ТЕНДЕНЦІЇ | Change Management 26 жовтня 2023 р.

Шість помітних зрушень у найкращих практиках управління змінами

У 12-му виданні дослідження «Найкращі практики в управлінні змінами» («Best Practices in Change Management») розкриваються надійні інсайти для професіоналів у сфері управління змінами. Настільки надійні, що дехто може подумати, що найкращі практики — це щось на кшталт альманаху з дисципліни управління змінами. Однак дослідження також виявило помітні зрушення, які можуть змінити ваш підхід до управління змінами.

Компанія Prosci визначила помітні зміни в даних і висновках 12-го видання в шести ключових сферах:

  1. Розташування офісу управління змінами (CMO)
  2. Використання структурованої методології
  3. Бюджет і ресурси
  4. Управління опором
  5. Залучення працівників
  6. Управління портфелем проєктів

Шість помітних зрушень у найкращих практиках управління змінами

1. Перенесення офісу управління змінами

Учасники дослідження повідомили про помітні зміни в розташуванні офісу управління змінами. Вперше за всю історію досліджень Prosci найпоширенішим місцем розташування CMO став офіс управління проєктами (PMO), а не відділ управління персоналом (HR).

Цей зсув у результатах є цікавою частиною історії еволюції CMO. У 2007 році Prosci вперше запитали учасників: «Якщо у вас є СМО, то де він знаходиться?». Найпопулярнішою відповіддю була «HR» з перевагою 2:1 над «ІТ», яка була другою за поширеністю.

Нещодавній зсув, який ми спостерігали в передачі управління змінами до PMO, може бути природним продовженням потреби в тісній інтеграції між функціями управління проєктами та управління змінами. Інші дослідження підтверджують цю думку. Інтеграція управління проєктами та управління змінами є чинником №5, що найбільше сприяє успіху змін. Проблеми в управлінні проєктами є шостою найбільшою перешкодою на шляху до успіху в управлінні змінами. А узгодження управління змінами та управління проєктами є третьою найбільш визначеною темою в дослідженні, де запитували практиків: що б вони зробили по-іншому у своєму наступному проєкті.

Сьогодні PMO є найпопулярнішим місцем розташування, а офіс стратегії, трансформації та планування впевнено перемістився на перше місце в списку.

Де розташовано офіс управління змінами (CMO)

2. Менше використання структурованої методології

Вперше з 2011 року менше 70% учасників сказали, що вони дотримуються формальної методології управління змінами. Зменшення використання структурованої методології може бути пов’язане з поширенням гнучких та адаптивних підходів в управлінні змінами. Фактично, учасники дослідження визначили Agile-практики управління змінами як головний тренд на наступні п’ять років.

Організації впроваджують ітеративні методи, які дозволяють їм адаптуватися до мінливих обставин і швидко реагувати на нові виклики. Крім того, управління змінами стає ключовим елементом проєктних підходів і методологій впровадження, що робить його радше переосмисленням звичного бізнесу, аніж окремою дисципліною.

Дотримання методології

3. Зміни в бюджеті та ресурсах на управління змінами

Незважаючи на незначне зменшення відсотка бюджету на управління змінами, останнє дослідження підкреслює позитивний тренд, який полягає у збільшенні відсотка ресурсів на управління змінами, призначених для їх підтримки в рамках проєкту або ініціативи.

Можливе тлумачення полягає в тому, що організаційні бюджети виділяються на наймання фахівців з управління змінами (тобто на спеціальні ресурси), що може призвести до дещо менших бюджетів, доступних для здійснення діяльності та роботи з управління змінами (тобто до дещо менших спеціальних бюджетів).

4. Менше опору, якого можна уникнути

Опір із боку менеджерів і співробітників є менш ймовірним, ніж у попередніх дослідженнях. Учасники повідомляють, що поведінка опору — це те, чого слід очікувати і планувати, оскільки організації продовжують рухатися вперед у своїх трансформаціях.

