ІНСАЙТИ | Зміни 20 листопада 2015 р.

Навички, потрібні для управління змінами

Для будь-якого керівника управління трансформаційним процесом — це завжди випробування його лідерської ефективності. У своїй книзі «Mastering the Challenges of Leading Change: Inspire People and Succeed Where Others Fail» («Як подолати виклики, очолюючи зміни: надихати та досягати успіху там, де інші зазнають краху») Джеймс Даллас (James Dallas) наводить чотири групи навичок, які потрібні всім, хто хоче змінити свою організацію або щось у навколишньому світі.

Mastering the Challenges of Leading Change: Inspire People and Succeed Where Others Fail (Як подолати виклики, очолюючи зміни: надихати та досягати успіху там, де інші зазнають краху)
» Докладніше на Amazon
Пріоритети. Виконання пріоритетів означає втілення візії лідера у конкретні бізнес-результати. Потрібно зрозуміти — яким є реальний стан компанії, що ви прагнете змінити, — а потім продумати послідовність кроків, необхідних для досягнення бажаної цілі. Коли ж стратегічний курс визначено, переходьте до формування команди, що допомагатиме вам його реалізовувати. Переконайтесь, що кожний її член добре розуміє план дій, а також ваші очікування й вимоги.

Вплив. Поняття «лідерство» включає в себе вміння вести за собою людей. Ви не можете щось суттєво змінити, покладаючись лише на власні сили; а тому мусите бути ефективним комунікатором, здатним надихнути інших на дії, долучити їх до процесу досягнення своїх цілей. При цьому вам доведеться долати супротив, вдаючись до переконання або досягаючи компромісів. Варто врахувати, що вміння обґрунтовувати свою думку та переконувати інших (у письмовій чи в усній формі — під час особистого спілкування, виступів та презентацій) допоможе вам здобути прихильників та сформувати потрібні зв’язки.

Люди. Зміни можуть торкатися як окремого підрозділу, так і цілої компанії. Але яким би не був масштаб трансформацій, ви завжди мусите знаходити час на роботу з підлеглими. Головне та критично важливе вміння будь-якого лідера — це формування довіри та налагодження глибинних емоційних зв’язків з оточуючими. Саме це допоможе збудувати команду однодумців, які стануть для вас джерелом натхнення та підтримки. Отже, ідентифікуйте ключових гравців у своїй організації та починайте працювати над формуванням стосунків з ними. Також серед найважливіших лідерських навичок — здатність розуміти як психологію окремих людей, так і динаміку групової взаємодії. Це, зокрема, означає: відчувати, коли на когось потрібно «натиснути», а коли, навпаки, слід максимально послабити контроль; вміти швидко розпізнавати точки напруги в колективі та усвідомлювати, які підходи до мотивації групи найдоцільніше використовувати у різних обставинах.

Наполегливість. Очолення процесу змін — вкрай непроста справа. Ви стикатиметеся з перепонами, які спочатку можуть лякати своєї нездоланністю. Тому, щоб успішно дійти до фінішу, вам знадобиться неабияка настійливість. Наприклад, певної миті ви можете відчути, що вас сповнює енергія, а члени вашої команди починають втрачати ентузіазм та терпіння. Тоді вам доведеться подумати, як допомогти групі подолати цей стан та змусити її рухатися далі. Або, не виключено, що в структурі почне наростати невдоволення. Якщо ви зможете тактовно його подолати, то суттєво підвищите власні шанси на успіх. Коли ж кінцеву мету буде досягнуто, це не означатиме — «все, справу зроблено». Вам буде потрібно з’ясувати, як забезпечити незворотність впроваджених змін, а також — як повною мірою використати потенціальні переваги нововведень. Робота лідера ніколи не завершується, а тому слід знайти джерело внутрішньої мотивації, що дало б вам змогу невпинно просуватися вперед.

Рекомендації Джеймса Далласа можна використати у контексті будь-якої організації. По-перше, ви мусите відповісти на запитання — якими є ваші пріоритети? Які зміни, з тих, що ви вирішили запровадити, мають стратегічне значення? Якщо ви вже працюєте над досягненням цілей — визначте, які люди чи мережі можуть допомогти вам оминути різноманітні «підводні камені» трансформаційного процесу. Подумайте, чи повною мірою члени команди розуміють зміст ваших цілей. І ще, запитайте себе, чи вистачить вам психологічної стійкості, аби успішно довести ініціативу до кінця.

За матеріалами "The 4 Ps for Leading Change", Chief Learning Officer.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Лаяти не на те деревоЛаяти не на те дерево
Як вижити серед токсичних людейЯк вижити серед токсичних людей
Емоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішностіЕмоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішності

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)