ІНТЕРВ'Ю | Jeffrey Hollender 13 квітня 2010 р.

Джефрі Голендер про наступну революцію в бізнесі

Джефрі Голендер (Jeffrey Hollender), співзасновник та керівник компанії Seventh Generation, а також автор численних книг, серед яких "Як зробити світ кращим" (How to Make the World a Better Place) та "Що найважливіше" (What Matters Most), у своїй останній книзі "Революція відповідальності" (The Responsibility Revolution: How the Next Generation of Businesses Will Win) ділиться ідеями щодо можливостей та обов'язків, які відкриваються перед бізнес-лідерами сьогодення та майбутнього.

Джефрі Голендер (Jeffrey Hollender)
Джефрі Голендер
(Jeffrey Hollender)
З.: Якщо попросити десятьох людей дати визначення терміну корпоративної відповідальності — можна почути цілковито різні відповіді. А як Ви визначаєте для себе це поняття?

В.: Ви праві, існує безліч визначень корпоративної відповідальності. Я часто жартую, що якщо зібрати генеральних директорів компаній, які входять до переліку Fortune 500 і попросити підняти руки тих, хто веде відповідальний бізнес — то піднімуть руки всі 500 директорів.

Для себе я визначаю два обов'язкових виміри корпоративної відповідальності. Перший — це прозорість. А другий — це розуміння того, що генерування максимальних прибутків для акціонерів не може бути єдиною ціллю бізнесу. Бізнес повинен працювати на благо різних суб'єктів, включаючи і співробітників, і суспільство, і планету.

З.: Деякі теоретики бізнесу будуть сперечатися з Вами, стверджуючи, що історія доводить, що єдиним виправданням існування бізнесу є створення прибутку для акціонерів. Що Ви зможете їм протиставити?

В.: У бізнесі існує два великі міфи, і один з них — це те, що доцільність існування бізнесу як створення багатства для акціонерів підтверджена історично. Якщо ви проаналізуєте ціль та місію більшості компаній — то з подивом виявите, що вони ставлять перед собою зовсім інші пріоритети.

Безперечно, історія показує нам, що неможливо створити успішний бізнес у довгостроковому розрізі, якщо ми ставитимемо заробіток грошей вище потреб своїх клієнтів. Саме клієнти забезпечують існування бізнесу.

Другий великий міф — це те, що політика повинна залишатися поза бізнесом. Факт в тому, що політика та влада давно і дуже глибоко залучена в бізнес і так було завжди.

З.: В одній зі своїх попередніх книг Ви стверджували, що бізнес починає звертати увагу на важливість корпоративної відповідальності? Що змінилося з того часу?

В.: У бізнесі відбулося багато змін у правильному напрямку. Але з двома негативними поправками: більшість із цих змін виявилися занадто частковими та непослідовними, а також більшість із них до сьогодні не інтегровані в корпоративну стратегію.

Ще до сьогодні дуже часто можна зустріти компанії, які "однією рукою" роблять щось хороше, а іншою — щось погане. Наприклад, Toyota намагається створити собі репутацію компанії, яка передусім дбає про ефективність використання енергії. Але для того, щоб захистити продаж своєї техніки у Каліфорнії, вони протестували саме проти тих законів, які захищають енергетичну ефективність.

З.: Дослідження, проведене компанією PriceWaterhouseCoopers показало, що велика кількість користувачів сьогодні здійснюють покупки, базуючись на політичних та соціальних цінностях компанії? Чи це правда?

В.: На мою думку, частково це правда, але все ж значною мірою це залежить від того, яким чином компанія себе позиціонує і рекламує. Наприклад, вже згадана нами Toyota рекламує автомобіль Prius як надзвичайно відповідальну модель по відношенню до середовища. А компанія GE проводить рекламну компанію щодо еко-уяви. Як показують дослідження — споживачі дійсно краще ставляться до подібної реклами.

З.: Якби Ви могли дати лідерам бізнесу лише одну пораду щодо ефективної діяльності у сфері соціальної відповідальності, що б Ви їм порадили.

В.: Я намагався б пояснити, чому спроба зробити багато добра різним учасникам бізнесу (всім зацікавленим особам) — це найефективніший шлях до успішності. Що не варто занадто фокусуватися на якомусь одному аспекті (наприклад, акціонерах), а потрібно діяти збалансовано, приділяючи увагу співробітникам, клієнтам, навколишньому середовищу і суспільству в цілому.

За матеріалами "Jeffrey Hollender on the Next Business Revolution", Management Consulting News.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Сила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесiСила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесi
Одна справа. На диво простий рецепт неперевершених результатівОдна справа. На диво простий рецепт неперевершених результатів
ПрокрастинаціяПрокрастинація

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)