ТЕНДЕНЦІЇ | Підприємництво у світі 18 жовтня 2016 р.

Дух підприємництва у цифрах

Джерело: innovations

Зміни у глобальному економічному та соціальному середовищі приводять до трансформації не лише компаній, але й причин, з яких люди ведуть бізнес. Що означає бути підприємцем у сучасному світі? Що найбільше мотивує та непокоїть людей, які займаються бізнесом?

2015 Amway Global Entrepreneurship Report
» 2015 Amway Global Entrepreneurship Report (PDF)
Звичайно, відповіді на ці запитання можуть відрізнятись у залежності від країни, де живуть і працюють підприємці. Проте глобальні дослідження дозволяють виявити певні тенденції та поведінкові шаблони. Одне з таких опитувань ініціювала компанія Amway. Протягом 2015-го року в її дослідженні взяли участь майже 50 тис. людей з 44 країн світу.

Перш за все, респондентів запитали — якими вони бачать підприємців. Виявилось, що, на думку 84% опитуваних, ці люди люблять вивчати нове. 78% вважають, що підприємці прагнуть насолоджуватись життям, а 70% згодні з тим, що вони шукають пригод та готові йти на ризик.

Цікаво те, що дослідження майже не виявило різниці у сприйнятті підприємців жінками та чоловіками, а також респондентами різного віку. Натомість було помічено суттєві відмінності у соціальних умовах, що сприяють веденню бізнеса у різних країнах.

Найбільш дружніми для підприємництва виявились Данія (84% респондентів з цієї держави вважають її умови сприятливими), Південна Африка (78%), Таїланд (78%), Великобританія (75%), Китай (73%), Індія (73%) та В’єтнам (73%). А найменш дружніми — Болгарія (8%), Португалія (16%), Канада (18%) та Румунія (19%). Для України цей показник склав 43%. У тих державах, де суспільство схильне уникати невизначеності, люди частіше вважать середовище несприятливим для підприємництва.

Респонденти також відповідали, яке їхнє ставлення до підприємництва і чи можуть вони уявити себе підприємцем. Середні показники склали 75% і 43% відповідно, але дані з різних країн суттєво варіювались. Скажімо, у Данії до підприємництва позитивно ставляться 96% опитуваних, а 45% можуть уявити себе у цій ролі. У Норвегії ці цифри — 95% та 33%, у Китаї — 91% та 62%, у Естонії — 91% та 47%. Найменш позитивно до підприємництва ставляться в Австрії — лише 51% респондентів, Румунії (54%) та Болгарії (54%). Що ж стосується України, то лише 29% людей бачать себе підприємцями, а позитивно сприймають це явище 63%.

Найбільшою мотивацією підприємців сьогодні є незалежність та самореалізація

У межах дослідження було розраховано показник AESI (Amway Entrepreneurial Spirit Index, індекс духу підприємництва). Він складається з трьох факторів:

  1. бажання — наскільки людина прагне відкрити свій бізнес;
  2. протидія соціальному тиску — чи здатен респондент опиратись друзям чи членам родини, якщо ті відмовлятимуть його від запуску власної компанії;
  3. реалістичність — наскільки людина відчуває себе готовою до старту бізнесу.

Спочатку оцінюється кожен із трьох факторів, а AESI розраховується як середнє арифметичне.

Глобальний показник AESI за результатами дослідження склав 51%. 55% опитуваних хотіли б відкрити бізнес, 47% вважають, що це реалістично, і 49% не дозволили б своєму оточенню стати на шляху. На окрему увагу заслуговує той факт, що із віком бажання започаткувати бізнес зменшується. 65% людей, молодших за 35 років, хотіли б стати підприємцями, і лише 44% старших за 50 років респондентів висловили таке ж прагнення. У той же час, опитувані віком 35-49 років відчували себе найбільш підготовленим до відкриття власної компанії.

Окремий розділ дослідження стосувався причин, з яких люди створюють свій бізнес, та їхніх страхів. Виявилось, що є декілька основних мотивацій: незалежність від роботодавця та можливість бути керівником самому собі (так відповіло 53% молодших за 35 років людей, 51% респондентів у віці 35-49 років та 43% старших за 50 років), можливість втілити у життя власні ідеї (51%, 45% та 38%) та перспективи отримання прибутку (38%, 38% та 34%). А бояться поточні чи майбутні підприємці переважно фінансових проблем та банкрутства (41% ), та економічної кризи (29%). При цьому такі дані однаково стосуються усіх вікових та гендерних груп.

Якщо підсумувати, то портрет підприємця за результатами дослідження виглядає наступним чином. Це людина, яка прагне постійно навчатись і має жагу до успіху. Половина опитаних вважає, що соціум, у якому вони живуть, є дружнім до підприємців. І приблизно стільки ж можуть уявити себе у цій ролі. А найбільшою мотивацією підприємців є незалежність та самореалізація.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
24 липня — 9 серпня 2018
Київ
Управління проектами за методологією PMI (Анна Духович)
25-26 липня 2018
Київ
Управлінський облік. Фінанси. Бюджети (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
26 липня 2018
Одеса
Ух ти! Cервіс (Віталій Антощенко)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Включайся! Жінки, робота й воля вести за собоюВключайся! Жінки, робота й воля вести за собою
Как лгать при помощи статистикиКак лгать при помощи статистики
Карьера для интровертов. Как завоевать авторитет и получить заслуженное повышениеКарьера для интровертов. Как завоевать авторитет и получить заслуженное повышение
Поймай мечту за хвост. Как зарабатывать, занимаясь любимым деломПоймай мечту за хвост. Как зарабатывать, занимаясь любимым делом
Эффективность на работе. Держать фокус. Управлять своей энергией. Добиваться выдающихся целейЭффективность на работе. Держать фокус. Управлять своей энергией. Добиваться выдающихся целей


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2018, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)