ТЕНДЕНЦІЇ | Ефективність ІТ 25 липня 2007 р.

Віч-на-віч з ІТ

Дослідження Forrester Research спробувало дати відповідь на традиційне запитання, чому топ-менеджери компаній часто нарікають на ефективність ІТ: тому що вони мають інше бачення, ніж керівники відділів інформаційних технологій. Лідери бізнесу постійно просять своїх ІТ-директорів раціоналізувати витрати на інформаційні технології — найчастіше це проявляється у відсотках від прибутку. Але вони майже ніколи не просять ІТ-директорів продемонструвати загальну ефективність витрат на сферу інформаційних технологій. Причиною такого ставлення є те, що керівники бізнесу вважають ІТ радше центром витрат, ніж відділом стратегічних інвестицій, які сприяють розвитку бізнесу. В світлі виявленої прірви між керівниками бізнесу та ІТ, було опитано 84 ІТ-директорів, які оцінили свою діяльність за моделлю лідерства у сфері інформаційних технологій. Ця модель передбачає три виміри: зв'язок між технологіями та бізнес-стратегією, операційні переваги, а також рівень стосунків між ІТ та іншими учасниками бізнесу.

Результати дослідження ще раз доводили загальновідому річ: у той час як ІТ-відділи на відмінно справляються із операційним аспектом своєї діяльності, вони стикаються з проблемами, коли йдеться про зв'язок технологій та бізнес-стратегії. Деякі ключові аспекти дослідження наведені нижче:

  • ІТ-відділи мають стратегічні плани, але не отримують спеціального фінансування для інновацій. 71% компаній встановили конкретний ІТ-напрямок та регулярно переглядають стратегічний план інформаційних технологій. При цьому лише 39% проводять проекти, які спрямовані на інновації.

  • При оцінці стану ІТ, керівники здебільшого фокусуються на витрати, а не вплив на бізнес. Коли йдеться про оцінку ефективності, лише 29% респондентів фокусуються на досягненні результатів. І навіть при цьому майже половина з них все-рівно звертає увагу на операційні витрати та ефективність. Тільки 21% респондентів звертають увагу на такі стратегічні виміри як прибуток та частка ринку.

  • Діяльність відділів інформаційних технологій часто буває успішною, проте цю успішність складно виміряти. Основні функції інформаційних технологій у багатьох компаніях знаходяться на високому рівні зрілості (управління, архітектура та ІТ-процеси). У той же час, за відсутності чітких та зрозумілих інструментів оцінки, директори стикаються із проблемою демонстрації впливу ІТ на бізнес.

  • ІТ потребує стабільної архітектури компанії та ІТ-процесної методології. 89% респондентів відзначили, що вони вже працюють над створенням відповідної архітектури компанії та роблять перші кроки для впровадження бізнес-процесів.

  • Оцінка ефективності та витрат домінують серед метрик, які застосовуються щодо ІТ. 77% респондентів оцінюють надійність, ефективність та витратність інформаційних технологій. При цьому лише 49% хоча б якимось чином намагалися сформувати систему збалансованих показників, щоб визначити вплив ІТ на бізнес. У той час як 68% респондентів використовують ІТ-процесні методології для покращення операцій та сервісів, лише 47% використовують такі ж методології для підтримки всього бізнесу.

Керівники відділів інформаційних технологій повинні пояснити генеральним та фінансовим директорам, чому ІТ-бюджет їхньої компанії повинен бути більшим або ж меншим, ніж у конкурентів. Скажімо, занижений ІТ-бюджет може призвести до суттєвого погіршення ситуації компанії. Наприклад, уявіть велику виробничу компанію, яка не може розповсюдити свій вплив на весь світ тільки через те, що не володіє специфічною комп'ютерною платформою. Як наслідок — компанія не може досягнути поставлених цілей.

ІТ-директори повинні бачити повну картину, включаючи зв'язок із бізнес-стратегією та всіма учасниками бізнесу. Як тільки вони зуміють досягнути цього — відділи інформаційних технологій почнуть працювати краще і досягнення поставлених цілей стане лише справою недовгого часу.

За матеріалами "Seeing Eye To Eye On IT", Optimize Magazine.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак.




ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Мистецтво неможливого. Посібник з досягнення неймовірних цілейМистецтво неможливого. Посібник з досягнення неймовірних цілей
Сила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесiСила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесi
Формула максимуму. Переможні стратегії досягнення цілейФормула максимуму. Переможні стратегії досягнення цілей

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)