ІНТЕРВ'Ю | Поради CEO 20 липня 2012 р.

Поради керівників великих корпорацій: Як пережити перший рік

Кожен новий менеджер змушений вирішувати велику кількість нових проблем та стикатися з джерелами тиску. Рада директорів, нова команда, питання стратегії та оперативного управління, безкінечна кількість впливових осіб — все це входить до компетенції лідера.

Своїм досвідом роботи топ-менеджера, який починає роботу в новій компанії, поділилися керівники великих корпорацій з усіх куточків світу.

З.: Як підготуватися до ролі генерального директора?

Ронні Летен (Ronnie Leten) Ронні Летен (Ronnie Leten), Atlas Copco: Про те, що саме я стану наступним президентом в компанії Atlas Copco, я знав заздалегідь. Чотирьох чи п'яти місяців було цілком достатньо, щоб люди змогли звикнути до нових змін. Ми разом з моїм попередником на цій посаді здійснили кілька поїздок на ключові ринки і це допомогло мені набути впливовості. Тобто компанія зробила все можливе, щоб дати мені час для входження у роль.

Северін Швон (Severin Schwan) Северін Швон (Severin Schwan), Roche Group: Я також був інсайдером. Я прийшов із компанії Roche і був знайомий із радою та виконавцями, але не знав багато чого про науковий бік дослідження та розвиток у фармацевтичній сфері. Мій підхід полягає у використанні переходу для занурення у сферу, яку я до цього знав як мінімум добре. Я знайшов співробітника, який навчив мене та допоміг мені освоїтися. А також я дуже багато часу провів у лабораторіях.

Хосе Антоніо (Jose Antonio) Хосе Антоніо (Jose Antonio), BRF Brasil Foods SA: Важливо розуміти, що між інсайдером та людиною, яка прийшла на посаду генерального директора ззовні стоять зовсім різні завдання. Для першого важливо чітко розуміти та використовувати різницю між ним та його попередниками. Коли ж генеральний директор приходить ззовні, його початкове завдання — вдумливо вивчати принципи внутрішнього функціонування компанії.

Куніо Ноджі (Kunio Noji) Куніо Ноджі (Kunio Noji), Komatsu: Для кожного СЕО важливо почати з дуже різноманітного досвіду. В іншому випадку буде складно зруйнувати стіни між ним та організацією. Комунікація між співробітниками та між функціями дуже важлива для створення основного "полотна" довіри.

Эней Сезар Пестана Нето (Eneas Cesar Pestana Neto) Эней Сезар Пестана Нето (Eneas Cesar Pestana Neto), Grupo Pao de Acucar: Я швидко зрозумів, що буду мати справу з набагато ширшими повноваженнями, ніж були у мене в минулому. Іноді буває дуже складно відділити ваш індивідуальний набір завдань від тих, що пов'язані з посадою генерального директора. Щоб зробити це мені довелося багато читати, займатися самоаналізом і ефективно змінювати своє мислення. Думаю, всі нові керівники повинні інвестувати певний час, щоб зосередитись на самих собі, а також власному стилі, пріоритетах.

З.: До кого звертатися по поради та рекомендації у перший рік?

Чіп Берг (Chip Bergh) Чіп Берг (Chip Bergh), Levi Strauss: Перший місяць я провів переважно у ролі слухача. Прийшов з набором стандартних запитань: Які три речі ми повинні зберегти? Які три речі ми повинні змінити? Які основні надії, пов'язані з моєю роботою? Що ви могли б порадити мені? Я вислав перелік цих запитань кожному члену ради директорів та 65 найбільш впливовим людям в компанії, після чого провів годину з кожним із них, переважно слухаючи та записуючи відповіді. Цікаво те, що вже через 15 інтерв'ю стало абсолютно зрозуміло, якими повинні бути пріоритети компанії.

Єн Лівінгстон (Ian Livingston) Єн Лівінгстон (Ian Livingston), BT Group PLC: Я виявив, що найкращі поради я отримав не від ради директорів, акціонерів, зовнішніх консультантів та брокерів, а від колишнього генерального директора та директорів напрямків (HR та фінансовий директор). Це саме ті люди, які повинні розуміти весь бізнес повністю. Вони мають корпоративну візію і розуміють коло відповідальності одне одного.

Вибір управлінської команди

З.: Наскільки пріоритетним є для нових керівників збирати найкращу команду?

Ронні Летен: Процес укомплектування найкращого колективу може бути дуже складним з багатьох причин. В один момент я раптом став начальником керівників, з якими до цього працював більше 15-ти років. Це не так просто — раптово стати лідером серед колишніх колег. Ми повинні були разом переконатися, що хтось хоче йти за мною, а хтось менш мотивований продовжувати співпрацю.

З.: Наскільки важливо швидко ввести в дію вашу команду?

Ахмад Абдулкраім Джулфар (Ahmad Abdulkarim Julfar) Ахмад Абдулкраім Джулфар (Ahmad Abdulkarim Julfar), Etisalat: Я знав, що не всі можливості, необхідні для реалізації нової стратегії в Etisalat, будуть доступними всередині організації. Таким чином ми повинні були набути нові потенціали з акцентом на людей, які мали міжнародний досвід чи виконували аналогічні функції в минулому. Необхідно створювати нові можливості, яких ще не існує в компанії.

