БІЗНЕС-ОСВІТА | Можливості кар'єри 25 вересня 2014 р.

MBA-програми: чи бути «золотому віку»?

Попит на випускників бізнес-шкіл впевнено повертається до рівня середині 2000-тих; але це ще не все: перед володарями ступеню MBA відкриваються небачені раніше можливості — вважає Тоні Сомерс (Tony Somers), директор центру управління кар’єрою HEC Paris.

MBA-програми: чи бути «золотому віку»?
Ілюстрація: Shutterstock
Негаразди фінансового ринку, що спливли на поверхню шість років тому у мить краху Lehman Brothers, збили попит на послуги випускників бізнес-шкіл і лише зараз ми спостерігаємо, як зацікавленість в їхньому наймі знов йде вгору. При цьому, як вважає експерт з рекрутингу Морган Маккінлі (Morgan McKinley), нові робочі місця з’являтимуться в першу чергу у сфері роздрібного банкінгу (а не інвестиційного, як раніше), а в найбільшій ціні буде не стільки вміння йти на ризик, скільки навички його мінімізації.

Це непогані новини для слухачів MBA-програм, які мріють про кар’єру у фінансовому секторі. Втім, аби повною мірою скористатися з нових можливостей, варто прийняти як факт, що кар’єрний шлях сьогоднішніх випускників розвиватиметься не так, як в їхніх попередників.

Також є певні ознаки того, що консалтингова галузь і надалі залишатиметься головним рекрутером випускників найпрестижніших бізнес-шкіл, хоча часи «масової мобілізації» новоспечених володарів ступеню MBA, напевно, вже минули. Навіть такі потужні гравці консалтингового ринку, як McKinsey та BCG, в процесі залучення потенційних фахівців виходять за межі своїх традиційних вимог і розглядають не лише кандидатури спеціалістів з діловою освітою, але й також тих, хто ніколи в бізнес-школах не навчався, а саме представників наукової, медичної та технічної сфер.

Проте, хоча царина консалтингу й поглинатиме певну кількість випускників MBA-програм, навряд чи ця цифра досягне попереднього рівня. Але є і гарні новини. Так, спектр компаній, зацікавлених у вихідцях із закладів ділового навчання, відрізняє небачена раніше багатоманітність. Тож клопоту у бізнес-шкіл побільшало. Вони починають рекламувати знання та енергію своїх підопічних організаціям, котрі ніколи і не розглядали доцільність залучення випускників MBA-програм до своїх лав, а також реалізовувати програми (як-от мережеві заходи та навчальні табори), які б допомогли вчорашнім студентам краще зрозуміти нюанси кар’єрного шляху не тільки у фінансах та консалтингу, а також у таких сферах, як виробництво товарів розкоші, енергетика, підприємництво та маркетинг.

Зрештою, результати вже говорять самі за себе. Традиційно фахівці з дипломом MBA вважалися придбанням, хоча і престижним, але занадто дорогим та по великому рахунку не дуже потрібним. Тепер же доволі широке коло працедавців готові винаймати їх для виконання не менш широкого діапазону ролей. Сьогодні випускники бізнес-шкіл заповнюють вакансії у компаніях на кшталт LVMH та L’Oreal; також їх поява бажана у таких новоявлених «колосах», як Amazon, Facebook і Google — компаніях, що безупинно трансформують наш спосіб життя. Зростає попит на володарів ступеню MBA і в промислових гігантах. Зокрема, GE і Schneider Electric конкурують між собою за найкращих випускників, яких вони планують задіяти у процесі своєї міжнародної експансії. Одночасно чимало молодих людей — власників дипломів MBA — отримують запрошення зайняти відповідальні посади у найдинамічніших підприємствах малого та середнього бізнесу.

Отже, потенціал для настання нового «золотого віку» MBA поза всяких сумнівів є — залишається лише втілити його в реальність. А для цього і бізнес-школи, і їхні слухачі повинні сприйняти зміни, які фактично вже відбулися. Замість того, щоб намагатися повернути минуле, ми повинні скористатися з можливостей, які дає нам теперішнє і майбутнє. Ті ж, хто насправді хоче це зробити, найімовірніше, переконається: ще ніколи випускники MBA-програм не мали таких неймовірних перспектив, які дарує їм сьогодення.

За матеріалами "The dawning of a golden age for MBA recruitment", Financial Times.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Спершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слідСпершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слід
Як стати експертом. Шлях до майстерностіЯк стати експертом. Шлях до майстерності
Освіта проти таланту. Сила творчостіОсвіта проти таланту. Сила творчості

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2025, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)