БІЗНЕС-ОСВІТА | Лідерство 11 серпня 2006 р.

Не слід применшувати значення бізнес-освіти

Як новий декан бізнес-школи, Glenn Hubbard очікував різних сюрпризів, але не того, що йому відразу доведеться захищати ідею бізнес-освіти, як такої. Чи дійсно бізнес-школи навчають лідерству?

Тиск на бізнес-школи почався у 2005-му році у статті Harvard Business Review, авторами якої були Warren Bennis та James O'Toole. В ній йшлося про те, що програми МВА постійно стикаються з критикою щодо нездатності надати справжні і корисні знання, невміння виховати лідерів, навчити студентів етичним та моральним нормам. Така критика повинна бути сприйнята дуже серйозно. Багато теорій ставлять академічний світ відособлено від світу комерції, індустрії та фінансів. І якщо МВА не навчає лідерству, то яка взагалі від неї користь?

Вочевидь, завдання бізнес-школи є набагато ширшим — впроваджувати знання щодо перетворення фінансових ринків, впевнювати суспільство у перевазі економічної прозорості та не давати забути справжнім лідерам ключові принципи бізнесу. Бізнес-освіта широко розвинулась у США. Америка на сьогодні показує постійний прогрес, приблизно на 3,5% щороку при надзвичайно низькому рівні інфляції.

Чому продуктивність США постійно зростає, в той час як інші країни показують негативні результати? Ті, хто скажуть, що причиною цього є високий рівень технологій, очевидно, провели занадто мало часу у Токіо, Сеулі чи Берліні. Фактично, технологічний рівень Сполучених Штатів далеко не найвищий. Ця країна стала продуктивною не завдяки своїм комп'ютерам, а завдяки менеджерам, підприємцям, керівникам, які знали як використати новітні бізнес-моделі для процвітання нації. Вмінню мислити настільки стратегічно можна навчитися. І саме бізнес-школи займаються таким навчанням.

Багато хто вимірює успішність випускників бізнес-шкіл відповідно до зарплатні, яку вони отримують. Але це не дає змоги побачити справжню картину. Справжньою цінністю бізнес-освіти можна вважати її вплив на здатність лідерів через багато років вирішувати ключові проблеми бізнесу.

Але, звісно, критичні зауваження щодо бізнес-освіти мають своє підґрунтя. На сьогодні студентам МВА слід бути ще ближчими до справжніх бізнес-лідерів. Вони повинні відповідати дійсним потребам бізнес-світу. Вони повинні створювати передові ідеї та впроваджувати теорію у дійсність. І якщо всі ці вимоги будуть виконуватися, тоді сучасні бізнес-школи зможуть стати справжніми осередками розвитку та продовження бізнес-революції.

Ярослав Федорак, за матеріалами FT.com.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Змінюючи правила гри. Як лідери, новатори та візіонери перемагають у життіЗмінюючи правила гри. Як лідери, новатори та візіонери перемагають у житті
Іди туди, де страшно. І матимеш те, про що мрієшІди туди, де страшно. І матимеш те, про що мрієш
Магічне мистецтво ігноруванняМагічне мистецтво ігнорування

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)