ІНСАЙТИ | Бізнес-ідеї 17 липня 2020 р.

Питання, які допоможуть відрізнити хорошу бізнес-ідею від поганої

Джерело: Blog Imena.UA

Зараз підприємцям-початківцям варто задуматися про продукт, який буде актуальний і під час кризи, і після неї, — вважає Річ Фогель (Rich Vogel), партнер-засновник і CFO Loeb.nyc. Щоб перевірити перспективність бізнес-ідеї, він пропонує поставити собі наступні чотири питання.

Питання, які допоможуть відрізнити хорошу бізнес-ідею від поганої

1. Чи я розв’язую нову проблему?

Ринок змінюється, і пора зосередитися на тому, якими стали потреби споживачів. Якщо використовувати хокейну метафору, потрібно рухатися туди, куди летить шайба, а не туди, де вона знаходиться прямо зараз. Одна з переваг стартапу в тому, що йому легше перебудуватися. Ви можете змінити курс швидше, ніж великий бізнес.

Консалтингова компанія Accenture визначила, які споживчі тренди актуальні зараз: люди роблять покупки свідомо, вибирають місцевих ритейлерів і використовують цифрові інструменти для зв’язку один з одним. З урахуванням цього уявіть, з якими труднощами можуть зіткнутися клієнти — можливо, вартість екологічно чистих товарів занадто висока, місцеві магазини не пропонують доставку додому або користувачів турбує захищеність даних в інтернеті.

Щоб визначити, чи може ваш продукт вирішити одну з нових проблем, перевірте себе: чи зможете ви чітко пояснити свою бізнес-ідею і її цінність для сучасного ринку? Якщо вам важко її сформулювати, можливо, продукт ще потрібно доопрацювати, зробивши відповідним для певної ніші.

Можна удосконалити бізнес-пропозицію, поставивши себе на місце цільової аудиторії. Співпереживайте своїм потенційним клієнтам, подумайте, як ваша ідея поліпшить їхнє життя і чи будуть люди сумувати за нею, якщо вона перестане існувати. Коли мова заходить про опис цінності вашого бізнесу для інших, не бійтеся використовувати особистий досвід. Можливо, ви захочете розповісти про нього і про те, як продукт допоміг вам пройти через певні сценарії.

«Деякі з кращих бізнесів були засновані тими, хто дійсно зіткнувся з проблемою, — каже Річард Сингх (Richard Singh), виконавчий директор по зростанню Loeb.nyc. — Вони побачили перешкоду і знайшли спосіб обійти її».

2. Чи вирішую я наявну проблему по-новому?

Деякі компанії отримають конкурентну перевагу, якщо запропонують нові рішення для старих проблем. Багато з них існували ще до карантину, і, можливо, зажадають нового підходу.

Наприклад, багато споживачів вважають, що тепер їм доведеться скоротити витрати на більшість товарів. Ціноутворення — це стара проблема, яку можна вирішити по-новому, якщо запропонувати нижчі або гнучкіші ціни без шкоди для якості продукції. Уже під час пандемії управління цінами було інструментом для досягнення переваги в багатьох галузях. Наприклад, пакет Microsoft Office 365 E1 став безкоштовним на шість місяців, CTO Academy скоротила вартість річної передплати більш ніж на 80%, а HubSpot пропонує знижки до 50% на пакетні пропозиції.

Знижки стимулюють клієнтів і покращують сприйняття компаній. Якщо ви поки не можете зробити свою пропозицію дешевше, ніж у конкурентів, ви можете виділитися, запропонувавши диференційовані ціни або варіанти на кшталт «шведського столу», щоб споживачі могли необмежено використовувати продукт, заплативши певну суму.

Можна також оновити комерційну пропозицію і стратегію, щоб підвищити додану вартість, перевести традиційно офлайновий продукт в онлайн або зробити виробництво і доставку гігієнічніше. Етичний підхід також ефективний: використовуйте матеріали, що перероблюються або підтримайте місцевий малий і середній бізнес, якому загрожує банкрутство.

