ІНСАЙТИ | Лідерство 22 листопада 2010 р.

Секрети харизматичного лідерства

Автор: Нік Tеслер (Nick Tasler)
Джерело: kmbs journal

"Навіть якщо вам не вистачає харизми, ви зможете мобілізувати свою команду, дотримуючись перевіреної формули", — пише Нік Теслер. Більше того, інтроверти, на думку дослідників, часто перевершують екстравертів у прем’єр-лізі.

Нік Tеслер (Nick Tasler)
Нік Tеслер
(Nick Tasler)
Харизматичне лідерство трактують як один із найефективніших способів підвищення мотивації, стимуляції до творчості, покращення продуктивності. Низький моральний дух в офісі, тривожність вдома, відсутність чіткого напрямку руху з боку керівництва — досить багато сучасних співробітників відчувають, що вони "застрягли у човні без весла". Завдання менеджера — зробити так, щоб співробітники почали "веслувати" знову. Але що робити, коли ви як лідер за "шкалою харизми" десь між Беном Стейном і Аланом Грінспеном? Тобто ви — інтроверт.

Доброю новиною є те, що ви не приречені на провал як лідер. Останні дослідження доводять, що більш захищені стилі лідерів-інтровертів можуть дійсно впливати на продуктивність послідовників. Дослідники Адам Грант (Adam Grant) з Wharton School, Франческа Джино (Francesca Gino) з Harvard Business School і Девід Хофманн (David Hofmann) з University of North Carolina виявили неочікувану тенденцію — якщо співробітники організації є екстравертами і дуже активні за своєю природою, у цілому команда таких людей буде працювати краще і легше під керівництвом інтроверта, ніж екстраверта. Лідери-інтроверти, на відміну від екстравертів, частіше застосовують колективний підхід до вирішення проблем організації. Більше того, їм притаманна така риса, як бажання створювати сприятливі умови для розвитку талановитих членів своєї команди, щоб вони могли розправити свої крила на повну.

Погана новина полягає у тому, що деякі робочі групи складаються з людей, яким життєво необхідний заряд енергії, тоді як для інтроверта "запалити вогонь" — складне завдання.

"Найперше, що потрібно зробити, — це перетворити повідомлення на історію, тобто трансформувати форму", — стверджують режисери Дін Хайерс (Dean Hyers) і Піт Махалек (Pete Machalek), а також деякі експерти з комунікацій. "Люди завжди були запрограмовані на те, щоб чути, пам'ятати і найголовніше — діяти на основі повідомлень, які представлені у формі історій", — стверджує Махалек. Ось чому рейтинг усіх повідомлень (від реклами і голлівудських блокбастерів до переконливих листів і надихаючих промов) мають чотири основні компоненти: головний герой, не дуже щасливий початок, послідовність дій і щасливий фінал. Хайерс і Махалек стверджують, що усі харизматичні повідомлення побудовані за такою структурою, незалежно від того, де вони представлені — на щорічних зборах, ранкових понеділкових засіданнях чи в листах електронної пошти.

Ваша харизматична історія

Вже понад десятиліття компанія Хайерса і Махалека Sage Presence навчає усіх — від урядових шпигунів до менеджерів середньої ланки — впливати і надихати, використовуючи одну просту формулу. Найприємніше — це те, що будь-хто, навіть лідер-інтроверт, може використати цю структуру для презентації по-справжньому харизматичного повідомлення. Формула складається з п'яти правил.

  1. Визначте головного героя (підказка: це не ви). Ваша історія повинна бути про вашу аудиторію або про те, що її турбує. Спокуса для більшості з нас полягає в тому, щоб побудувати розповідь про власні потреби або потреби компанії. "Якщо ви дивуєтеся, чому ваші співробітники чи ваш бос не слухають вас, то це майже завжди через те, що ви намагаєтеся нав’язати їм свою історію про те, що зробили ВИ або що потрібно ВАМ", — вважає Махалек. Ви повинні пам'ятати, що це не ваша історія — це історія ваших співробітників/боса.

