ТЕНДЕНЦІЇ | Криза 4 листопада 2008 р.

Криза як щеплення від шопоголізму

Криза як щеплення від шопоголізму Фінансова криза, що вибухнула цією осінню, поставила під удар стабільність національних економік більшості країн світу. У той час, коли ринки, що розвиваються, зберігають оптимізм, що через рік глобальна рецесія буде позаду, розвинені ринки повні негативних очікувань.

63% учасників глобального онлайн-дослідження Nielsen вважають, що їхня країна зараз переживає економічний спад, і лише 18% із них думають, що в найближчий рік ситуація може виправитися. У той же час мільйони споживачів країн з економікою, що розвивається, повні впевненості, що в найближчі 12 місяців їхня країна вийде із кризи. Такі дані дослідження Nielsen, проведеного в 52-ти країнах світу, у самий розпал світової фінансової кризи — кінець вересня/початок жовтня.

«Останній рік був повний тривог і поганих новин для споживачів більшості світових економік, але вже зараз, незважаючи на нове зниження Глобального індексу споживчої довіри (Nielsen Consumer Confidence Index), на деяких ринках у споживачів з'явилася надія, що поглиблення кризи зупиниться, і протягом 12-ти місяців національні економіки виберуться з рецесії», — говорить Міхаліс Крісту, регіональний директор Nielsen у Північно-Східній Європі.

Країни, де найбільше оптимістів серед учасників дослідження, які вважають, що рецесію вдасться перебороти в найближчі 12-ти місяців, — молоді, зростаючі економіки: Індія (51%), В'єтнам (45%), Китай (34%), Росія (31%).

"Безсумнівно, холодний подих кризи позначився на купівельних очікуваннях й у країнах що швидко розвиваються, але й бізнес і споживачі розуміють, що в їхніх країнах зберігається хороший прогноз на середньострокову й довгострокову перспективу", — говорить Крісту.

Індекс споживчої довіри Nielsen розраховується двічі в рік виходячи з таких показників, як упевненість споживачів у перспективах працевлаштування, оцінка ними стану особистих фінансів і готовність купувати нові товари. У ході недавньої хвилі (кінець вересня — початок жовтня 2008 року) цього найбільшого у своєму роді глобального онлайн-дослідження компанія Nielsen опитала понад 26 тис. регулярних інтернет-користувачів у 52-ти країнах світу.

За даними дослідження Nielsen, Індекс споживчої довіри у світі втратив чотири пункти в порівнянні із травнем 2008-го року, набравши лише 84 пунктів. Зниження Індексу спостерігалося в 44-ти країнах із 51-ї .

Найбільш серйозне падіння Індексу споживчої довіри в порівнянні з першим півріччям 2008-го року зареєстроване в Тайвані (-23 пунктів), Малайзії (-21 пункт), Норвегії (- 20 пунктів), Ізраїлі (-19 пунктів).

На тлі загального песимізму у світі залишаються країни, де рівень споживчої довіри росте. У порівнянні із травнем 2008-го року споживчий клімат покращився в Бразилії, Угорщині, Філіппінах, Таїланді, Південній Африці, Новій Зеландії та Китаї.

"Насправді споживачі почали готуватися до "поганого сценарію" ще в першій половині 2008-го року. Саме тоді вони вже приготувалися затягти пояси й почали міняти свою купівельну поведінку," — коментує ситуацію з розвитком кризи Міхаліс Крісту.

Головні джерела для занепокоєння на найближчі 12 місяців

Кожен третій (32%) учасник глобального дослідження Nielsen повідомив, що стан національної економіки є для нього основним показником для занепокоєння. На другому місці в цілому по світу — зростаючі ціни на продукти харчування.