Якщо ви продаєте B2B-продукти, визначте цільову аудиторію, щоб зрозуміти, як демонструвати їх цінність. В ухваленні рішення про покупку бере участь безліч людей, і у кожного є своя точка зору.

«Запитайте себе, чию проблему ви вирішуєте, — говорить CEO Straight Talk Consulting Ден Уїтлі (Dan Wheatley). — Особа, яка робить остаточне рішення, може не стикатися з тими ж проблемами користувачів, що і керівник середньої ланки, тому розгляньте можливість звернутися до них окремо».

3. Чи є у мене перевага?

Якщо у вас є розв’язання проблеми, це не означає, що у вас є перевага перед конкурентами. Потрібно стати першопрохідцем, і, що важливо, зробити так, щоб вашу бізнес-модель не повторювали. Так ви завоюєте ринок, в той час як інші будуть ще розробляти стратегію.

Чи зможуть конкуренти легко повторити ваш продукт, або протягом декількох місяців ви будете єдиним, у кого є робочий прототип? Якщо ваші основні суперники — великі, добре фінансовані компанії, їм буде потрібно набагато менше часу на розробку, тому зосередьтеся на вдосконаленні та виробництві продукту. У будь-якому випадку вам буде потрібно юридично захистити ідею, отримавши право на інтелектуальну власність або товарний знак.

Чим довше ви розробляєте продукт, тим краще ви зможете адаптувати його, щоб він був актуальним, особливо в умовах «нової нормальності». Фогель вважає, що найкраще це зробити на ранній стадії:

«Розробляючи свій продукт, ви можете зрозуміти, що світ не потребує його. Чим раніше ви це зрозумієте, тим більше часу у вас буде для розвороту».

З самого початку потрібно усвідомити, як важливо постійно перевіряти результати та отримувати зворотний зв’язок (особливо негативний). Може бути, ви зберете достатньо даних, щоб виявити, що рішення, яке ви пропонуєте матерям в декреті, також підходить для чоловіків-затворників середнього віку. Будь-які дослідження, які ви проводили в минулому, стануть кращою зброєю в пошуку відповідного продукту та ринку в постійно мінливих умовах.

4. Чи створив я щось нове?

Ви — ваші контакти, особистий розвиток і досвід — володієте унікальною цінністю, якої не вистачає вашим конкурентам. Якщо вам потрібно з’ясувати, що дасть перевагу, спочатку запитайте себе: «Чому я краще за всіх підходжу, щоб втілити цю ідею в життя? Що підготувало мене до цього?».

Подивіться на досвід, зв’язки та ресурси, які ви накопичили за ці роки. Складіть список людей і інструментів, які у вас є, але яких немає у ваших конкурентів. Почніть розмову з ними, розкажіть їм про свій продукт і використовуйте їх досвід, щоб знайти кращий спосіб зробити щось нове в галузі.

Том Фостер (Tom Foster), CEO компанії з виробництва рослинного білка Beyond Meat, виріс на фермі та був знайомий з постачальниками й сільськогосподарським бізнесом. Він також знав, що зміна клімату є однією з найбільших проблем світу. Використовуючи свої зв’язки та розуміння сільськогосподарських процесів, Фостер зробив веганське м’ясо доступним безлічі людей. Менш ніж через 10 років після відкриття Beyond Meat була оцінена більш ніж в $10 млрд.

Підприємці, які запускають продукт перш, ніж повністю усвідомлюють свою конкурентну перевагу, будуть боротися за покупця. Випередите всіх: почніть з визначення унікальної цінності, яку тільки ви можете запропонувати споживачам.

За матеріалами "How Can I Tell Whether My Business Ideas Are Good or Bad?", Entrepreneur.

Ілюстрація: Medium



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБРЯк здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБР
Можливо все!Можливо все!
Переваги поразокПереваги поразок

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)