  2. Опишіть щасливий фінал. Вам не потрібно для цього винаходити Інтернет. Це може бути набагато простіше, як наприклад: "Ви усі отримаєте премію цього року," "Ваша праця безпечна" або "Як чудово щоранку приходити на роботу".

  3. Опишіть не дуже щасливий початок. Ви могли б описати цю ситуацію приблизно так: "Зараз ви не впевнені, що буде з вашою роботою через шість місяців" або "Зараз непростий час, тож почуття вмотивованості змінилося".

  4. Опишіть, чого ви очікуєте від своєї аудиторії. Поясніть, як саме перейти від неприємного початку до щасливого кінця. Опишіть те, що ви від них очікуєте. Продемонструйте свої зусилля стосовно цього питання і будьте позитивно налаштованим. Та яким би не був ваш меседж, будьте щирим і простим.

  5. Додайте трошки емоцій. Ви маєте логічну основу для захоплюючої історії, але, тим не менше, люди — це люди, і емоції є необхідними для мотивування й впливу. Кілька років тому організаційні психологи Джойс Боно (Joyce Bono) з University of Minnesota і Ремус Айліс (Remus Ilies) з Michigan State University виявили, що емоції є одним із ключових компонентів харизми. Зокрема, харизматичні лідери заряджають свою команду позитивними емоціями завдяки тому, що використовують позитивну емоційну мову.

Емоції надихають вашу команду

Харизму можна передавати тільки за допомогою емоційних слів. Використовуйте такі слова, як "знервований", "боятися" і "розчарування", щоб посилити опис не дуже щасливого початку. Далі вживайте такі слова, як "збуджений", "впевнений", "гордий", "мирний", щоб щасливий фінал зробив усіх ще щасливішими. Метою такої тактики є створення яскравого контрасту між неприємним сприйняттям місця, де слухачі перебувають у конкретний час, і тим прекрасним місцем, де вони можуть опинитися, якщо зроблять те, про що ви їх просите. Тож коли ви зберете усе це до купи, то матимете чіткий і потужний сигнал, який згуртує людей навколо ідеї.

"Я знаю, що зараз ви знервовані й почуваєтеся безпорадними через те, що може статися з вашою роботою у найближчі кілька місяців. Але потрібно постійно запитував себе: що я можу зробити, аби допомогти комусь прямо зараз? Тоді ви почуватиметеся впевненіше і поглянете на свою роботу як на улюблену справу".

Завдання сучасного менеджера полягає не у тому, щоб справити враження на співробітників своїми блискучими коментарями чи особистістю переможця. Ваше завдання — мотивувати своїх співробітників для конкретних дій. Навіть якщо ви не маєте харизми від природи, спробуйте використати запропоновану формулу донесення своєї історії — будь то лист електронною поштою чи виступ на якомусь засіданні. Повірте, це допоможе вашим оточуючим бути впевненішими і виробити цілеспрямовану систему дій у своїй роботі.

Про автора:

    Нік Tеслер (Nick Tasler), віце-президент з R&D глобальної консультаційної компанії Monarch Leadership, що надає допомогу компаніям зі списку Fortune 500, некомерційним організаціям, державним установам і церквам розвивати ефективних лідерів та активну позицію співробітників компанії. Автор книги "Імпульс-фактор: інноваційний підхід до прийняття найбільш обгрунтованих рішень" (The Impulse Factor: An Innovative Approach to Better Decision-Making), що була названа кращою книгою з кар'єри.

За матеріалами "Five Secrets of Charismatic Leadership", BusinessWeek.
Переклад: Анна Глива, Оксана Ожигова.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Твій мозок — суперзірка. Використовуй на повну!Твій мозок — суперзірка. Використовуй на повну!
Закони переможців. Як здійснити cвої мріїЗакони переможців. Як здійснити cвої мрії
Надприродний розум. Як досягнути надзвичайного силою розумуНадприродний розум. Як досягнути надзвичайного силою розуму

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)