ТЕНДЕНЦІЇ | QA/ІТ 22 лютого 2008 р.

Подолання прірви між ІТ та забезпеченням якості — новий виклик сучасним компаніям

Автор статті Кейт Перент (Keith Parent), генеральний директор компанії Square Data Group, яка пропонує ІТ-рішення для компаній, розповідає про проблеми, з якими постійно доводиться стикатися керівникам сучасних організацій. Зокрема, наводить шляхи подолання найнебезпечнішої для бізнесу прірви між відділами інформаційних технологій та відділами забезпечення якості.

За 1990-ті роки майже кожна організація рейтингу Fortune 500 витратила сотні мільйонів доларів, намагаючись впровадити комплексні системи управління компаніями (ERP). Іноді, проходили довгі роки і витрачались шалені гроші, перш ніж компанії, зневірившись у можливостях таких програм, згортали проекти. Керівники бізнесу рвали на собі волосся, намагаючись витягнути компанії із боргових ям, які були наслідком спроб впровадити інформаційну систему. Але як пояснити акціонерам та раді директорів, що два роки і $500 млн., витрачені на впровадження передової системи управління бізнесом, яка повинна була стати основною конкурентною перевагою компанії, не принесли жоднісінького результату. В бізнес-пресі регулярно з'являлися статті, які називали подібні проекти "крахом бізнесу". Генеральні директори із тріском вилітали зі своїх посад, не кажучи вже про ІТ-директорів.

Через деякий час управлінці почали змінювати свої підходи до ІТ. Топ-менеджери компанії почали ставитися до інформаційних технологій із більшою відповідальністю, часто наполягаючи, щоб ІТ-директор був підзвітний фінансовому директорові. Ідея полягала у намаганні дисциплінувати інформаційний бізнес, який на той час вважався чимось на зразок "темного мистецтва", яке розуміли тільки комп'ютерні фанатики. Люди бізнесу не втручалися у ІТ і ніколи не запитували, як працює та чи інша програма.

Деякі компанії розділили свої ІТ-відділи на безліч дрібніших відділів, кожен з яких відповідав за власне завдання чи аспект бізнесу, і звітував перед конкретним підрозділом. Такий підхід частково себе виправдав — кількість відверто провальних проектів суттєво скоротилася, а користь для компаній стала очевидною.

Чому ж деякі компанії до сих пір не здатні змусити інформаційні технології працювати на свою користь? Можливо, основною причиною є розрив (якщо хочете — війна культур) між відділами ІТ та забезпечення якості (QA — quality assurance). У більшості компаній зв'язку між цими відділами попросту не існує. І це є надзвичайно великим недоліком. Аналітики називають розрив між QA та ІТ однією з найбільших проблем сучасного бізнесу, яка перешкоджає процвітанню та розвитку компаній.

Функція забезпечення якості повинна узгодити діяльність кожного відділу, налаштувати зв'язки між різноманітними процесами, забезпечити правильне функціонування кожного "гвинтика". Саме відділ QA створює для ІТ сотні і тисячі безглуздих і непотрібних правил. Відділ інформаційних технологій, у свою чергу, вважає діяльність QA зайвою і дріб'язковою, ігноруючи їхні правила. Часто ІТ-спеціалісти виявляються правими. У кого є час на документацію, коли "падають" сервери?

ІТ-спеціалісти обожнюють технології і ненавидять процеси. Це закладено у їхній підсвідомості. У професіоналів із забезпечення якості інші підходи. Вони розуміють важливість процесів для забезпечення справного функціонування компанії, проте зовсім не розуміються на технологіях. І якщо ви керівник компанії, в якій (кількома поверхами нижче вашого кабінету) точиться жорстка війна між хлопцями з відділу ІТ та працівниками відділу забезпечення якості, то чи не настав час спинити її, перш ніж буде занадто пізно.

Існує багато способів подолання прірви між QA та ІТ. Насамперед слід визначити, чи стосується ця проблема вашої компанії... а вона майже напевне стосується. По-друге, вам слід зібрати представників обох відділів за одним столом переговорів, і запропонувати їм розробити стандартні операційні процедури, які б узгодили взаємодію між відділів та допомогли навести порядок у компанії. Але щоб це трапилося — кожна сторона повинна зрозуміти цілі та відповідальності іншої. Після такого узгодження доручіть кожному відділові обрати лідера, який щотримісяці звітуватиме перед вами про стан справ у компанії. Чи впорядкувалася документація, яка стосується інформаційних систем? Чи скоротився набір безглуздих та нікому непотрібних правил, які впроваджувалися відділом QA? Чи спростилася операційна діяльність? Чи було проведено успішні проекти? І т. д. і т. п.

І насамкінець, керівникові компанії ніколи не можна забувати про владу "всесильного долара". Адже саме гроші можуть стати найпотужнішим інструментом подолання прірви між ІТ та QA. Просто прив'яжіть компенсаційний бонус до якості взаємодії між відділами, і ви побачите, як покращаться стосунки між ними.

За матеріалами "Meet a New Alligator, it's the QA/IT Disconnect", MasterControl.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак.




ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Крок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до метиКрок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до мети
Усе замахало. Але надія єУсе замахало. Але надія є
Зроби це зараз. 21 чудовий спосiб зробити бiльше за менший часЗроби це зараз. 21 чудовий спосiб зробити бiльше за менший час

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)