Осман Султан (Osman Sultan) Осман Султан (Osman Sultan), du Telecom: В компанії du Telecom ми з першого дня рухалися до інноваційної операційної моделі. Мені не хотілося починати з перехідної моделі функціонування, яка за своєю суттю є тимчасовою. Тому було дуже важливо рухатися якомога швидше до створення ефективної довгострокової команди.

Томас Менезес (Thomaz Menezes) Томас Менезес (Thomaz Menezes), Sul America: Більшу частину свого часу я присвятив людям із вищої ланки. Мені було необхідно оцінювати та аналізувати їх, особливо враховуючи, що я не був інсайдером і був вимушений позиціонувати себе в якості нового лідера. Тоді я побудував таку команду, з якою мені хотілося б працювати і це зайняло у мене 15 місяців.

З.: Чи правда, що нову команду набагато простіше створити, "попрощавшись" із тими людьми, з якими не вдається спрацюватись?

Єн Лівінгстон: Так, це правда. Але якщо ви порядна людина, ви не станете насолоджуватися владою звільняти, особливо якщо йдеться про компетентних спеціалістів та порядних людей. Ви можете дати їм шанс, навіть якщо це перемога надії над досвідом. Підшукати заміну може бути не так просто, як ви сподівалися, особливо серед сторонніх іменитих кандидатів. Тому вам доведеться продовжувати роботу з деякими людьми, навіть якщо ви не до кінця задоволені ними.

Брітальдо Суарес (Britaldo Soares) Брітальдо Суарес (Britaldo Soares), AES Brasil Group: Коли я став генеральним директором AES Brasil, однією з моїх ключових короткострокових цілей стало зміцнення команди. Я знав, що повинен поміняти багатьох колишніх керівників, але це була дуже складна задача, яка вимагала комплексного підходу.

Стратегія і культура

З.: Чи обов'язково новому генеральному директору вибирати новий стратегічний напрямок?

Єн Лівінгстон: Я цього не робив. Головне — це реалізація! Є багато хороших стратегій, але всі вони будуть провальними, якщо ви не зможете реалізувати задуманого. Йдеться про людей, операційну діяльність — це те, на чому вам дійсно варто сфокусуватися в перший рік.

Ронні Летен: Я став генеральним директором у 2009-му році в розпал фінансової кризи. Ніхто не знав, що повинно було трапитися. Тому моїм пріоритетом було переконатися, що ми продовжуємо рухатися, що наш бізнес захищений від кризи, хоча були і інші задачі щодо реструктуризації, коли, наприклад, потрібно було закрити кілька заводів. По-друге, слід було зрозуміти, чи зберігся потік клієнтів, навіть якщо вони не потребують нового обладнання.

Осман Султан: Правильне стратегічне позиціонування та амбіції мають життєво важливе значення для генерального директора, коли він тільки вступає на посаду. Пошук оптимального шляху для реалізації стратегічних рішень може бути дуже складним на початковій стадії. Наприклад, нам потрібно дуже швидко будувати та розширювати нашу мережеву інфраструктуру для того, щоб запустити сервіс. Щоб зекономити час та підвищити ефективність ми вирішили передати на аутсорсинг значну частину цієї роботи. Хоча це було правильне рішення, неможливо точно оцінити зараз його ризики. Озираючись назад я думаю, що це можна було зробити ще раз, але варто приділяти більше уваги прискоренню та розвитку наших власних ресурсів для управління. Ми повинні утримувати фокус на бачення та стратегію, але бути гнучкими та готовими до адаптації.

Куніо Ноджі: Я не вірю, що генеральний директор може просто вийти на нову сцену з якоюсь грандіозною стратегією, сказати, що робити, і досягнути результатів. У традиційній компанії, такій як Komtasu, це не працює. Стратегія — це те, що диктує основи бізнесу, яким чином організація буде побудована, цеглинка за цеглинкою.

З.: Які найскладніші запитання для нового генерального директора?

Ронні Летен: Для мене принципові дві речі. По-перше, несподівано у вас з'являється свобода, щоб спостерігати за всім зразу, і можливість використовувати цю свободу. Не поспішайте з висновками. Спершу оцініть ситуацію. Витратьте час, щоб заглянути в кожен аспект бізнесу. Коли ви плануєте щось змінити, переконайтесь, що ви отримали згоду ключових людей в організації.

За матеріалами "Navigating the First Year: Advice from 18 Chief Executives", strategy+business
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Есенціалізм. Мистецтво визначати пріоритетиЕсенціалізм. Мистецтво визначати пріоритети
Перемогти прокрастинацію. Як припинити відкладати справи на потімПеремогти прокрастинацію. Як припинити відкладати справи на потім
Самомотивація. Отримайте життя, якого ви прагнете, знайдіть сенс і мету, досягніть усього, про що мриєтеСамомотивація. Отримайте життя, якого ви прагнете, знайдіть сенс і мету, досягніть усього, про що мриєте

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)