ПОДІЇ | Post Factum

Маркетинг — це все більше Інтернет

Перший міжнародний Marketing Congress 2009

Автор: Ярослав Федорак, редактор Менеджмент.com.ua

Перший міжнародний Marketing Congress 2009 15 грудня 2009 року в Києві відбувся Перший міжнародний маркетинговий конгрес, який зібрав керівників компаній, топ-менеджерів, журналістів і звісно ж — маркетологів. Організатори, компанія MeetingPoint Ukraine, намагалися створити ефективний професійний майданчик для зустрічі та обміну досвідом у стратегічному маркетингу, управлінні портфелем брендів, економії та оптимальному використанні ресурсів у сфері маркетингу.

Перше, на що можна було звернути увагу — це той факт, що хоча формальною темою конгресу був маркетинг, дуже багато доповідей прямо чи опосередковано стосувалися Інтернету, нових медіа, тенденцій Web 2.0 та інших пов'язаних із сучасними комунікаційними технологіями аспектів. Та це й не дивно — вочевидь, маркетологи та співробітники однойменних відділів у компаніях нарешті починають розуміти всю важливість та потужність даного каналу взаємодії як з клієнтами, так і всередині компанії.

Першим виступив Андрій Длигач, генеральний директор Advanter Group, який розповів про стратегічний бренд-менеджмент у сучасних умовах. Зокрема, він згадав про те, як повинні змінитися підходи управлінців до маркетингу, чому важливо збільшувати ефективність на рівні стратегії, а не на рівні бюджетів, а також поділився власними сподіваннями на 2010 рік, серед яких:

  • перехід від розмов про результативність до реальних результатів;
  • перехід від намагання лікувати симптоми до пошуку справжніх причин;
  • перехід від пошуку ресурсів на проведення ще одного проекту, до більш глибокого інтеграційного розвитку.

Більш детально про маркетингові стратегії та основні тенденції у цій сфері розповів Дмитро Роденко, директор Української Маркетингової Групи. На запитання "що буде далі?", він дає доволі логічну відповідь. Компанії звертатимуть дедалі більш прискіпливу увагу на формування цінової політики, а відтак — намагатимуться управляти продажем. Якщо раніше маркетологам було набагато простіше, зважаючи на фактично необмежений бюджет, то сьогодні їм потрібно досягати результатів маючи "у кишені" дуже незначну суму коштів.

Втім, попри скорочення бюджетів та суттєве падіння прибутків компаній, будуть залишатися і такі аспекти маркетингової діяльності, які продовжуватимуть зростати та інвестуватися. До таких у першу чергу належить інтернет-просування (надзвичайно перспективний напрямок). Також Дмитро радить не економити на програмах лояльності.

Жанн Смотрич, президент українського маркетинг-клубу Marketing Jazzz, розповів про 10 трендів в маркетингу. Серед них:

  • Зелений маркетинг
  • Цифровий маркетинг
  • Маркетинг у соціальних мережах
  • Безкоштовний маркетинг (коли компанії пропонують клієнтам продукт безкоштовно для того, щоб переконати їх у якості та необхідності цього продукту)
  • Мобільний маркетинг, та інші...

Надзвичайно цікавою виявилася доповідь Андрія Скоцика, директора з маркетингу та PR компанії TouchPoll Ukraine, про споживчі вподобання фінансово активних українців у часи економічної нестабільності. Він в деталях розповів, на що тратять гроші заможні (з прибутком вище середнього) українці та поділився структурою витрат за різними категоріями.

Справжній шквал емоцій здійняла доповідь Алевтини Бондаренко, представника компанії TNS Україна, яка говорила про аудиторію медіаносіїв. Саме вона першою звернула увагу слухачів на те, що клієнти бізнесів досить швидко і безповоротно переходять від різних медіаносіїв (радіо, преса, телебачення) в Інтернет. За два останні роки тільки Інтернет показав приріст аудиторії (при чому дуже значний — у 2 рази). І якщо телебаченню ще вдалося залишитися на попередньому рівні (аудиторія не зросла, але й не зменшилася), то друкована преса викликає занепокоєння дедалі більше — її аудиторія стабільно зменшується.

