Josh Bersin: Революція в корпоративному навчанні розпочалася
Індустрія корпоративного навчання, обсяг якої становить $360 млрд, нині вступила в революційну фазу, — вважає всесвітньо відомий аналітик Джош Берсін (Josh Bersin).
Корпоративне навчання є надзвичайно важливим: компанії витрачають мільярди доларів на розвиток навичок, і зараз ці витрати досягли найвищого рівня. Згідно з дослідженням The Josh Bersin Company, за останні два роки вони зросли на двозначні показники й нині в середньому становлять понад $1400 на одного співробітника на рік.
Витрати на навчання та розвиток (L&D) у 2024 році за напрямками
Чому такі величезні інвестиції? Ми вступили в еру економіки, заснованої на навичках. Компанії більше не можуть покладатися на вищу освіту або стаж роботи як мірило потенціалу: кожна людина має постійно вдосконалювати свої навички, а темпи змін прискорюються.
Задумайтесь про виклики, які несе штучний інтелект. Кожен працівник має дізнатися, що таке ШІ, як він працює й як його використовувати у своїй роботі. Додайте до цього сотні галузевих технологій і процесів у кожній компанії — і побачите, що «навчання на робочому місці» може бути найважливішим завданням, яке ми ставимо перед собою.
Керівники підприємств, незалежно від галузі, говорять про одне й те саме: вони прагнуть підвищити продуктивність, вийти на новий ринок або освоїти нову технологію, а також покращити «швидкість набуття навичок» новими способами.
Існує багато викликів, головна — застарівання
Попри величезний попит, розвиток навичок залишається складним завданням. Одна велика фінансова установа поскаржилася, що їхні найкращі навчальні системи переповнені застарілим контентом, незручні у використанні й настільки складні, що працівникам потрібно щонайменше дві хвилини, щоб розпочати курс, який вони хочуть пройти.
Чому це настільки складно?
Як показують дослідження Josh Bersin, значна частина ринку навчання працює за моделлю старої видавничої галузі. Кадрові відділи та постачальники створюють курси й контент за допомогою повільного, ручного процесу розроблення навчальних програм, виробництва відео та створення контенту. Потім працівники отримують «курси» або «програми», які проходять за лінійним сценарієм.
З роками це дещо еволюціонувало. Сьогодні компанії мають бібліотеки курсів і десятки спеціалізованих програм, об’єднаних у систему управління навчанням (LMS) або платформу досвіду навчання (LXP). Попри понад 20 років інвестицій у ці платформи, вони досі складні у використанні, повільні та не відповідають сучасним вимогам.
Відкривши курс, працівник стикається з низкою розділів і змушений переглядати або шукати те, що йому потрібно. Багато компаній створили бібліотеки невеликих елементів, що ще більше ускладнює вибір необхідного матеріалу.
У бек-офісі ситуація подібна: розробники навчальних програм змушені постійно опитувати менеджерів і оновлювати старі курси, щоб вони відповідали актуальним вимогам. Багато програм застаріли або містять недостовірну інформацію, що створює додаткове навантаження й гальмує процес навчання та розвитку персоналу.
Деякі тренінги є обов’язковими (наприклад, з дотримання нормативних вимог), тому працівники змушені проходити програму повільно, навіть якщо вже знають більшу частину змісту. Це викликає розчарування, змушуючи керівників L&D-відділів створювати все цікавіші дизайни, навчальні траєкторії та інші елементи для полегшення доступу.
Це ще більше ускладнює ситуацію: онлайн-досвід у реальному часі, співпраця онлайн, групове навчання, симуляції та віртуальна реальність. Керівники HR- і L&D-відділів змушені постійно шукати нові інструменти й платформи, надаючи працівникам складну палітру варіантів для вибору.
Попри всі ці виклики, команди L&D привносять у корпоративне навчання ентузіазм, досвід і відданість справі. Професія L&D, хоч і потерпає від складного середовища, гальмується через велику кількість варіантів, які потрібно врахувати.
Інновації відстають, по суті «чекаючи» на ШІ
За останні два десятиліття з’явилося чимало нових ідей: моделювання компетенцій, мікронавчання, адаптивне навчання та повторно використовувані навчальні об’єкти. Сьогодні більшість компаній використовують таксономії навичок для організації контенту, а багато систем містять тисячі тегів навичок.
Як розвивалося корпоративне навчання
Проте, незважаючи на нові ідеї, якщо озирнутись, прогрес пішов убік. Курси електронного навчання початку 2000-х років були цікавішими й захопливішими, ніж багато з тих, що існують нині. Незважаючи на всі новації, чимало L&D-програм використовуються недостатньо, а постачальники контенту й далі борються за виживання.
Як з’ясували експерти Josh Bersin у ході свого дослідження, ситуація скоро зміниться. Штучний інтелект — технологія десятиліття — ідеально відповідає нашим потребам. ШІ допомагає компаніям швидко створювати контент, продукувати креатив у великих обсягах і надавати користувачам персоналізований динамічний досвід навчання. І це не перебільшення: ШІ здатен здійснити справжню революцію в корпоративному навчанні, а результати його використання вже зараз вражають у багатьох аспектах.
|