
Одна справа. На диво простий рецепт неперевершених результатівОдна справа. На диво простий рецепт неперевершених результатів
Шкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на кращеШкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на краще

bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2020, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)