Менеджмент.com.ua - головна сторінка
На головну
Зробити закладку
Мапа сайту
Розширений пошук
Зворотній зв'язок
Проекти MCUa
Розсилка оновлень порталу


ТЕНДЕНЦІЇ | Криза 4 листопада 2008 р.

Криза як щеплення від шопоголізму

Криза як щеплення від шопоголізму Фінансова криза, що вибухнула цією осінню, поставила під удар стабільність національних економік більшості країн світу. У той час, коли ринки, що розвиваються, зберігають оптимізм, що через рік глобальна рецесія буде позаду, розвинені ринки повні негативних очікувань.

63% учасників глобального онлайн-дослідження Nielsen вважають, що їхня країна зараз переживає економічний спад, і лише 18% із них думають, що в найближчий рік ситуація може виправитися. У той же час мільйони споживачів країн з економікою, що розвивається, повні впевненості, що в найближчі 12 місяців їхня країна вийде із кризи. Такі дані дослідження Nielsen, проведеного в 52-ти країнах світу, у самий розпал світової фінансової кризи — кінець вересня/початок жовтня.

«Останній рік був повний тривог і поганих новин для споживачів більшості світових економік, але вже зараз, незважаючи на нове зниження Глобального індексу споживчої довіри (Nielsen Consumer Confidence Index), на деяких ринках у споживачів з'явилася надія, що поглиблення кризи зупиниться, і протягом 12-ти місяців національні економіки виберуться з рецесії», — говорить Міхаліс Крісту, регіональний директор Nielsen у Північно-Східній Європі.

Країни, де найбільше оптимістів серед учасників дослідження, які вважають, що рецесію вдасться перебороти в найближчі 12-ти місяців, — молоді, зростаючі економіки: Індія (51%), В'єтнам (45%), Китай (34%), Росія (31%).

"Безсумнівно, холодний подих кризи позначився на купівельних очікуваннях й у країнах що швидко розвиваються, але й бізнес і споживачі розуміють, що в їхніх країнах зберігається хороший прогноз на середньострокову й довгострокову перспективу", — говорить Крісту.

Індекс споживчої довіри Nielsen розраховується двічі в рік виходячи з таких показників, як упевненість споживачів у перспективах працевлаштування, оцінка ними стану особистих фінансів і готовність купувати нові товари. У ході недавньої хвилі (кінець вересня — початок жовтня 2008 року) цього найбільшого у своєму роді глобального онлайн-дослідження компанія Nielsen опитала понад 26 тис. регулярних інтернет-користувачів у 52-ти країнах світу.

За даними дослідження Nielsen, Індекс споживчої довіри у світі втратив чотири пункти в порівнянні із травнем 2008-го року, набравши лише 84 пунктів. Зниження Індексу спостерігалося в 44-ти країнах із 51-ї .

Найбільш серйозне падіння Індексу споживчої довіри в порівнянні з першим півріччям 2008-го року зареєстроване в Тайвані (-23 пунктів), Малайзії (-21 пункт), Норвегії (- 20 пунктів), Ізраїлі (-19 пунктів).

На тлі загального песимізму у світі залишаються країни, де рівень споживчої довіри росте. У порівнянні із травнем 2008-го року споживчий клімат покращився в Бразилії, Угорщині, Філіппінах, Таїланді, Південній Африці, Новій Зеландії та Китаї.

"Насправді споживачі почали готуватися до "поганого сценарію" ще в першій половині 2008-го року. Саме тоді вони вже приготувалися затягти пояси й почали міняти свою купівельну поведінку," — коментує ситуацію з розвитком кризи Міхаліс Крісту.

Головні джерела для занепокоєння на найближчі 12 місяців

Кожен третій (32%) учасник глобального дослідження Nielsen повідомив, що стан національної економіки є для нього основним показником для занепокоєння. На другому місці в цілому по світу — зростаючі ціни на продукти харчування.

