Менеджмент.com.ua - головна сторінка
На головну
Зробити закладку
Мапа сайту
Розширений пошук
Зворотній зв'язок
Проекти MCUa
Розсилка оновлень порталу


ТЕНДЕНЦІЇ | QA/ІТ 22 лютого 2008 р.

Подолання прірви між ІТ та забезпеченням якості — новий виклик сучасним компаніям

Автор статті Кейт Перент (Keith Parent), генеральний директор компанії Square Data Group, яка пропонує ІТ-рішення для компаній, розповідає про проблеми, з якими постійно доводиться стикатися керівникам сучасних організацій. Зокрема, наводить шляхи подолання найнебезпечнішої для бізнесу прірви між відділами інформаційних технологій та відділами забезпечення якості.

За 1990-ті роки майже кожна організація рейтингу Fortune 500 витратила сотні мільйонів доларів, намагаючись впровадити комплексні системи управління компаніями (ERP). Іноді, проходили довгі роки і витрачались шалені гроші, перш ніж компанії, зневірившись у можливостях таких програм, згортали проекти. Керівники бізнесу рвали на собі волосся, намагаючись витягнути компанії із боргових ям, які були наслідком спроб впровадити інформаційну систему. Але як пояснити акціонерам та раді директорів, що два роки і $500 млн., витрачені на впровадження передової системи управління бізнесом, яка повинна була стати основною конкурентною перевагою компанії, не принесли жоднісінького результату. В бізнес-пресі регулярно з'являлися статті, які називали подібні проекти "крахом бізнесу". Генеральні директори із тріском вилітали зі своїх посад, не кажучи вже про ІТ-директорів.

Через деякий час управлінці почали змінювати свої підходи до ІТ. Топ-менеджери компанії почали ставитися до інформаційних технологій із більшою відповідальністю, часто наполягаючи, щоб ІТ-директор був підзвітний фінансовому директорові. Ідея полягала у намаганні дисциплінувати інформаційний бізнес, який на той час вважався чимось на зразок "темного мистецтва", яке розуміли тільки комп'ютерні фанатики. Люди бізнесу не втручалися у ІТ і ніколи не запитували, як працює та чи інша програма.

Деякі компанії розділили свої ІТ-відділи на безліч дрібніших відділів, кожен з яких відповідав за власне завдання чи аспект бізнесу, і звітував перед конкретним підрозділом. Такий підхід частково себе виправдав — кількість відверто провальних проектів суттєво скоротилася, а користь для компаній стала очевидною.

Чому ж деякі компанії до сих пір не здатні змусити інформаційні технології працювати на свою користь? Можливо, основною причиною є розрив (якщо хочете — війна культур) між відділами ІТ та забезпечення якості (QA — quality assurance). У більшості компаній зв'язку між цими відділами попросту не існує. І це є надзвичайно великим недоліком. Аналітики називають розрив між QA та ІТ однією з найбільших проблем сучасного бізнесу, яка перешкоджає процвітанню та розвитку компаній.

Функція забезпечення якості повинна узгодити діяльність кожного відділу, налаштувати зв'язки між різноманітними процесами, забезпечити правильне функціонування кожного "гвинтика". Саме відділ QA створює для ІТ сотні і тисячі безглуздих і непотрібних правил. Відділ інформаційних технологій, у свою чергу, вважає діяльність QA зайвою і дріб'язковою, ігноруючи їхні правила. Часто ІТ-спеціалісти виявляються правими. У кого є час на документацію, коли "падають" сервери?

ІТ-спеціалісти обожнюють технології і ненавидять процеси. Це закладено у їхній підсвідомості. У професіоналів із забезпечення якості інші підходи. Вони розуміють важливість процесів для забезпечення справного функціонування компанії, проте зовсім не розуміються на технологіях. І якщо ви керівник компанії, в якій (кількома поверхами нижче вашого кабінету) точиться жорстка війна між хлопцями з відділу ІТ та працівниками відділу забезпечення якості, то чи не настав час спинити її, перш ніж буде занадто пізно.

Існує багато способів подолання прірви між QA та ІТ. Насамперед слід визначити, чи стосується ця проблема вашої компанії... а вона майже напевне стосується. По-друге, вам слід зібрати представників обох відділів за одним столом переговорів, і запропонувати їм розробити стандартні операційні процедури, які б узгодили взаємодію між відділів та допомогли навести порядок у компанії. Але щоб це трапилося — кожна сторона повинна зрозуміти цілі та відповідальності іншої. Після такого узгодження доручіть кожному відділові обрати лідера, який щотримісяці звітуватиме перед вами про стан справ у компанії. Чи впорядкувалася документація, яка стосується інформаційних систем? Чи скоротився набір безглуздих та нікому непотрібних правил, які впроваджувалися відділом QA? Чи спростилася операційна діяльність? Чи було проведено успішні проекти? І т. д. і т. п.

І насамкінець, керівникові компанії ніколи не можна забувати про владу "всесильного долара". Адже саме гроші можуть стати найпотужнішим інструментом подолання прірви між ІТ та QA. Просто прив'яжіть компенсаційний бонус до якості взаємодії між відділами, і ви побачите, як покращаться стосунки між ними.

За матеріалами "Meet a New Alligator, it's the QA/IT Disconnect", MasterControl.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак.



I Всеукраїнська конференція дистанційного навчання НЕ ПРОПУСТІТЬ:

Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.

ДОКЛАДНІШЕ ►


РЕКОМЕНДАЦІЇ    
   


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖКНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ
ПобедительПобедитель
Убедительное письмо. Как использовать силу словУбедительное письмо. Как использовать силу слов
Как преуспеть в бизнесе, нарушая все правилаКак преуспеть в бизнесе, нарушая все правила
Тайм-менеджмент по Брайану Трейси. Как заставить время работать на васТайм-менеджмент по Брайану Трейси. Как заставить время работать на вас
Новые размышления о личном развитииНовые размышления о личном развитии

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  

Успешные инвестиции начинаются с бонуса 100%

bigmir)net TOP 100
МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Робота, Семінари, Книги, Форуми, Глосарій, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

RSS RSS Актуально   RSS RSS Методологія   RSS RSS Книги   RSS RSS Форуми   RSS RSS Менеджмент@БЛОГ
RSS RSS Відео   RSS RSS Візіонери   RSS RSS Бізнес-проза   RSS RSS Бізнес-гумор


Copyright © 2001-2016, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)