ТЕНДЕНЦІЇ | Соціальна відповідальність 4 вересня 2017 р.

Відповідальне споживання

Джерело: open

Звичайно, завжди будуть люди, для яких найголовніший чинник — ціна продукту. Але для все більшої кількості споживачів вплив компаній на екологію та соціум стає не менш важливим, аніж якість їхніх товарів чи послуг.

Відповідальне споживання Світ змінюється повільно, і не всі ще усвідомлюють ті глобальні виклики, які вже стоять перед людством. Скажімо, за даними NASA, 2016-ий рік став найтеплішим за всю історію спостережень (тобто з 1880 року). До цього рекордним був 2015-ий рік, а ще раніше — 2014-ий.

Проте є й позитивна динаміка. Скажімо, у 2016-му році ресторани McDonald’s прибрали штучні консерванти з декількох пунктів свого меню, а також перестали додавати кукурудзяний сироп із високим вмістом фруктози до булочок. Крім того, компанія пообіцяла припинити використовувати м’ясо курей, яких годували антибіотиками.

Продаж Tesla в Китаї протягом 2016-го року зріс у три рази й перевищив $1 млрд. А 352 тис. електромобілів, проданих у цій країні протягом 2016-го, складають 46% від загального продажу по всьому світу.

Фахівці trendwatching.com впевнені: саме так буде розвиватись ситуація у майбутньому. Скоріше за все, споживачі ставатимуть все більш відповідальними — й будуть цікавитись тим, що робить бізнес для навколишнього середовища та суспільства. У якості доказу можна навести дані нещодавнього глобального дослідження. Вони свідчать: 53% споживачів заявляють, що активно уникають купувати у компаній, що мають негативний вплив на екологію чи соціум. Серед сегменту «першопрохідців» (early adopters, люди, які починають купувати або робити щось до того, як це стає мейнстрімом) ця цифра ще вища — 66%. Крім того, 73% споживачів вірять, що бізнес має не просто генерувати прибуток, а робити щось більше для суспільства (серед «першопрохідців» — 84%).

53% споживачів заявляють, що активно уникають купувати у компаній, що мають негативний вплив на екологію чи соціум

Чимало компаній вже розуміють, у якому напрямку їм необхідно рухатись, а також останнім часом з’являється багато стартапів, у які піклування про навколишнє середовище та соціальні цінності «вбудовані» з першого дня існування. Скажімо, виробник спортивного взуття Veja виробляє кросівки з пластикових пляшок. Такі бізнеси привчають людей до відповідального споживання, і вони починають очікувати подібних ініціатив з боку інших організацій. Напевно, з цієї причини Adidas нещодавно випустив лімітовану партію кросівок, вироблених з океанського пластику. А у 2017-му році пообіцяв виготовити ще 1 млн. пар такого взуття й прибрати неперероблений пластик з усього ланцюжка поставок.

Таким чином, зараз вже складно уявити компанію з будь-якої великої сфери бізнесу, яка б не позиціонувала себе як відповідальну. Позитивний вплив на світ стає не просто конкурентною перевагою, але й необхідністю. Що робити компаніям у таких умовах? Потрібно обрати певний виклик, який є релевантний вашому бізнесу, і робити кроки для того, щоб його подолати.

Наприклад, компанія Patagonia, що спеціалізується на вбранні для активного відпочинку, з лютого 2017-го року пропонує своїм клієнтам продати їй старий одяг, який вони колись купували у неї. Людина може принести речі до магазину і, якщо вони знаходяться у задовільному стані, на її рахунок у Patagonia зараховують певну суму грошей. Ці кошти можна буде витратити на купівлю нового одягу означеної марки.

Отриманий таким чином одяг проходить очищення (екологічним методом, без використання води), потім — реконструкцію. І, нарешті, оновлені речі виставляють на продаж на сайті Patagonia.

Один зі шляхів показати споживачам, що для вас соціальна відповідальність — не порожній звук, — допомогти їм переробити те, що вони купили. Цього року новозеландська компанія DB Breweries запустила цікаву ініціативу: трансформування пивних пляшок на штучний пісок. Клієнт, що купив пиво згаданого бренда, може залишити порожню скляну пляшку у спеціальному автоматі. Після подрібнення вона перетворюється на штучний пісок, який можна використовувати, наприклад, під час будівництва чи у фармацевтичному виробництві — і таким чином зберігати природний пісок.

Позитивний вплив на світ стає не просто конкурентною перевагою, але й необхідністю

Великі компанії можуть зробити для світу чимало, особливо якщо об’єднають зусилля. У грудні 2016-го року чотири гіганти — Facebook, Microsoft, Twitter та YouTube — оголосили про співпрацю, мета якої — зупинити поширення терористичного контенту онлайн. Вони створюють спільну базу даних, відслідковують підозрілий контент, вчаться його розпізнавати та діляться інформацією. У майбутньому до цього проекту планується залучати й інші платформи.

Для компаній, які звикли, що думати потрібно про позитивний вплив лише на своїх інвесторів, описана тенденція є справжнім викликом. Однак що раніше бізнес зрозуміє, що споживачі цінують соціальну відповідальність, і зробить кроки у цьому напрямку, то вище шанси у нього забезпечити собі довге й успішне існування.

За матеріалами trendwatching.com

Ілюстрація: Depositphotos.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Емоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішностіЕмоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішності
Як ви збудуєте своє життя?Як ви збудуєте своє життя?
Нетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікаціїНетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікації

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)