ТЕНДЕНЦІЇ | «Токсичність» персоналу 1 лютого 2016 р.

«Отруйні» працівники: яким може бути рівень «інтоксикації» бізнесу?

Представників академічного світу та управлінців-практиків в основному цікавлять вигоди, які можуть дати організації її «зіркові» виконавці, при цьому майже не приділяється уваги ролі, котру можуть відігравати «отруйливі» працівники; хоча один такий індивід здатний нівелювати переваги більш ніж двох «суперзірок», — зазначає Ділен Майнор (Dylan Minor), доцент Гарвардської бізнес-школи, посилаючись на дані свого дослідження.

«Отруйні» працівники: яким може бути рівень «інтоксикації» бізнесу?
Ілюстрація: Shutterstock
Серед виявів «токсичності» персоналу — зловживання, інтриги, цькування колег. Як показало дослідження, працівники, яким притаманний егоїзм або надмірна впевненість у собі, з більшої ймовірністю можуть бути «отруйливими».

Намагаючись знайти відповідь на запитання «Звідки беруться “злоякісні” працівники і якими є наслідки їхнього найму для організацій?», Ділен Майнор та його колега Майкл Хаусмен (Michael Housman) вивчили дані щодо близько 60 тис. працівників 11-ти компаній з таких галузей, як комунікації, споживчі і фінансові послуги, охорона здоров’я, страхування та роздрібна торгівля.

Дослідники з’ясували, що кожна «суперзірка» (або людина, яка входить у перший відсоток найпродуктивніших працівників), генерує для фірми біля $5 тис. щорічного доходу. В той час як витрати, що несе фірма через одного «токсичного» працівника, становлять $12 тис. у рік. Тобто шкода, котру приносить організації один «отруйний» індивід, розмиває переваги, які їй дають більш ніж дві «суперзірки».

І ще один цікавий висновок авторів дослідження: «токсичні» працівники набагато продуктивніші, ніж середньостатистичний співробітник фірми. Можливо, це можна пояснити тим, що перші, здебільшого, не занадто прагнуть міняти місце праці та затримуються в компанії на довше, ніж повинні б були. Важливо також й те, що «отруйні» індивіди приносять з собою до колективу такі ж «отруйливі» поведінкові норми, котрі далеко не завжди вписуються в поняття елементарної порядності, що аж ніяк не сприяє формуванню здорового клімату в фірмі.

Отже, менеджерам варто намагатися виявити сигнали можливої «токсичності» вже на етапі найму. Наприклад, згідно дослідження, високий рівень впевненості у своїх силах вказує на потенційно високу продуктивність, при цьому збільшуючи ймовірності прояву фактору «токсичності». Відповідно до проведених авторами розрахунків: поява в підрозділі працівника, якому притаманна надмірна впевненість у собі, приводить до зростання продуктивності структури, що виражається у збільшенні її річних доходів десь на $122. Але водночас прояви «токсичності» тим же самим працівником можуть обійтись фірми у $1 300. Тобто наймання людини із сильно вираженою впевненістю в собі може спричинити річні витрати на суму понад $1 000.

Тож компанія, системи найму та винагороди якої ґрунтуються лише на такому критерії, як продуктивність, ризикує тим, що її культура може розвиватись у непередбаченому напрямі, а також (як би парадоксально це не звучало) — зниженням рівня своєї загальної продуктивності. Тому на стадії відбору персоналу слід враховувати, крім потенційної продуктивності кандидатів, також якомога більше їхніх різноманітних характеристик, зокрема, здатність ефективно працювати в команді та наявність чітких моральних орієнтирів, що вказували б на послідовне дотримання етичних поведінкових норм.

За матеріалами "Just how toxic are toxic employees?", The Water Cooler.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
26 лютого — 2 березня 2018
Київ
Спеціаліст по персоналу — SpHR (Оксана Кондратенко)
27-28 лютого 2018
Київ
Мотивація. Оплата праці. Пільги. Компенсації (Оксана Кондратенко)
27-28 лютого 2018
Київ, Готель «Адрія»
Управлінський облік. Фінанси. Бюджети (Ігор Немировський, Інна Старожукова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Створення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світСтворення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світ
Преврати себя в бренд! 50 верных способов перестать быть посредственностьюПреврати себя в бренд! 50 верных способов перестать быть посредственностью
Убедительное письмо. Как использовать силу словУбедительное письмо. Как использовать силу слов
Ответы на 74 ключевых вопроса о современном бизнесеОтветы на 74 ключевых вопроса о современном бизнесе
Хватит мечтать, займись делом! Почему важнее хорошо работать, чем искать хорошую работуХватит мечтать, займись делом! Почему важнее хорошо работать, чем искать хорошую работу


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2018, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)