ІНТЕРВ'Ю | Tony Buzan 13 лютого 2008 р.

Тоні Бузан про карти мислення

Чи стикалися ви хоч раз із неможливістю донести свою ідею до колег? Чи замислювалися, яким чином можна зробити свої думки зрозумілими великій групі людей?

Тоні Бузан (Tony Buzan) присвятив більшу частину свого життя створенню та розвитку простої але дієвої техніки фіксування ідей, думок та прозрінь — карти мислення (Mind Mapping). Ця концепція вже встигла набути мільйонів прихильників по всьому світі.

Тоні доклав свою руку до видавництва понад 90 книг (на сьогодні було продано понад 6 мільйонів екземплярів на 33 мовах світу), а також встиг відвідати 73 країни. В інтерв'ю, яке наведено нижче, Тоні розповідає про свою концепцію та пояснює, яким чином вона здатна зробити світ бізнесу кращим.

Тоні Бузан (Tony Buzan) З.: Що таке карта мислення?

В.: Карта мислення — це візуалізація думки. Знання не є лінійним. Коли у вас з'являється ідея, думки "витають" навколо вашої голови. Це схоже на вибух, на супернову. Це відбувається у просторі, у трьох вимірах. Карта мислення допомагає зафіксувати цей складний об'ємний процес.

З.: А як створюється така карта?

В.: Мозок людини здатен одночасно працювати над багатьма думками і в різних напрямках — це так зване радіальне мислення, від картинки у центрі до певних значень навколо неї.

Щоб створити карту мислення, потрібно розпочати з картинки в центрі чистого аркушу паперу, один за одним створюючи все нові та нові значеннєві зв'язки у вигляді променів, які відходять від картинки.

Слід використовувати обидві півкулі мозку — праву для інтуїції, уяви, кольорів, а ліву — для слів, чисел, аналізу та логіки. Спробуйте зобразити все це на папері — і ви отримаєте карту мислення.

З.: Чи правда, що люди не застосовують свій мозок на повну силу?

В.: Оскільки ні в школі ні в університеті ви ніколи не чули про мислення, то ви знаєте тільки одне — ваш мозок — це і є ваша найбільша проблема. Що це таке? Всього лише півтора кілограми сірої речовини, втрачаючи клітини якої, ви втрачаєте свою пам'ять.

Більшість людей не люблять свій розум. Вони переконані, що кольори, уява та інтуїція — це вигадки, які свідчать про їх недорослість. Саме тому, коли хтось говорить, що слід застосовувати інтуїцію, вони підсвідомо стають у позицію захисту, вважають, що їх намагаються обдурити.

Карта мислення — це не вчення про те, як більш ефективно використовувати свій мозок, а радше інструмент позбавлення від вродженої "сліпоти", яка лише посилюється разом з нашим вихованням.

З.: А яку користь має карта мислення для бізнесу?

В.: Навчаючись радіальному мисленню, ми навчаємось застосовувати свої креативні здібності із більшою легкістю та простотою.

Уявіть, що ви власник певного бізнесу, і через дорогу від вас відкривається ідентична до вашої компанії. Проте, у ній працюють на 10% більш інтелігентні, на 10% більш пристосовані, на 10% швидші, на 10% освіченіші, на 10% здоровіші, на 10% енергійніші та на 10% щасливіші співробітників. Скільки пройде часу, перш ніж така компанія обійде вас на ринку? Можна побитися об заклад, що рано чи пізно це трапиться. Але завдяки практиці карт мислення можна стати іншою компанією і позбавитися від конкуренції.

З.: Але ж компанії продовжують збільшувати інвестиції у навчання та тренінги, чи не так?

В.: Якщо ви хочете втрачати $800 000 на день, інвестуйте щоденно $1 млн. на навчання та розвиток. Адже відразу після тренінгу ваші люди забувають в середньому 80% інформації. І це відбувається не тому, що ви підібрали поганий тренінг. Просто ви забули про специфіку роботи людського мозку.

До тих пір, поки компанії продовжуватимуть ігнорувати принципи людського мислення, вони продовжуватимуть втрачати власні гроші. На щастя вже сьогодні багато бізнес-шкіл вводять практику створення карт мислення у свої програми.

З.: А чи знаходять ваші ідеї практичне застосування?

В.: Одним із найяскравіших прикладів практичного застосування моїх ідей є кейс відділу компанії IBM, розташованого у Нью-Йорку. Вони структурували свою діяльність базуючись на принципах карт мислення, і це допомогло зберегти для компанії мільйони доларів. Люди IBM навчилися мислити.

З.: Тобто, на Вашу думку, кожен може використовувати власний мозок на повну силу, якщо по-справжньому цього захоче?

В.: Саме так. Більшість людей чомусь переконані, що вони набагато меншою мірою здатні впливати на власне майбутнє, ніж це є насправді. Люди почуваються так, начебто вони потрапили в пастку, хоча насправді вони абсолютно вільні. Але як тільки ви відчуєте себе у пастці — ви змінюєтесь.

Мозок — це система, здатна до самоорганізації. Більше того, вона створення для організації та управління знаннями. І вона наділена всіма необхідними важелями та потужністю для здійснення такої діяльності.

За матеріалами "Tony Buzan on Mind Mapping", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.




ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Не мона. Зміниш звички — зміниш життя!Не мона. Зміниш звички — зміниш життя!
Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?
Дай жару. 10 кроків до креативної майстерностіДай жару. 10 кроків до креативної майстерності

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)