Штучний інтелект в організації: як подолати розрив у навичках
Чи ви приймаєте штучний інтелект як можливість для майбутнього, чи боїтеся змін? Чи забезпечуєте себе й свою команду навичками, необхідними для успішної співпраці з ШІ, чи ризикуєте залишитися осторонь? У світі постійних змін, де вплив штучного інтелекту стрімко зростає в кожній галузі, ці питання мають бути у фокусі керівників, відповідальних за розвиток талантів і навчання.
Найкращий спосіб підготуватися до майбутнього — це вчитися, адаптуватися й активно його формувати. Оскільки ШІ стрімко змінює робоче середовище, організації повинні на випередження вирішувати проблему зростаючого розриву в навичках, пов’язаних із ШІ, аби залишатися конкурентоспроможними, стимулювати інновації та забезпечувати успіх своїх працівників.
Джессалін Лам (Jessalin Lam), лідерка у сфері DEI та навчання, коучка, спікерка та авторка книги «The Visibility Mindset», розповідає про те, чому важливо подолати розрив у навичках ШІ, як провідні організації вже діють у цьому напрямку, а також які стратегічні підходи, засновані на мисленні зростання, можна застосувати у своїх командах вже сьогодні.

Розрив у навичках ШІ: суть проблеми та її значення
Розрив у навичках штучного інтелекту — це розбіжність між тими навичками, які персонал має зараз, і тими, що необхідні для ефективної взаємодії, розуміння та використання ШІ-технологій на робочому місці.
Керівники мають не лише обов’язок, а й унікальну нагоду підвищувати кваліфікацію наявного персоналу, розвивати кадри та готувати майбутніх лідерів до активної ролі у формуванні майбутнього з використанням ШІ.
Зростання, трансформація та інновації не можуть залишатися лише в окремих відділах; важливо, щоб керівники талантів брали участь у стратегічних обговореннях щодо того, як забезпечити працівників навичками для створення, керування й ефективної співпраці з ШІ — етично, стратегічно й креативно.
Подолання такого розриву — це не лише технічна компетентність. Це розвиток команди, здатної адаптуватися, співпрацювати, мислити критично й постійно навчатися в умовах змін, що супроводжують розвиток ШІ.
Практичне значення для розвитку талантів
Зрозуміти, з чого почати, може бути складно, але бездіяльність загрожує відставанням. Намір і своєчасні дії мають ключове значення. Ось приклади компаній, які вже використовують ШІ для розвитку талантів.
IBM: Персоналізоване навчання в масштабах компанії за допомогою ШІ
Сфера: навчання та підвищення кваліфікації
IBM запустила платформу SkillsBuild, що використовує ШІ для рекомендацій курсів, орієнтуючись на інтереси, таланти та кар’єрні прагнення користувачів. Аналізуючи взаємодію з платформою, SkillsBuild допомагає тисячам людей здобувати нові навички й перекваліфіковуватись відповідно до потреб ринку.
DHL: Стимулювання внутрішнього кар’єрного зростання за допомогою ШІ
Сфера: внутрішня мобільність та розвиток кар’єри
У DHL використовують ШІ для зіставлення навичок працівників із вимогами до вакансій і пропонують цільові програми навчання. Такий підхід сприяє внутрішній мобільності та ефективнішому заповненню посад.
Johnson & Johnson: Формування кар’єрних шляхів для глобальної команди
Сфера: планування кар’єри та управління талантами
Компанія впровадила систему на базі ШІ для аналізу поточних навичок працівників і побудови індивідуальних траєкторій кар’єрного зростання. Це сприяє розвитку й підвищує готовність персоналу до майбутніх викликів.
Стратегії подолання розриву в навичках ШІ через призму мислення зростання
Мислення зростання, концепція, запропонована психологинею Керол Двек (Carol Dweck), полягає в тому, що інтелект, здібності та таланти — це не фіксовані якості, а такі, що можуть розвиватися завдяки навчанню, зусиллям і наполегливості.