Разом із масовим переходом потенційних клієнтів у Інтернет змінюється і їх купівельна поведінка. За останні роки люди в середньому почали менше спати і більше часу проводити вдома (мабуть, перед комп'ютерами). У магазині дорогих товарів (наприклад, побутової чи мобільної техніки) вони поводяться не так як раніше. Багато хто приходить до магазину як на виставку — для того, щоб вибрати потрібну модель телефона, пральної машини чи мікрохвильової печі. Все більше і більше покупців знають, що буде набагато дешевше і простіше придбати ту чи іншу модель в Інтернеті.

Про сприйняття користувачами інструментів інтернет-маркетингу та довіру до різних носіїв інформації у всесвітній мережі розповіла Олена Сідак, директор iVOX Ukraine. Вона поділилася результатами дослідження інтернет-користувачів в Україні. Цікаво те, що рекламі (або рекомендаціям) в Інтернеті люди довіряють набагато більше, ніж рекламі у будь-яких інших медіа-носіях. Можливо, це спричинено тим, що Інтернет — двохстороння платформа і користувачі не відчувають себе відірваними від рекламодавців. У багатьох випадках вони мають змогу надати зворотній зв'язок.

Черговою ланкою у ланцюжку доповідей про Інтернет став виступ Дмитра Грушевського, директора Mouse Interactive Media. Він поділився новими можливостями для маркетингу, які дають соціальні мережі. Окрім того, учасники почули кілька цікавих, а, можливо, навіть несподіваних фактів. Як, наприклад, той, що кількість інтернет-користувачів у світі досягнула 1,5 мільярди; чи що у 2009-му році, вперше за весь час, на рекламу в Інтернеті у Великобританії було витрачено більше грошей, ніж на рекламу на телебаченні.

Дмитру вдалося розвіяти типовий міф про українських інтернет-користувачів. Дехто вважає, що всі користувачі Інтернету в Україні — це студенти, які мешкають в Києві. Як показало дослідження, серед користувачів Інтернету 64,3% — не кияни і при цьому 74% — старші 24 років.

Дуже цікаво було послухати про приклади надефективної банерної реклами у мережі "вКонтакті" (попри те, що банерну рекламу в соціальних мережах багато хто називає неефективною). Завдяки створенню інтерактивного банера-гри вдалося досягнути без перебільшення казкового CTR (відношення кліків до переглядів банера) — 6,9%. Так на сайт рекламодавця, чий банер розміщувався вКонтакті, всього за 3 дні перейшло 138 тис. із 2 млн. користувачів, які побачили банер.

Після обіду також відбулося кілька цікавих доповідей, серед яких особливо хотілося б відзначити дві: виступ Романа Гавриша, генерального директора Brainberry та Андрія Гайдута, директора з маркетингу OK Internet.

Виступ Романа був надзвичайно практичним. Він розповів, яким чином можливо дуже суттєво підвищити ефективність маркетингової кампанії з використанням правильних інтернет-технологій. В одному із трьох кейсів із власної практики, про які розповів Роман, підвищення продажу на 20% стало можливим всього лише завдяки зміні положення 2-х елементів в інтерфейсі сайту.

Андрій зосередив свою увагу на аналізі основних помилок інтернет-маркетингу, які здійснюють компанії-новачки у цій сфері. Серед них:

  1. Небажання зробити перший крок через страх двохсторонньої комунікації.
  2. Надмірна скромність.
  3. Надмірна самовпевненість.
  4. Жахлива (дуже складна) структура сайту.
  5. Нудність (подача матеріалів на сайт у вигляді офіційних прес-релізів, невміння підтримувати живу розмову тощо).
  6. Відсутність гнучкості, та інші.

Загальне враження від маркетингового форуму дуже хороше. Доповідачі не лише підняли і дали відповіді на багато важливих запитань, але й ще раз засвідчили новий масовий тренд в українській сфері маркетингу (і не тільки) — в майбутньому Інтернет стане ще більш потужним інструментом/джерелом прибутків для компаній, а тому на нього обов'язково потрібно звертати увагу вже сьогодні.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Серійний переможець. 5 дій для створення вашого циклу успіхуСерійний переможець. 5 дій для створення вашого циклу успіху
Давати і брати. Революційний підхід до успіхуДавати і брати. Революційний підхід до успіху
Рішення. Практичні поради від 23 людей, які змінили світРішення. Практичні поради від 23 людей, які змінили світ

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)