ІНСАЙТИ | Корпоративна ідентичність 5 жовтня 2017 р.

Ідентичність компанії

Джерело: kmbs journal

Управляти репутацією бізнесу неможливо, якщо не розібратись — якою є його ідентичність, яким його бачать споживачі, а також в інших важливих питаннях. Ця інформація дає компанії змогу покращити свій публічний імідж, а також підвищити власну ефективність. Про що ж саме варто замислитись керівнику, на які запитання відповісти?

Ідентичність компанії Один із підходів до управління репутацією пропонують професор Гарвардської бізнес-школи Стівен Грейзер (Stephen Greyser) і його колега та співавтор книги "Розкриття корпорації" (Revealing the Corporation) Джон Балмер (John Balmer). Вони наводять шість ключових аспектів поняття «корпоративність» — і шість відповідних запитань, за допомогою яких можна визначити ці аспекти.

  1. Корпоративна ідентичність. Це те, що відповідаю на запитання: що саме відрізняє нашу компанію від інших організацій, які атрибути?

  2. Корпоративні комунікації. Тут керівнику варто знайти відповіді на запитання: що саме (які повідомлення, яку інформацію) ми маємо доносити, та до кого?

  3. Корпоративний брендинг. Що саме обіцяє наша компанія своїм споживачам?

  4. Організаційна ідентичність. У цьому пункті мова йде про те, ким ми є, про те, що об’єднує працівників компанії.

  5. Корпоративна репутація. Як змінюється ставлення до нас людей ззовні (ринку, клієнтів та споживачів в цілому) з плином часу?

  6. Корпоративний імідж. Як нас сприймають зараз?

Усі види ідентичності компанії мають відповідати один одному, між ними не повинно бути конфліктів

Також Балмер та Грейзер пропонують ідею про множинність ідентичності корпорації. На їхню думку, ідентичність має декілька різних сенсів, і розглядати їх потрібно в комплексі:

  • Фактична ідентичність. Вона включає у себе поточні атрибути корпорації, такі як управлінські цінності, стилі лідерства, організаційна структура, продуктова лінійка тощо.

  • Закладена ідентичність. Вона стосується минулого компанії, її теперішнього й майбутнього — як їх сприймають внутрішні та зовнішні стейкхолдери. Цей аспект близький до поняття репутації.

  • Ідеальна ідентичність. Це оптимальне на даний момент часу позиціювання компанії на тих ринках, де вона присутня. Зазвичай цей аспект ідентичності є результатом роботи аналітиків та стратегів, тому він близький до поняття корпоративної стратегії та стратегічного позиціювання.

  • Бажана ідентичність. Її можна вважати синонімом візії. На перший погляд може здатись, що вона являє собою те ж саме, що й ідеальна ідентичність, але це не так. Якщо ідеальна ідентичність є результатом серйозного аналізу, то бажана, як правило, є персональним твердженням лідера (чи лідерів) компанії.

  • Комунікована ідентичність. Це «офіційна» ідентичність корпорації, яка транслюється назовні через різноманітні канали. Так компанія розповідає — якою вона хоче, щоб її сприймали. Оскільки транслювання інформації може також відбуватись через «сарафанне радіо» й інші канали, які організація не в змозі повністю контролювати, то цей аспект корпоративної ідентичності вимагає чималих зусиль з боку PR-функції та вищого керівництва.

  • Зафіксована ідентичність. Це та обіцянка, яку робить бренд, щоб переконати споживача довіритись йому — й продовжувати купувати та рекомендувати його своїм знайомим.

Усі ці ідентичності мають відповідати одна одній, між ними не повинно бути конфліктів. Балмер та Гейзер стверджують, що якщо хоча б дві з них у певний момент часу почнуть суперечити одна одній, це може поставити під загрозу репутацію бізнесу. Таким чином, управлінцям потрібно слідкувати за тим, як співвідносяться усі аспекти корпоративної ідентичності — і робити це регулярно.

Ілюстрація: Ventureburn



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Усе замахало. Але надія єУсе замахало. Але надія є
Рік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергієюРік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергією
ПрокрастинаціяПрокрастинація

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)