При цьому в різних країнах у споживачів свій "головний біль". Не дивно, що в США, епіцентрі фінансових катаклізмів, споживачі найбільше хвилюються про стан національної економіки (більше 50%). На другому місці — ріст цін на бензин, що хвилює американців навіть більше, ніж ціни на продовольство. У Німеччині, Італії, Великобританії, Латвії, Канаді споживачі найбільше стурбовані ростом цін на послуги ЖКГ (електрика, газ, тепло- і водопостачання).

А якщо хмурі очікування збудуться?

У часи, коли вартість життя росте високими темпами, споживачі готові пустити в хід персональні антикризові міри, щоб знизити вплив стрімкого зростання цін на свій сімейний бюджет.

Як показали результати ще одного дослідження Nielsen, присвяченого купівельній поведінці під час кризи, більше половини споживачів у першу чергу намагаються заощаджувати на електриці/газі та витрачати менше на одяг. 47% готові відмовитися від розваг, а кожен третій готовий перейти на недорогі бренди продуктів харчування.

"Схоже, що тренд «все удома» приходить на зміну традиції «виходу у світ», і в країнах зі зрілою економікою ресторани і кафе вже відчули на собі неприємні наслідки змін у поведінці своїх споживачів, — говорить Крісту.

"Разом із тим, "домашня" тенденція надає масу нових можливостей як для маркетингу інноваційних продуктів в області домашніх розваг, так і для розвитку виробників продуктів харчування і напоїв, — і не обов'язково тільки в економ-сегменті."

Наприклад, на деяких ринках з'явилися готові рецептурні набори, що користуються популярністю, де присутні всі необхідні інгредієнти для блюда. Таким чином можна побалувати себе ресторанною їжею, приготовленою самостійно в домашніх умовах.

Результати дослідження Nielsen показують, що 2009-ий рік може стати важким не тільки для сектора розваг, але й для виробників одягу і споживчих технологій: 49% учасників дослідження у світі повідомили, що для зниження впливу кризи на свої бюджети вони будуть змушені заощаджувати на покупці нового одягу, а 40% планують відкласти покупку технологічних новинок (комп'ютер, телефон, тощо).

Криза виявилася хорошим щепленням від шопоголізму. У цілому в світі 62% онлайн-споживачів оцінюють свою фінансову ситуацію як не надто хорошу/погану, що вказує на те, що нас навряд чи очікує повернення купівельного бума найближчим часом.

"Однак, навіть спад в економіці дає нові можливості для росту, — впевнений Міхаліс Крісту. Компанії, які продовжать інвестувати в розвиток продуктів і підтримку зв'язку зі своєю цільовою аудиторією, вийдуть переможцями з нинішньої кризи. Інвестиції в бренд і підтримку лояльності споживачів у часи кризи обов'язково окупляться за кращих часів, які неодмінно наступлять. Споживачі залишаться з тими виробниками і рітейлерами, які здатні враховувати їхні мінливі потреби й відповідати новим очікуванням".

За матеріалами AdWorker, Nielsen.


I Всеукраїнська конференція дистанційного навчання НЕ ПРОПУСТІТЬ:

Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.

ДОКЛАДНІШЕ ►


РЕКОМЕНДАЦІЇ    
   


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖКНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ
Гении и аутсайдеры. Почему одним все, а другим ничего?Гении и аутсайдеры. Почему одним все, а другим ничего?
Руководить с юмором. Динамика успехаРуководить с юмором. Динамика успеха
Мастерство общения. Как найти общий язык с кем угодноМастерство общения. Как найти общий язык с кем угодно
Четыре правила успешного лидераЧетыре правила успешного лидера
Пробуй — получится! Когда вы в последний раз что-то делали впервые?Пробуй — получится! Когда вы в последний раз что-то делали впервые?

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  

Успешные инвестиции начинаются с бонуса 100%

bigmir)net TOP 100
МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Робота, Семінари, Книги, Форуми, Глосарій, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

RSS RSS Актуально   RSS RSS Методологія   RSS RSS Книги   RSS RSS Форуми   RSS RSS Менеджмент@БЛОГ
RSS RSS Відео   RSS RSS Візіонери   RSS RSS Бізнес-проза   RSS RSS Бізнес-гумор


Copyright © 2001-2016, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)