ТЕНДЕНЦІЇ | Робота 10 січня 2022 р.

Майбутнє роботи: 5 найбільших трендів робочих місць 2022 року

У 2022 році пандемія все ще залишається фактором, що впливає на життя багатьох із нас. Однак буде справедливим зазначити, що ми навчилися пристосовуватися до нових моделей поведінки та очікувань, виконуючи свою роботу. Якщо ви серед мільйонів «працівників розумової праці», які мають більшу свободу вибору часу та місця роботи, то, сподіваюся, ви максимально використовуватимете можливість знайти кращий баланс між роботою та особистим життям, — пише Бернард Марр (Bernard Marr), футуролог, консультант зі стратегії та технологій, автор бестселерів про підвищення ефективності бізнесу.

Звичайно, скільки б не писали про масове залишення офісів працівниками, є багато занять та професій, де це здійснити просто неможливо. Для працівників таких сфер, як охорона здоров’я, ритейл, освіта, транспорт і безпека — та й багатьох інших галузей — модні слівця на кшталт «гібридне робоче місце», ймовірно, дуже мало впливають на їхнє повсякденне життя. Але навряд чи їх не торкнуться інші тренди з наступного списку, оскільки технології відкривають можливості для нових способів роботи та продовжують перевизначати відносини між нами та нашими робочими місцями.

Майбутнє роботи: 5 найбільших трендів робочих місць 2022 року

Гібридна робота

Коли йдеться про місце, де ми працюємо, як і раніше, існуватимуть три основні моделі — централізовані робочі місця, децентралізовані віддалені організації та гібридний підхід «краще з обох світів». Імовірно, у 2022 році зміниться те, що ми, як працівники, матимемо вибір, а не будемо змушені дотримуватися тієї моделі, яку організація обрала через необхідність.

Організації явно зазнають змін у своєму ставленні до ідеї централізованого робочого місця. Згідно з дослідженням KPMG, у розпал пандемії в 2020 році 69% великих компаній очікували загального скорочення кількості офісних площ, які вони використовуватимуть.

Гібридні структури будуть варіюватися від компаній, що мають постійні централізовані офіси з «гарячими» столами, щоб врахувати той факт, що персонал частіше працюватиме віддалено, до повної відмови від офісів і використання коворкінг-просторів та конференц-залів для задоволення потреб у першу чергу віддаленої робочої сили.

Звіт Loom показав, що 90% опитаних співробітників, включаючи робітників і менеджерів, більш задоволені збільшеною свободою, яку вони мають працюючи вдома, припускаючи, що ця тенденція, ймовірно, збережеться і в 2022 році.

Робоча сила зі штучним інтелектом

Світовий економічний форум прогнозує, що штучний інтелект (ШІ) та автоматизація призведуть до створення 97 млн нових робочих місць до 2025 року. Однак люди, які працюють на багатьох поточних робочих місцях, також виявлять, що їхні ролі змінюються, оскільки від них все частіше очікують розширення своїх здібностей за допомогою технологій ШІ. Спочатку цей ШІ основному використовуватиметься для автоматизації повторюваних елементів їхніх повсякденних ролей і дозволить працівникам зосередитися на сферах, які вимагають більш людської участі (творчість, уява, стратегія високого рівня або емоційний інтелект). Як приклади називають юристів, які будуть використовувати технології, що скорочують кількість часу для перегляду історій хвороби, щоб знайти прецеденти, та лікарів, які матимуть комп’ютерний зір для аналізу медичних записів та сканів, щоб допомогти їм діагностувати хвороби у пацієнтів.

У ритейлі розширена аналітика допомагає менеджерам магазинів планувати запаси та логістику, а продавцям передбачати, що шукатимуть окремі покупці, переступаючи поріг магазину. Маркетологи мають у своєму розпорядженні постійно зростаючий набір інструментів, які допомагають їм проводити таргетовані кампанії та сегментувати авдиторію. А на інженерних та виробничих посадах у працівників буде дедалі більше доступу до технологій, які допоможуть їм зрозуміти, як працює обладнання, та передбачити, де можуть статися поломки.

Персонал для стійкості

До пандемії пріоритетом, як правило, було наймання персоналу, який би формував ефективні організації. У середині та після пандемії акцент сильно змістився у бік стійкості. Якщо раніше вбудована надмірність або дублювання навичок могли вважатися неефективними, то сьогодні це розглядається як розумний запобіжний захід.

