ТЕНДЕНЦІЇ | ІТ-директор 10 липня 2007 р.

Ефективність ІТ-директорів у 2007-му

Проблема ефективності стосується кожного. Коли ми оцінюємо власний внесок у своє життя та існування суспільства, ми зазвичай задаємося питанням: "Яку користь я приношу?" У випадку з ІТ-директорами це запитання трансформується у "Яка моя цінність для бізнесу"? Найпростіший спосіб визначити цінність директора з інформаційних технологій — оцінити його ефективність.

Було багато спроб оцінити ефективність роботи ІТ-директорів, проте далеко не кожна з них приносила видимі результати. А причиною було те, що оцінка роботи директорів з інформаційних технологій виходить далеко за рамки звичайних метрик, таких як ROI, оцінка бюджету чи часових інвестицій. Вона передбачає самооцінку ІТ-директорів та її порівняння з оцінками керівного складу компанії, колег та підлеглих. Саме таку оцінку провів журнал Optimize, опитавши понад 700 ІТ- та бізнес-спеціалістів щодо ефективності керівників з інформаційних технологій.

Результати дослідження виявилися доволі очікуваними. ІТ-директори підтвердили свою корисність для компанії у таких сферах як формування бізнес-стратегії та підтримка бізнес-цінності.

Проте, водночас, дослідження вказало на суттєвий розрив між самооцінкою ІТ-директорів, та оцінкою їх роботи колегами та керівниками. Середнє значення ефективності директорів з інформаційних технологій повинно включати оцінку всього персоналу компанії.

У жовтні було опитано 188 директорів та віце-президентів з інформаційних технологій, 288 ІТ-менеджерів та понад 200 інших працівників компаній задля всесторонньої оцінки ефективності ІТ-директорів. Кожна з груп оцінювала директорів з інформаційних технологій за трьома основними критеріями: бізнес-навички, знання технологій та особистісні навички. Респонденти також повинні були порівняти конкретних ІТ-директорів, які працюють у їхніх компаніях із певним ідеальним типом директора з інформаційних технологій.

Наприклад, 64% ІТ-директорів вважають себе ефективними при створенні оточення, яке фокусується на споживачеві. І лише 46% ІТ-менеджерів та рядових працівників вважає так само. 72% ІТ-директорів вважають себе обізнаними на процесах та у технології, у той час як з цим погоджується лише 47% ІТ-менеджерів та працівників.

І хоча це може видатися несправедливим, мало хто сперечатиметься з твердженням, що посада директора з інформаційних технологій є найбільш обговорюваною топ-посадою в компанії. Їхня висока відповідальність фактично ставить їх під тиск з боку як керівників, так і колег. Кожен їхній крок прискіпливо оцінюється і обговорюється. Кожне їхнє рішення, кожна покупка, кожна трансакція та взаємодія з клієнтом має прямий вплив на бізнес, оскільки напряму пов'язана із бізнес-технологіями. Жодна інша бізнес-одиниця в компанії не знаходиться на такому перехресті зв'язків. Проте є і позитивні сторони: ефективність ІТ-директора напряму впливає на ефективність компанії в цілому.

Покращення комунікацій з колегами та вивчення бізнесу до сих пір залишаються найважливішими завданнями ІТ-директора, які призводять до підвищення його ефективності. Дослідження показує, що їм треба особливо працювати над мотивацією персоналу та покращенням переговорних навичок. Середні показники ІТ-директорів щодо цих двох навичок — 54% та 72% відповідно. Проте самі ІТ-директори оцінюють свої навички куди більш скромно: 46% та 57% відповідно.

Одне із найбільш очевидних відкриттів дослідження вказує на те, що директорам з інформаційних технологій слід проводити куди більше часу для роботи з колегами. Всі категорії респондентів одноголосно стверджують, що ІТ-директори не здатні стати хорошими лідерами до тих пір, поки не почнуть більше спілкуватися з підлеглими, лінійними менеджерами та безпосередніми клієнтами.

Найбільш дивним відкриттям дослідження став той факт, що попри загальну орієнтацію бізнесів на споживача, деякі респонденти не хотіли б, щоб ІТ-директори поглиблювали свої знання про клієнтську сферу.

Проте, розмови про ефективність ІТ-директорів не здатні повністю закрити дискусію про їх правильну оцінку. Всі підвиди метрик мають свій вплив на цей фактор — починаючи від тих, які можна чітко виміряти (досягнення бюджетних цілей, стабільне ROI, вчасне закінчення проектів і т. п.) до менш конкретних, таких як сприйняття ІТ-директорів їхніми колегами та підлеглими.

За матеріалами "CIO Effectiveness In 2007", Optimize Magazine.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак.




ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Напролом. Мистецтво перетворювати перешкоди на перемогиНапролом. Мистецтво перетворювати перешкоди на перемоги
Сила продуктивності. Як подолати прокрастинаціюСила продуктивності. Як подолати прокрастинацію
Tiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життяTiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життя

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)