БІЗНЕС-ОСВІТА | Тенденції 25 травня 2010 р.

Чому характер — це доля для бізнес-шкіл та їхніх випускників

Щоб уявити, якою буде бізнес-освіта майбутнього, потрібно озирнутися на 2500 років назад. Коли грецький філософ Геркліт сказав, що "характер — це доля". Ця древня мудрість пояснює, яким чином сьогодні бізнес-школи диференціюють свої пропозиції для студентів.

Чому характер — це доля для бізнес-шкіл та їхніх випускників "Кожен із нас, хто має стосунок до бізнес-освіти, повинен запитати себе, яку роль ми маємо для бізнесу, якщо наші випускники дозволяють собі носити в кишенях мільйони доларів, тоді як їхній бізнес гине від фінансової кризи", — написали професори Гарвардської бізнес-школи Джей Лорш (Jay Lorsch) та Ракеш Курана (Rakesh Khurana) у листопадовому виданні BusinessWeek у 2008-му році.

Бізнес-освіта стає все більш гнучкою у відповідь на потреби сьогодення. Загальний "продукт" бізнес-шкіл стає більш інтегрований, включає в себе ширше коло дисциплін. І, водночас, все більше закладів звертаються до аспектів етики та цінностей.

Які уроки дала бізнес-школам криза

Рецесія продовжує впливати на бізнес-школи. Приблизно 50% МВА-програм скаржились на скорочення попиту у 2009-му році. Та це й логічно, адже у складні фінансові та економічні часи компанії намагаються максимально скоротити витрати на освіту. Окрім того, високий рівень безробіття змушує менеджерів, яким вдалося зберегти за собою посади, брати на себе більшу кількість зобов'язань та працювати інтенсивніше. Коли ж тут навчатися?

Втім, скорочення попиту в першу чергу вплинуло на короткострокові та вечірні форми МВА-програм. Кількість же студентів, які навчаються на денній формі МВА, залишилася стабільно високою. Те саме стосується і провідних бізнес-шкіл, коридори яких не опустіли, а конкурс людей на одне місце продовжував бути доволі жорстким.

Що оцінювати?

"Сьогодні дуже важливо провести оцінку, — відзначає Гарі Каріні (Gary Carini), декан Baylor University's Hankamer School of Business. — Перед бізнес-школами постають важливі запитання: Яким буде програма в наступні п'ять років? Наскільки доречною виглядатиме наша бізнес-школа на ринку? Наскільки вразливою до ризиків є наша бізнес-школа? Чи готові ми змінюватися відповідно до того, як змінюється наше навколишнє середовище?"

Іншими словами, перед бізнес-школами постають точнісінько ті самі питання, на які шукають відповіді великі компанії, якими керують випускники цих шкіл. І, відверто кажучи, бізнес-школам потрібно знайти у собі сміливість дати відповідь на запитання: Що вони можуть зробити краще? Яким чином вони можуть допомогти бізнесові вибратися з кризи?

Гнучкість стане ключовою компетенцією

Важко повірити, але деяким кейсам, які до сих пір використовуються в навчальному процесі різних бізнес-шкіл, вже виповнилося 20 років. Не дивно, що школам потрібні нові, свіжі інструменти та приклади. Зважаючи на швидкість змін та складність бізнес-середовища сьогодні, МВА-програми повинні забезпечити своїх випускників всім необхідним для виживання у цьому турбо-швидкісному світі.

Дослідження бізнес-програм, проведене у 2009-му році, показало, що найефективнішими виявилися ті, які навчилися найшвидше адаптуватися до змін, привнесених фінансовою кризою. Така здатність до адаптації, швидкої зміни програм відповідно до зовнішніх потреб, вимагає відповідних адміністраційних умов у школі. Іншими словами, гнучкість повинна стати її пріоритетом.

Інтеграція визначатиме попит

Як вже було згадано вище, адаптація навчання та досліджень для відображення мінливого бізнес-середовища потребує культури довіри та співробітництва. А це, в свою чергу, означає, що освітні пропозиції будуть краще інтегровані.

Готуючи студентів керувати людьми та організаціями, бізнес-школи роблять особливий наголос на інтеграції дисциплін. Таким чином випускники навчаються приймати найкращі рішення, використовуючи знання із різних сфер.

"Найефективніші бізнес-школи розумітимуть, що сучасна і майбутня економіка буде глобальною, — наголошує Лінда Карлсон (Linda Carlson) із American Airlines. — Тому вже сьогодні потрібно приділяти особливу увагу таким державам, як Індія, Китай, а також Азійському та Європейському регіонам".

Цінностям буде приділятися ще більша увага

Важливість етичної освіти вже сьогодні стає очевидною. Численні інтриги та гучні скандали у різних бізнесах (взяти хоча б Enron) як ніколи показують необхідність управління ризиками, майстерності прийняття рішень тощо. По суті, потрібно переосмислити фундаментальні засади бізнес-освіти. Випускникам МВА необхідно повернутися до бізнесу з абсолютно іншим менталітетом — почати створювати цінність, замість намагання задовольнити акціонерів.

Про важливість етичної поведінки свідчить і повальне захоплення таким поняттям, як корпоративна соціальна відповідальність.

Зростає кількість студентів, готових працювати над створенням цінності в компанії через набір власних цінностей. Все більше з них стверджують: "Мене не стільки цікавлять гроші, як можливість робити те, що мені подобається і завдяки чому я можу змінити світ на краще".

Підприємництво та економіка

Рецесію прийнято вважати найскладнішим для економіки часом. Втім, вона також мають свою користь для бізнесу. А особливо — для підприємців, які використовують кризу для запуску власного бізнесу, що може рано чи пізно потрапити до переліку Fortune 500.

Це пояснює, чому багато бізнес-шкіл починають пропонувати курси та програми з розвитку підприємництва. І вони роблять це не випадково. Як показують дослідження, наявність подібних курсів у програмі університету дійсно робить його більш привабливим для потенційних студентів.

За матеріалами "Why Character is Destiny for Business Schools — and the MBAs They Groom", Baylor Business Review.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Працюй чотири години на тиждень. Нова психологія успіхуПрацюй чотири години на тиждень. Нова психологія успіху
Рішення. Практичні поради від 23 людей, які змінили світРішення. Практичні поради від 23 людей, які змінили світ
Міф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогуМіф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогу

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)