ТЕНДЕНЦІЇ | Підприємництво у світі 18 жовтня 2016 р.

Дух підприємництва у цифрах

Джерело: innovations

Зміни у глобальному економічному та соціальному середовищі приводять до трансформації не лише компаній, але й причин, з яких люди ведуть бізнес. Що означає бути підприємцем у сучасному світі? Що найбільше мотивує та непокоїть людей, які займаються бізнесом?

2015 Amway Global Entrepreneurship Report
» 2015 Amway Global Entrepreneurship Report (PDF)
Звичайно, відповіді на ці запитання можуть відрізнятись у залежності від країни, де живуть і працюють підприємці. Проте глобальні дослідження дозволяють виявити певні тенденції та поведінкові шаблони. Одне з таких опитувань ініціювала компанія Amway. Протягом 2015-го року в її дослідженні взяли участь майже 50 тис. людей з 44 країн світу.

Перш за все, респондентів запитали — якими вони бачать підприємців. Виявилось, що, на думку 84% опитуваних, ці люди люблять вивчати нове. 78% вважають, що підприємці прагнуть насолоджуватись життям, а 70% згодні з тим, що вони шукають пригод та готові йти на ризик.

Цікаво те, що дослідження майже не виявило різниці у сприйнятті підприємців жінками та чоловіками, а також респондентами різного віку. Натомість було помічено суттєві відмінності у соціальних умовах, що сприяють веденню бізнеса у різних країнах.

Найбільш дружніми для підприємництва виявились Данія (84% респондентів з цієї держави вважають її умови сприятливими), Південна Африка (78%), Таїланд (78%), Великобританія (75%), Китай (73%), Індія (73%) та В’єтнам (73%). А найменш дружніми — Болгарія (8%), Португалія (16%), Канада (18%) та Румунія (19%). Для України цей показник склав 43%. У тих державах, де суспільство схильне уникати невизначеності, люди частіше вважать середовище несприятливим для підприємництва.

Респонденти також відповідали, яке їхнє ставлення до підприємництва і чи можуть вони уявити себе підприємцем. Середні показники склали 75% і 43% відповідно, але дані з різних країн суттєво варіювались. Скажімо, у Данії до підприємництва позитивно ставляться 96% опитуваних, а 45% можуть уявити себе у цій ролі. У Норвегії ці цифри — 95% та 33%, у Китаї — 91% та 62%, у Естонії — 91% та 47%. Найменш позитивно до підприємництва ставляться в Австрії — лише 51% респондентів, Румунії (54%) та Болгарії (54%). Що ж стосується України, то лише 29% людей бачать себе підприємцями, а позитивно сприймають це явище 63%.

Найбільшою мотивацією підприємців сьогодні є незалежність та самореалізація

У межах дослідження було розраховано показник AESI (Amway Entrepreneurial Spirit Index, індекс духу підприємництва). Він складається з трьох факторів:

  1. бажання — наскільки людина прагне відкрити свій бізнес;
  2. протидія соціальному тиску — чи здатен респондент опиратись друзям чи членам родини, якщо ті відмовлятимуть його від запуску власної компанії;
  3. реалістичність — наскільки людина відчуває себе готовою до старту бізнесу.

Спочатку оцінюється кожен із трьох факторів, а AESI розраховується як середнє арифметичне.

Глобальний показник AESI за результатами дослідження склав 51%. 55% опитуваних хотіли б відкрити бізнес, 47% вважають, що це реалістично, і 49% не дозволили б своєму оточенню стати на шляху. На окрему увагу заслуговує той факт, що із віком бажання започаткувати бізнес зменшується. 65% людей, молодших за 35 років, хотіли б стати підприємцями, і лише 44% старших за 50 років респондентів висловили таке ж прагнення. У той же час, опитувані віком 35-49 років відчували себе найбільш підготовленим до відкриття власної компанії.

Окремий розділ дослідження стосувався причин, з яких люди створюють свій бізнес, та їхніх страхів. Виявилось, що є декілька основних мотивацій: незалежність від роботодавця та можливість бути керівником самому собі (так відповіло 53% молодших за 35 років людей, 51% респондентів у віці 35-49 років та 43% старших за 50 років), можливість втілити у життя власні ідеї (51%, 45% та 38%) та перспективи отримання прибутку (38%, 38% та 34%). А бояться поточні чи майбутні підприємці переважно фінансових проблем та банкрутства (41% ), та економічної кризи (29%). При цьому такі дані однаково стосуються усіх вікових та гендерних груп.

Якщо підсумувати, то портрет підприємця за результатами дослідження виглядає наступним чином. Це людина, яка прагне постійно навчатись і має жагу до успіху. Половина опитаних вважає, що соціум, у якому вони живуть, є дружнім до підприємців. І приблизно стільки ж можуть уявити себе у цій ролі. А найбільшою мотивацією підприємців є незалежність та самореалізація.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Розвиток мозку. Як читати швидше, запам’ятовувати краще та досягати метиРозвиток мозку. Як читати швидше, запам’ятовувати краще та досягати мети
Ваш надійний тилВаш надійний тил
Рік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергієюРік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергією

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)