ТЕНДЕНЦІЇ | Гумор на роботі 18 вересня 2017 р.

Посміхайтеся, панове: як гумор допомагає в роботі

Джерело: K.Fund Media

Посміхайтеся, панове: як гумор допомагає в роботі Дорослі люди рідко посміхаються і сміються. Зриваються з «гумористичної скелі», коли починають працювати — дійшли висновку в своєму дослідженні професор Стенфордської вищої школи бізнесу Дженніфер Аакер (Jennifer Aaker) і викладач Наомі Багдонас (Naomi Bagdonas).

І це невтішна тенденція, пишуть дослідники, оскільки гумор — це ефективний і досить мало використовуваний інструмент для влади. Він забезпечує конкурентну перевагу, прив’язує співробітників до робочого місця, створює гарну, стійку до стресів робочу атмосферу.

Гумор працює як міст і сходи. Несподівано, так? Насправді все просто.

Мости — це інструменти для побудови зв’язків, збільшення довіри і зміцнення культур. Гумор працює за принципом моста, тому що сміх запускає викид окситоцину — гормону, який полегшує соціальний зв’язок, збільшує довіру і прискорює саморозкриття.

Але як ви можете використовувати гумор у налагодженні робочих контактів? Не бійтеся сміятися над собою. Така якість олюднює лідерів і змушує людей визнати внутрішню силу управлінця: якщо керівник може сам себе висміювати, значить він упевнений у своїх здібностях.

Жарт над собою також дає сигнал співробітникам, що вони також можуть вдаватися до гумору. Але не рекомендується жартувати підлеглому над собою в присутності шефа — це може підірвати ваш авторитет.

Натомість управлінцям варто уникати агресивних жартів — піддратовування, насмішок. Зате за допомогою гумору можна підкреслити спільні точки зору або виділити спільних ворогів.

Якщо ви не дотепний і не вмієте влучно жартувати, то це, безумовно прикро, але вихід є. Все, що потрібно зробити — це з’ясувати, хто у вашій організації має гарне почуття гумору, і заохотити їх. Назвіть їх «посланцями гумору» і наділіть повноваженнями для згуртування команди.

Сходи не є протилежністю мостів. Сходи — це способи використовувати гумор для підвищення вашого статусу, або зниження чужого.

Дослідження, проведені в 2016-му році Бредом Біттерлі (Brad Bitterly), Елісон Вуд Брукс (Alison Wood Brooks) і Морісом Швейцером (Maurice Schweitzer), довели, що якщо ви зможете пожартувати з приводу професійної сфери, то колеги з більшою ймовірністю сприймуть вас як людину компетентну.

Але жартувати треба теж вміти. «Люди хочуть щирості. Якщо ви не вмієте розповідати анекдоти, не робіть цього», — попереджає засновниця і колишня гендиректор американської косметичної компанії Bare Minerals Леслі Блоджетт (Leslie Blodgett).

Одне з найбільш результативних місць для жартів — це стіл переговорів, за ним гумор зробить вас переконливішим. Гумор сильний ще й тим, що легко запам’ятовується.

Біолог і автор Джон Медіна (John Medina) відзначає в своїй книзі «Правила мозку», що «мозок не звертає уваги на нудні речі». На додачу до окситоцину сміх вивільняє допамін, який покращує пам’ять і вдосконалює процес обробки інформації.

Гумор може допомогти вам отримати роботу мрії. Опитування понад 700 СЕО Hodge-Cronin and Associates показав, що 98% керівників надають перевагу кандидатам з почуттям гумору, а 84% вважають, що люди з почуттям гумору краще працюють.

Дуайт Ейзенхауер якось сказав: «Почуття гумору — частина мистецтва лідерства, вміння ладити з людьми, домагатися успіху»

Тому побудуйте міст, підніміться сходами, змішайте метафору і використовуйте найочевидніший інструмент, якого всі інші бояться торкнутися. І якщо вас за це звільнять, повідомте Дженніфер Аакер і Наомі Багдонас. Вони ще працюють над дослідженням щодо користі гумору.

За матеріалами "Humor Is Serious Business", Stanford Graduate School of Business.

Ілюстрація: Depositphotos.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Білл Гейтс рекомендує… 10 книжок про важливе в однійБілл Гейтс рекомендує… 10 книжок про важливе в одній
Розвиток мозку. Як читати швидше, запам’ятовувати краще та досягати метиРозвиток мозку. Як читати швидше, запам’ятовувати краще та досягати мети
Можливо все!Можливо все!

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)