Це цікаве відображення умов останніх років. Раніше, за словами учасників, вони стикалися з більшим опором, якого можна було б уникнути завдяки кращому плануванню та проактивній підтримці людей і груп, на яких вплинули зміни.

Але природа змін сьогодні інша. Більше уваги приділяється необхідності балансу і гнучкості, оскільки люди відчувають вигоряння і втому від змін. Ці фактори сприяють створенню середовища, в якому опір часто зберігається, незважаючи на застосування належного управління змінами, і його слід очікувати і планувати протягом усього періоду впровадження змін.

Опір із боку менеджерів і співробітників

5. Більша залученість персоналу

Співробітники стали більш залученими, якщо вірити респондентам, які повідомляють про значне зростання категорії «дуже залучені». Організації можуть розглядати залученість як те, наскільки пристрасно люди ставляться до своєї роботи, їхню відданість організації або рівень зусиль, які вони докладають до своєї роботи.

Організаційні зміни, спричинені пандемією, призвели до підвищення рівня залученості персоналу. Дослідження «Основні чинники успіху змін у постпандемічному світі» («Top Contributors to Change Success in a Post-Pandemic World»), яке було проведене безпосередньо перед дослідженням «Best Practices», показало, що залученість є новою темою. Це ж дослідження виявило, що залучення працівників було пріоритетом і викликом для організацій до пандемії, а після пандемії воно стало другою за значимістю темою.

Таке підвищення рівня залученості персоналу, ймовірно, є наслідком необхідності для організацій зосередитися на досвіді співробітників, одночасно зменшуючи плинність і дефіцит кадрів. Якщо поглянути на дослідження, які проводились в контексті пандемії, то ми побачимо: співробітники говорять, що вони відчувають себе дуже залученими до роботи. Це позитивна ознака того, що організації намагаються налагодити контакт із працівниками та залучити їх до процесу змін.

На думку учасників дослідження, дуже залучені співробітники є результатом...
  • ...постійного поліпшення як розуміння важливості, так і практики залучення стейкхолдерів;
  • ...більшої залученості та спільної розробки рішень із лінійним персоналом;
  • ...позитивного досвіду для стейкхолдерів, коли вони відчувають, що їх цінують, і бачать прямі результати від своєї участі.

6. Більше портфельного управління

Управління організаційними змінами як портфелем зростає. Кількість учасників, які повідомляють про активне управління портфелем змін, зросла з 38% до 43%.

Враховуючи кількість змін, яких зазнають організації, цілком логічно, що ми спостерігаємо більш узгоджені зусилля, спрямовані на усунення колізій та підвищення узгодженості декількох проєктів і програм, що виконуються одночасно або паралельно в організації. Подібно до управління повітряним рухом, управління портфелем проєктів вимагає високого рівня організації, уваги до деталей та адаптивності для успішного управління кількома проєктами і програмами одночасно. І так само, як авіадиспетчер має швидко коригувати плани та справлятися з несподіваними змінами, портфельний менеджер повинен орієнтуватися в мінливих пріоритетах та уникати колізій між проєктами, для забезпечення досягнення кожним із них бажаного результату.

Окремо зростання ролі портфельного менеджменту може бути пов’язане з тим, що PMO витіснив HR на вершину списку для CMO, а також із тим, що офіс стратегії, трансформації та планування піднявся на третю позицію. Зокрема, це свідчить про те, що управління портфелем проєктів стає критично важливим для ефективного виконання проєктів і реалізації стратегій.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
100 правил успішних людей. Маленькі вправи для великого успіху в житті100 правил успішних людей. Маленькі вправи для великого успіху в житті
В овечій шкурі. Маніпулятор. Виявити та здолатиВ овечій шкурі. Маніпулятор. Виявити та здолати
Технологія EQ-BOOST. Як використовувати емоційний інтелект у бізнесі та життіТехнологія EQ-BOOST. Як використовувати емоційний інтелект у бізнесі та житті

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)