Приклади:
- Фіксоване мислення: «ШІ загрожує моїй роботі. У мене немає навичок — і не буде».
- Мислення зростання: «ШІ змінює роботу — і я можу опанувати нові навички, щоб розвиватися разом із ним».
Ключові стратегії
1. Оцінюйте готовність до ШІ з допитливістю, а не з осудом
Проведіть аналіз прогалин у навичках, щоб зрозуміти, на якому рівні нині перебуває ваш персонал у сфері знань і можливостей, пов’язаних із ШІ.
- Переосмислення: «Це наш старт, а не остаточний вирок. Кожна прогалина в навичках — це можливість для зростання, навчання й інновацій».
- Рефлексія: Які сильні сторони та прихований потенціал ми можемо виявити, підійшовши до цієї оцінки з допитливістю?
2. Розробляйте навчальні програми, що враховують силу слова «ще»
Створіть персоналізовані, багаторівневі програми навчання, які відповідатимуть рівню підготовки співробітників і демонструватимуть чіткий, доступний шлях до володіння ШІ.
- Переосмислення: «Можливо, наші співробітники ще не мають цих навичок, але завдяки зусиллям, практиці й підтримці вони обов’язково зможуть їх набути».
- Рефлексія: Як ми можемо проєктувати навчальні програми так, щоб співробітники прагнули постійно розвиватися?
3. Формуйте культуру безперервного навчання
Нормалізуйте мікронавчання, експерименти й навчання на помилках через регулярні й доступні заходи з розвитку навичок ШІ.
- Переосмислення: «Навчання — це не про ідеальність із першого разу. Це про практику, експерименти та вдосконалення в процесі».
- Рефлексія: Як ми відзначаємо не лише перемоги, а й готовність спробувати, помилитися й навчитися?
4. Розвивайте менеджерів як наставників ментальності зростання
Навчіть менеджерів підтримувати й наставляти свої команди на шляху до досягнення навчальних цілей, пов’язаних із ШІ, акцентуючи увагу на зусиллях, стійкості та допитливості.
- Переосмислення: «Наші менеджери — не просто керівники завдань, а лідери зростання, які допомагають людям знаходити впевненість і розвивати нові навички».
- Рефлексія: Як наші менеджери можуть демонструвати навчальну поведінку й зробити процес зростання видимим для своїх команд?
5. Сприяйте етичному, орієнтованому на людину впровадженню ШІ
Інтегруйте принципи етики та відповідального використання ШІ в усі навчальні програми й командні обговорення з фокусом на навчанні.
- Переосмислення: «Розуміння й відповідальне застосування ШІ — це безперервна освітня подорож, у якій ми разом можемо ставити щоразу кращі запитання».
- Рефлексія: Як ми можемо заохочувати команди підходити до етики ШІ зі смиренністю, відкритістю та прагненням до навчання протягом усього життя?
6. Відзначайте прогрес, а не лише майстерність
Публічно визнавайте невеликі перемоги, навчальні досягнення та прояви допитливості чи стійкості, пов’язані з оволодінням ШІ.
- Переосмислення: «Кожен крок уперед вартий відзначення — це зміцнює розуміння того, що зростання — це процес, а не одноразова подія».
- Рефлексія: Як ми можемо свідомо акцентувати увагу на процесі навчання, а не лише на його результатах, щоб підтримувати високу мотивацію?
Заклик до дії
Це лише початок. Необхідність інвестування в навички ШІ — це не лише конкурентна потреба, а й нагода зробити вашу команду співавтором майбутнього.
Мислення зростання — фундамент для того, щоб таланти змінювали підхід до ШІ, розвивалися особисто та сприяли успіху організації.
Час підтримати культуру допитливости, витривалости та безперервного навчання. Лідери з навчання мають посісти своє місце за столом, де вирішується, яким буде майбутнє праці.
Питання вже не в тому, чи вплине штучний інтелект на вашу команду — а в тому, чи ви поведете свою команду до успіху поруч із ним.
За матеріалами Chief Learning Officer.
Ілюстрація: gettyimages.com
|