При цьому в різних країнах у споживачів свій "головний біль". Не дивно, що в США, епіцентрі фінансових катаклізмів, споживачі найбільше хвилюються про стан національної економіки (більше 50%). На другому місці — ріст цін на бензин, що хвилює американців навіть більше, ніж ціни на продовольство. У Німеччині, Італії, Великобританії, Латвії, Канаді споживачі найбільше стурбовані ростом цін на послуги ЖКГ (електрика, газ, тепло- і водопостачання).

А якщо хмурі очікування збудуться?

У часи, коли вартість життя росте високими темпами, споживачі готові пустити в хід персональні антикризові міри, щоб знизити вплив стрімкого зростання цін на свій сімейний бюджет.

Як показали результати ще одного дослідження Nielsen, присвяченого купівельній поведінці під час кризи, більше половини споживачів у першу чергу намагаються заощаджувати на електриці/газі та витрачати менше на одяг. 47% готові відмовитися від розваг, а кожен третій готовий перейти на недорогі бренди продуктів харчування.

"Схоже, що тренд «все удома» приходить на зміну традиції «виходу у світ», і в країнах зі зрілою економікою ресторани і кафе вже відчули на собі неприємні наслідки змін у поведінці своїх споживачів, — говорить Крісту.

"Разом із тим, "домашня" тенденція надає масу нових можливостей як для маркетингу інноваційних продуктів в області домашніх розваг, так і для розвитку виробників продуктів харчування і напоїв, — і не обов'язково тільки в економ-сегменті."

Наприклад, на деяких ринках з'явилися готові рецептурні набори, що користуються популярністю, де присутні всі необхідні інгредієнти для блюда. Таким чином можна побалувати себе ресторанною їжею, приготовленою самостійно в домашніх умовах.

Результати дослідження Nielsen показують, що 2009-ий рік може стати важким не тільки для сектора розваг, але й для виробників одягу і споживчих технологій: 49% учасників дослідження у світі повідомили, що для зниження впливу кризи на свої бюджети вони будуть змушені заощаджувати на покупці нового одягу, а 40% планують відкласти покупку технологічних новинок (комп'ютер, телефон, тощо).

Криза виявилася хорошим щепленням від шопоголізму. У цілому в світі 62% онлайн-споживачів оцінюють свою фінансову ситуацію як не надто хорошу/погану, що вказує на те, що нас навряд чи очікує повернення купівельного бума найближчим часом.

"Однак, навіть спад в економіці дає нові можливості для росту, — впевнений Міхаліс Крісту. Компанії, які продовжать інвестувати в розвиток продуктів і підтримку зв'язку зі своєю цільовою аудиторією, вийдуть переможцями з нинішньої кризи. Інвестиції в бренд і підтримку лояльності споживачів у часи кризи обов'язково окупляться за кращих часів, які неодмінно наступлять. Споживачі залишаться з тими виробниками і рітейлерами, які здатні враховувати їхні мінливі потреби й відповідати новим очікуванням".

За матеріалами AdWorker, Nielsen.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
2 серпня 2017
Київ, Готель «Мир»
Управління відділом продажів (Наталія Дегтярьова)
16 серпня 2017
Київ, Готель «Мир»
Бюджетування з шаблонами бюджетів і фінансовою моделлю (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
28-29 серпня 2017
Київ
Спеціаліст із навчання і розвитку — SpTD (Оксана Кондратенко)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Карьера для интровертов. Как завоевать авторитет и получить заслуженное повышениеКарьера для интровертов. Как завоевать авторитет и получить заслуженное повышение
Поймай мечту за хвост. Как зарабатывать, занимаясь любимым деломПоймай мечту за хвост. Как зарабатывать, занимаясь любимым делом
Начни. Врежь страху по лицу, перестань быть «нормальным» и займись чем-то стоящимНачни. Врежь страху по лицу, перестань быть «нормальным» и займись чем-то стоящим
Стрессоустойчивость. Как сохранять спокойствие и эффективность в любых ситуацияхСтрессоустойчивость. Как сохранять спокойствие и эффективность в любых ситуациях
Шлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собоюШлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собою


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)