ТЕНДЕНЦІЇ | Гумор на роботі 18 вересня 2017 р.

Посміхайтеся, панове: як гумор допомагає в роботі

Джерело: K.Fund Media

Посміхайтеся, панове: як гумор допомагає в роботі Дорослі люди рідко посміхаються і сміються. Зриваються з «гумористичної скелі», коли починають працювати — дійшли висновку в своєму дослідженні професор Стенфордської вищої школи бізнесу Дженніфер Аакер (Jennifer Aaker) і викладач Наомі Багдонас (Naomi Bagdonas).

І це невтішна тенденція, пишуть дослідники, оскільки гумор — це ефективний і досить мало використовуваний інструмент для влади. Він забезпечує конкурентну перевагу, прив’язує співробітників до робочого місця, створює гарну, стійку до стресів робочу атмосферу.

Гумор працює як міст і сходи. Несподівано, так? Насправді все просто.

Мости — це інструменти для побудови зв’язків, збільшення довіри і зміцнення культур. Гумор працює за принципом моста, тому що сміх запускає викид окситоцину — гормону, який полегшує соціальний зв’язок, збільшує довіру і прискорює саморозкриття.

Але як ви можете використовувати гумор у налагодженні робочих контактів? Не бійтеся сміятися над собою. Така якість олюднює лідерів і змушує людей визнати внутрішню силу управлінця: якщо керівник може сам себе висміювати, значить він упевнений у своїх здібностях.

Жарт над собою також дає сигнал співробітникам, що вони також можуть вдаватися до гумору. Але не рекомендується жартувати підлеглому над собою в присутності шефа — це може підірвати ваш авторитет.

Натомість управлінцям варто уникати агресивних жартів — піддратовування, насмішок. Зате за допомогою гумору можна підкреслити спільні точки зору або виділити спільних ворогів.

Якщо ви не дотепний і не вмієте влучно жартувати, то це, безумовно прикро, але вихід є. Все, що потрібно зробити — це з’ясувати, хто у вашій організації має гарне почуття гумору, і заохотити їх. Назвіть їх «посланцями гумору» і наділіть повноваженнями для згуртування команди.

Сходи не є протилежністю мостів. Сходи — це способи використовувати гумор для підвищення вашого статусу, або зниження чужого.

Дослідження, проведені в 2016-му році Бредом Біттерлі (Brad Bitterly), Елісон Вуд Брукс (Alison Wood Brooks) і Морісом Швейцером (Maurice Schweitzer), довели, що якщо ви зможете пожартувати з приводу професійної сфери, то колеги з більшою ймовірністю сприймуть вас як людину компетентну.

Але жартувати треба теж вміти. «Люди хочуть щирості. Якщо ви не вмієте розповідати анекдоти, не робіть цього», — попереджає засновниця і колишня гендиректор американської косметичної компанії Bare Minerals Леслі Блоджетт (Leslie Blodgett).

Одне з найбільш результативних місць для жартів — це стіл переговорів, за ним гумор зробить вас переконливішим. Гумор сильний ще й тим, що легко запам’ятовується.

Біолог і автор Джон Медіна (John Medina) відзначає в своїй книзі «Правила мозку», що «мозок не звертає уваги на нудні речі». На додачу до окситоцину сміх вивільняє допамін, який покращує пам’ять і вдосконалює процес обробки інформації.

Гумор може допомогти вам отримати роботу мрії. Опитування понад 700 СЕО Hodge-Cronin and Associates показав, що 98% керівників надають перевагу кандидатам з почуттям гумору, а 84% вважають, що люди з почуттям гумору краще працюють.

Дуайт Ейзенхауер якось сказав: «Почуття гумору — частина мистецтва лідерства, вміння ладити з людьми, домагатися успіху»

Тому побудуйте міст, підніміться сходами, змішайте метафору і використовуйте найочевидніший інструмент, якого всі інші бояться торкнутися. І якщо вас за це звільнять, повідомте Дженніфер Аакер і Наомі Багдонас. Вони ще працюють над дослідженням щодо користі гумору.

За матеріалами "Humor Is Serious Business", Stanford Graduate School of Business.

Ілюстрація: Depositphotos.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Творча впевненість. Як розкрити свiй потенцiалТворча впевненість. Як розкрити свiй потенцiал
Міф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогуМіф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогу
Рік корисних звичок. Повний курс знань, щоб набути звичок, важливих для добробуту і щастя. Збірник самарі + аудіокнигаРік корисних звичок. Повний курс знань, щоб набути звичок, важливих для добробуту і щастя. Збірник самарі + аудіокнига

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)