БІЗНЕС-ОСВІТА | Дослідження впливу 5 лютого 2008 р.

Бізнес-освіта «під мікроскопом»

Піддаючись всебічному тиску та постійним звинуваченням у відірваності від реальності, бізнес-школи стають ініціаторами дослідження власного впливу на бізнес. Автори управлінських концепцій та експерти з менеджменту, такі як Гарі Хемел (Gary Hamel) та професор Гарвардської бізнес-школи Рекеш Курана (Rakesh Khurana) стали авторами книг, які висловлюють наростаючий скепсис щодо того шляху, яким сьогодні рухаються бізнес-школи, та наголошують на знеціненні ступеню МВА.

Декани бізнес-шкіл вирішили раз і назавжди позбавитися несправедливої критики, ставши ініціаторами дослідження впливу, який вони здійснюють на бізнес та суспільство. Нове дослідження, яке проводитиметься асоціацією Association to Advance Collegiate Schools of Business (AACSB) — однією із провідних асоціацій бізнес-шкіл — намагатиметься дослідити це питання зі всіх можливих точок зору та під різними кутами. Починаючи із пошуку зв'язку між бізнес-школами та економічним зростанням у США та інших країнах, і закінчуючи відповіддю на запитання, яким чином управлінські ідеї, що народжуються у бізнес-школах, втілюються у реальному бізнесі. Головою комітету, відповідального за дослідження, буде Роберт Саліван (Robert Sullivan), представник University of California. А до складу комісії входитимуть провідні професори та представники найбільш відомих світових закладів освіти. Комісія сподівається, що результати дослідження стануть відомими вже у січні наступного (2009-го) року.

Нижче наведено коротке інтерв'ю з одним із представників майбутнього комітету Джуді Оліан (Judy Olian), деканом Anderson School of Management.

З.: Ми бачимо, що тиск на бізнес-освіту продовжує зростати. Але чи це стало основною причиною заснування комітету в рамках AACSB , який досліджуватиме корисність бізнес-освіти?

В.: Я думаю, що це могло бути однією із причин, але вочевидь — в жодному разі не основною. Насправді, основним рушієм дослідження стало природнє бажання дізнатися, який же вплив має бізнес-освіта на бізнес та суспільство. Ми повинні знати, чим ми займаємося і яку користь приносимо. Тим більше, що подібні дослідження ніколи раніше не проводилися.

З.: Але як бізнес-школи справляються із критикою, яка лунає зі всіх боків?

В.: Якщо нас критикують, значить ми з якихось причин не зуміли наладити контакт із ринком. Саме це наша місія. Ми переконані, що бізнес-освіта повинна завжди іти в ногу з потребами ринку, не залежно від того, як вони зміняться завтра, через рік, чи через десять років.

Але ми бачимо, що попит на випускників МВА продовжує зростати, а ринок знаходиться у настільки розвинутому стані, як ніколи раніше. Шаленими темпами розвиваються ринки освіти у Індії та Китаю. І якби управлінська освіта справді заслуговувала на ту критику, яку вона отримує, я думаю цей попит був би куди нижчим. А ринок би не зростав, а навпаки — скорочувався.

З.: Чи змінилася місія бізнес-шкіл із часу їхньої появи?

В.: Коли бізнес-школи тільки з'явилися — це були дуже вузькоспеціалізовані навчальні заклади, які пропонували конкретний набір навичок, як от вміння написати річний звіт чи керувати конвеєром. Вони навчали людей, як правильно керувати проектами.

Сьогодні бізнес-школи більше займаються стратегічним плануванням та прийняттям рішень. Тому з моєї точки зору бізнес-школи змінили свій підхід до управлінського лідерства та ролі, яку останнє відіграє у середовищі бізнесу. І, звісно, вони ніколи не забувають про зв'язок із реальним світом — адже саме ринок у кінцевому результаті керує бізнес-школами.

З.: Як Ви вважаєте, чи здатні результати дослідження змусити бізнес-школи переосмислити підхід до свого бізнесу?

В.: Я не знаю, наскільки докорінною буде ця зміна, але переконана, що дослідження відкриє перед нами багато несподіванок. Можливо моя відповідь прозвучить дещо самовпевнено, але я дійсно вірю, що бізнес-школи мають надпотужний вплив на життя своїх студентів. Але у мене є причини на такі висновки. Кожен мій студент, якого я зустрічаю, говорить про те, що школа змінила все його життя. Тож завдяки дослідженню ми можемо лише досягнути ще більш позитивного впливу.

З.: А що від дослідження очікуєте отримати Ви особисто та інші декани бізнес-шкіл?

В.: Ми очікуємо отримати нове натхнення для подальшої праці. Коли дізнаєшся, що 39% генеральних директорів компаній, які потрапили до рейтингу Fortune 500 мають ступінь МВА — це дещо змінює ваш підхід до бізнес-освіти. Це надихає і допомагає, не зважаючи на жодні перешкоди, рухатися вперед.

За матеріалами "Business Education Under the Microscope", Business Week.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.




ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Правила мозку для роботи. Наука мислити розумніше в офісі та вдомаПравила мозку для роботи. Наука мислити розумніше в офісі та вдома
В овечій шкурі. Маніпулятор. Виявити та здолатиВ овечій шкурі. Маніпулятор. Виявити та здолати
Кради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiстьКради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiсть

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2023, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)