ІНСАЙТИ | Соціальна відповідальність 22 липня 2019 р.

Креативна мотивація

Джерело: kmbs journal

Американські стартапи відомі завдяки творчому підходу до вигадування різноманітних пільг та бонусів для працівників. З часом з них почали брати приклад і великі компанії. Скажімо, Pinterest стала проводити «вечори рукоділля» для працівників, а Zynga облаштувала парк для собак на даху будівлі. Однак зараз пільги й бонуси переходять до іншої площини — соціально-відповідальної. Як саме це виглядає? І що стоїть за цими нововведеннями?

Креативна мотивація Чимало пільг, які пропонують компанії, виконують (принаймні на перший погляд) скоріше репутаційну функцію: вони допомагають бізнесу виглядати більш привабливо. Наприклад, компанія Patagonia, яка продає одяг для активного відпочинку, дозволяє своїм працівникам займатися серфінгом у будь-який час, коли «хвилі сприяють» такій активності. Втім, сама організація вбачає у подібній мотивації значно глибший сенс: вона стверджує, що побудована навколо пристрасті до спорту, тому готова надавати людям можливість підлаштовувати робочий графік під своє хобі.

Компанія Asana, яка створила додаток для управління проектами, пропонує своїм працівникам суму в $10 тис. Ці гроші треба використати на облаштування робочого місця — щоб не заздрити сусіду, у якого кращий стіл чи комп’ютер. А Pinterest встановила працівникам столи, які можна підлаштовувати за висотою, натиснувши на кнопку.

Google зробила практично стандартом для корпорацій Кремнієвої долини кабінки для відпочинку, різноманітні страви, спортивні ігри на території кампусу і багато іншого. Однак ця компанія робить і більш вагомі речі для своїх працівників. Наприклад, декілька років тому вона проаналізувала статистику звільнень і подовжила відпустку по догляду за дитиною до 5 місяців (раніше вона тривала 12 тижнів).

Компанія Eat Club стимулює працівників зменшувати шкідливий вплив на екологію та винагороджує їх за це

Та найнезвичнішим, напевно, є приклад компанії Eat Club — розташованого у Кремнієвій долині «віртуального кафетерію», який доставляє їжу до офісів. Цей бізнес вирішив приділити особливу увагу піклуванню про навколишнє середовище, тому він розраховує усю шкоду, яку завдає екології: включно з транспортуванням продуктів, використанням електроенергії в центрах дистрибуції та виготовленням пакування. А потім фінансує проекти, які здатні запобігти такому само обсягу викидів у атмосферу, — скажімо, будівництво нових вітряків, відновленню дощових лісів Амазонії тощо.

Піклування про екологію також стало частиною програми мотивації. Eat Club — перша у світі компанія, яка компенсує не лише свою шкоду довкіллю, але й шкоду, яку спричиняють працівники поза межами офісу, у своєму повсякденному житті. Звичайно, складно розрахувати подібні цифри для кожної окремої людини, тому організація спирається на середні для США показники.

Вона стимулює працівників зменшувати шкідливий вплив на екологію та винагороджує їх за це — наприклад, коли людина замість власного автомобілю починає користуватися громадським транспортом. На думку компанії, наявність подібних програм є для неї конкурентною перевагою на ринку праці — адже для великої кількості працівників піклування про довкілля є цінністю. І, ймовірно, з часом це теж стане певним стандартом.

За матеріалами "Are startup ‘perks’ just a PR play?", The Hustle.

Ілюстрація: Eat Club Blog



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Всесвіт розмовляє числами. Як сучасна математика пояснює найбільші секрети світобудовиВсесвіт розмовляє числами. Як сучасна математика пояснює найбільші секрети світобудови
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець
Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)