ТЕНДЕНЦІЇ | «Токсичність» персоналу 1 лютого 2016 р.

«Отруйні» працівники: яким може бути рівень «інтоксикації» бізнесу?

Представників академічного світу та управлінців-практиків в основному цікавлять вигоди, які можуть дати організації її «зіркові» виконавці, при цьому майже не приділяється уваги ролі, котру можуть відігравати «отруйливі» працівники; хоча один такий індивід здатний нівелювати переваги більш ніж двох «суперзірок», — зазначає Ділен Майнор (Dylan Minor), доцент Гарвардської бізнес-школи, посилаючись на дані свого дослідження.

«Отруйні» працівники: яким може бути рівень «інтоксикації» бізнесу?
Ілюстрація: Shutterstock
Серед виявів «токсичності» персоналу — зловживання, інтриги, цькування колег. Як показало дослідження, працівники, яким притаманний егоїзм або надмірна впевненість у собі, з більшої ймовірністю можуть бути «отруйливими».

Намагаючись знайти відповідь на запитання «Звідки беруться “злоякісні” працівники і якими є наслідки їхнього найму для організацій?», Ділен Майнор та його колега Майкл Хаусмен (Michael Housman) вивчили дані щодо близько 60 тис. працівників 11-ти компаній з таких галузей, як комунікації, споживчі і фінансові послуги, охорона здоров’я, страхування та роздрібна торгівля.

Дослідники з’ясували, що кожна «суперзірка» (або людина, яка входить у перший відсоток найпродуктивніших працівників), генерує для фірми біля $5 тис. щорічного доходу. В той час як витрати, що несе фірма через одного «токсичного» працівника, становлять $12 тис. у рік. Тобто шкода, котру приносить організації один «отруйний» індивід, розмиває переваги, які їй дають більш ніж дві «суперзірки».

І ще один цікавий висновок авторів дослідження: «токсичні» працівники набагато продуктивніші, ніж середньостатистичний співробітник фірми. Можливо, це можна пояснити тим, що перші, здебільшого, не занадто прагнуть міняти місце праці та затримуються в компанії на довше, ніж повинні б були. Важливо також й те, що «отруйні» індивіди приносять з собою до колективу такі ж «отруйливі» поведінкові норми, котрі далеко не завжди вписуються в поняття елементарної порядності, що аж ніяк не сприяє формуванню здорового клімату в фірмі.

Отже, менеджерам варто намагатися виявити сигнали можливої «токсичності» вже на етапі найму. Наприклад, згідно дослідження, високий рівень впевненості у своїх силах вказує на потенційно високу продуктивність, при цьому збільшуючи ймовірності прояву фактору «токсичності». Відповідно до проведених авторами розрахунків: поява в підрозділі працівника, якому притаманна надмірна впевненість у собі, приводить до зростання продуктивності структури, що виражається у збільшенні її річних доходів десь на $122. Але водночас прояви «токсичності» тим же самим працівником можуть обійтись фірми у $1 300. Тобто наймання людини із сильно вираженою впевненістю в собі може спричинити річні витрати на суму понад $1 000.

Тож компанія, системи найму та винагороди якої ґрунтуються лише на такому критерії, як продуктивність, ризикує тим, що її культура може розвиватись у непередбаченому напрямі, а також (як би парадоксально це не звучало) — зниженням рівня своєї загальної продуктивності. Тому на стадії відбору персоналу слід враховувати, крім потенційної продуктивності кандидатів, також якомога більше їхніх різноманітних характеристик, зокрема, здатність ефективно працювати в команді та наявність чітких моральних орієнтирів, що вказували б на послідовне дотримання етичних поведінкових норм.

За матеріалами "Just how toxic are toxic employees?", The Water Cooler.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
24 жовтня 2018
Київ
KMBS IDEA DAYS: Нескінченні співбесіди чи бренд роботодавця?
25-26 жовтня 2018
Київ
Оцінка персоналу від А до Я
26 жовтня 2018
Київ
Ощадливе виробництво

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Разговор по существу. Искусство общения для тех, кто хочет добиваться своегоРазговор по существу. Искусство общения для тех, кто хочет добиваться своего
Начни. Врежь страху по лицу, перестань быть «нормальным» и займись чем-то стоящимНачни. Врежь страху по лицу, перестань быть «нормальным» и займись чем-то стоящим
Игнорируй всех, или Как стать креативнымИгнорируй всех, или Как стать креативным
Ловушка времени. Классическое пособие по тайм-менеджментуЛовушка времени. Классическое пособие по тайм-менеджменту
Вообрази. Как работает креативностьВообрази. Как работает креативность


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2018, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)