БІЗНЕС-ОСВІТА | E-learning 6 квітня 2023 р.

Потік для дизайнування електронного навчання

Коли йдеться про створення контенту для електронного навчання, в ідеалі і процес, і результат мають уособлювати стан потоку, — вважає Емер Кітінг (Emer Keating), професійна дизайнерка навчальних матеріалів, копірайтерка та викладачка.

Потік для дизайнування електронного навчання

Що таке потік?

У психології термін «потік» означає психічний стан, коли тіло і розум перебувають у повній гармонії під час виконання діяльності. У цьому стані ви вільні від зовнішніх і ментальних відволікань і виконуєте фізичну або розумову діяльність природно і спонтанно. Ви працюєте з максимальною віддачею, тому що ви вільні від свого его, зовнішніх очікувань і вимог. Потік сприяє продуктивності, творчості та інноваціям.

Найважливішою характеристикою потоку є те, що він позбавлений відволікаючих чинників, блокування і переривань; як випливає з терміну — все тече.

У сучасному напруженому світі досягти потоку нелегко. Нас постійно бомбардують зовнішні та внутрішні подразники, і зазвичай потрібно докладати зусиль, щоб забезпечити собі належні для цього умови. Але коли ви входите в стан потоку — це довгоочікуваний перепочинок від того, що буддисти часто називають «мавпячим розумом», який, як правило, є нашим modus operandi більшу частину часу.

Іноді потік виникає спонтанно, коли ми чимось заінтриговані, наприклад, хорошою книгою, або повністю занурені в певне завдання — малюємо картину або займаємося спортом. Іноді потік вимагає початкових зусиль, але коли його досягнуто, він, як правило, вже не вимагає жодних дій. Досягнення потоку — це пошук балансу між викликом і здібностями. Якщо діяльність занадто складна — важко досягти потоку, а якщо вона занадто легка — настає нудьга. Ви зрозумієте, що перебуваєте в стані потоку, коли втратите відчуття себе і часу.

Стан потоку часто порівнюють із медитативним станом. Обидва вони дуже корисні для нашого самопочуття, але дещо відрізняються. У медитативному стані розум усвідомлює всі відволікаючі фактори, але не контролює їх. Розум перебуває в проміжку між усвідомленням і думками/емоціями/стимулами. На противагу цьому, в стані потоку, розум не усвідомлює жодних відволікаючих чинників і повністю зосереджений на певній діяльності. Потік — це потужний процес, в якому розум і тіло працюють на оптимальному рівні, що призводить до наших найкращих творінь і проявів.

Коли найкращих музикантів і спортсменів запитували, про що вони думають у критичні моменти свого виступу, вони зазвичай відповідали: «ні про що». Тобто, вони настільки були зосереджені на своєму виступі, що все інше відходило на другий план. І саме тоді, коли вони відволікалися, їхній виступ псувався.

Який стосунок має потік до дизайну електронного навчання?

Коли електронне навчання добре розроблене, учасники повністю занурюються в процес і засвоюють контент спонтанно, часто не усвідомлюючи, що вони навчаються. Немає жодних перешкод чи перерв у розумінні, і навчання відбувається спонтанно.

Я б припустила, що якщо розробник або дизайнер навчальних матеріалів входить у стан потоку в процесі створення e-learning, то їхні результати, швидше за все, втілюватимуть характеристики потоку.

Тож як дизайнувати за принципом потоку? В інструментарії для розробки навчальних матеріалів є наступні стратегії, які допомагають досягти цього:

  • Звертайтеся до слухача так, ніби ви говорите безпосередньо з ним.
  • Зробіть контент релевантним для користувача (вивчіть свою авдиторію).
  • Занурте учасника у знайомий контекст, сценарій чи історію, щоб створити емоційний зв’язок.
  • Забезпечте соціальний контекст, запропонувавши учасникам взаємодіяти з персонажами.
  • Кидайте виклик слухачам на правильному рівні складності (вивчіть свою авдиторію).
  • Використовуйте логічні назви / заголовки / підзаголовки, щоб забезпечити безпосередній контекст.
  • Подавайте матеріал так, щоб він переходив від загального до конкретного.
  • Зробіть візуалізацію для презентації простою і приємною для очей.
  • Використовуйте короткі, прості речення — якомога більше в теперішньому часі.
  • Переконайтеся, що контент є чітким, лаконічним, правильним і послідовним.

Якщо ваш e-learning контент відповідає всім вищезазначеним пунктам, є велика ймовірність того, що він буде сприйматися учасниками без особливих зусиль. Він буде сприйматися органами чуття і оброблятися в мозку, створюватимуться нові нейрони і зв’язки, що й відбувається під час навчання. І в процесі навчання учасник вважатиме цей досвід цікавим, інформативним і корисним.

Деякі нові методи імерсивного навчання спрощують дизайнування для потоку. Наприклад, імерсивні симуляції занурюють учасників у віртуальний діалог і створюють відчуття присутності та безпосередності. Імітуючи сценарії з реального життя, учні швидко залучаються на когнітивному та емоційному рівнях, і це значно прискорює потік контенту до них.

Ілюстрація: shutterstock.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Ефект накопичення. Покрокова інструкція до успіхуЕфект накопичення. Покрокова інструкція до успіху
Емоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішностіЕмоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішності
Налаштуйся на зміни. Нова психологія успіхуНалаштуйся на зміни. Нова психологія успіху

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)