Це, безумовно, охоплює ще один підтренд, який полягає в тому, що роботодавці починають розуміти критичну важливість включення стратегій охорони здоров’я та благополуччя співробітників (включаючи психічне здоров’я) у свій план дій. Багато хто зараз намагається взяти на себе більше відповідальності за те, щоб допомогти своїм співробітникам підтримувати фізичне, психічне та фінансове благополуччя. Проблема, з якою компанії зіткнуться в 2022 році, полягає в пошуку способів досягти поставлених цілей, не зачіпаючи особисте життя співробітників.

Забезпечення достатньої працездатності робочої сили для підтримки бізнесу, безумовно, є критично важливим елементом стійкості. Однак воно також охоплює впровадження більш гнучких процесів із вбудованим резервуванням для забезпечення прикриття у разі стихійного лиха, що призводить до зниження операційної ефективності. Ці процеси, безсумнівно, відіграватимуть все більш важливу роль у повсякденному житті працівників.

Менше уваги до ролей, більше уваги до навичок

«Щоб створити робочу силу, вам потрібно буде після пандемії зосередитися не так на ролях, котрі поєднують непов’язані навички, як на навичках, необхідних для забезпечення конкурентної переваги організації. А також — на робочих процесах, які підживлюють цю перевагу», — пише Gartner.

Навички мають критичне значення, тому що вони вирішують основні бізнес-викликів, а також компетенції, необхідні робочій силі для подолання цих викликів. Ролі, з іншого боку, описують, як окремі члени робочої сили співвідносяться із загальною організаційною структурою чи ієрархією. Ми виразно спостерігали зародження цього тренду протягом деякого часу, з переходом до більш «плоских» організаційних структур, — на відміну від строго ієрархічних команд із прямим підпорядкуванням, наказово-ланцюговим підходом до комунікації та вирішення проблем. Зосереджуючись на навичках, бізнеси звертають увагу на той факт, що вирішення проблем і відповіді на їх основні бізнес-питання є ключем до здійснення інновацій та успіху на підприємствах інформаційного віку.

Із погляду працівника, фокусування на розвитку своїх навичок, а не на подальшому розвитку своїх здібностей для виконання своєї ролі, дає їм кращу позицію щодо нових кар’єрних можливостей. Це зміщення акценту з ролей на навички, ймовірно, стане ключовим трендом як для організацій, так і для працівників у 2022 році.

Моніторинг та аналітика персоналу

Хоча це може здатися суперечливим, дослідження показують, що роботодавці все більше вкладають кошти у технології, призначені для моніторингу та відстеження поведінки своїх працівників із метою підвищення ефективності. Такі платформи, як Aware, які дозволяють компаніям відстежувати поведінку через емейл, та інструменти, такі як Slack, для вимірювання продуктивності, — вважаються особливо корисними для менеджерів, котрі контролюють віддалену робочу силу. Це ґрунтується на функціональності, створеній більш ранніми продуктами, такими як бізнес-мікроскоп Hitachi. Він відстежував переміщення персоналу офісними будівлями і міг використовуватися, серед іншого, для відстеження того, як часто робилися перерви і хто зі співробітників витрачає найбільше часу на розмови з іншими, замість знаходження на своєму робочому місці.

Ідея полягає в тому, щоб використовувати ці інструменти для отримання широкого контролю за поведінкою робочої сили, а не перетворення їх на нав’язливі засоби нагляду та забезпечення дотримання дисципліни. Компанії, які інвестують у цю технологію, мають йти по тонкій грані, і ще невідомо, чи підвищить вона продуктивність або ж стане «стримуючим ефектом» для індивідуальних свобод. Якщо останнє, то навряд чи це закінчиться добре для залучених до цього процесу компаній. Проте, як би там не було, схоже, що у 2022 році такі технології відіграватимуть все більш важливу роль на робочому місці.

За матеріалами "Future Of Work: The 5 Biggest Workplace Trends In 2022", Bernard Marr & Co.

Ілюстрація: peoplematters.in



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Нетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікаціїНетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікації
Шлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собоюШлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собою
Не мона. Зміниш звички — зміниш життя!Не мона. Зміниш звички — зміниш життя!

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)