ІНСАЙТИ | Візія 11 вересня 2007 р.

Перетворення Візії на Цінність

Автор статті Ренет Руні (Renate Rooney) є керівником компанії, яка займається управлінським консалтингом, RCR Associates. Вона працює із компаніями, орієнтованими на зростання, покращення продуктивності та результатів. Ренет працювала з різними командами та у різних сферах: операційний менеджмент, організаційна структура, злиття та інтеграція, удосконалення процесів, оцінка та впровадження інформаційних систем, управління проектами та стратегічне планування.

Ви вже витратили сотні годин, обговорюючи з командою візію, у яку ви вірите, і мета якої — вивести вашу організацію на новий якісний рівень та надати їй значну конкурентну перевагу. Проте, справжня праця лише починається.

Як перетворити цю візію на вимірювану дійсність, як створити справжню цінність для ключових учасників бізнесу? Відповідь проста — слід спрямувати своїх людей, процеси та технології на досягнення єдиного результату, показати їм шлях до візії. Компанії, які вже навчилися це робити, могли неодноразово переконатися у дієвості такого підходу та відчути на власному прикладі, як успішне впровадження стратегії призводить до зростання прибутків та вигоди.

Найбільш розповсюджені проблеми

Виклики, що постають перед компанією, яка вирішила жити відповідно до своєї візії, можуть бути такими:

  • Відмова керівництва підтримувати встановлений курс. Більшість керівників переконані, що їхнім завданням є визначити візію, а її впровадження та виконання лежить на управлінцях, які працюють в організації. Проте більшість менеджерів не включаються у новостворений курс, оскільки не розуміють, яку користь він принесе особисто їм.

  • Відмежована робота відділів та особистостей. Багато компаній по суті є набором окремих деталей (відділів та особистостей), а не збалансованим та ефективним механізмом.

  • Не задокументовані та не інтегровані процеси. Багато організацій не надто переймаються документацією повторюваних та вимірюваних процесів, які підтримували б їхню стратегію. Компанія еволюціонує виключно на неформальному рівні. Якщо змінюються працівники, то змінюються і їхні методи роботи. Проте, така ситуація може поставити під загрозу буття організації. Адже прихід "неправильного" співробітника може зруйнувати всю систему. При документації процесів такого не відбудеться.

  • Компанії вимірюють та оцінюють не те, що потрібно. Оцінка прогресу на шляху до мети надзвичайно важлива. Проте, якщо ви застосовуєте не ті інструменти — досягнути цілі буде дуже складно.

  • ІТ-системи, які працюють в компаніях, не враховують всіх потреб. Після встановлення напрямку у компанії, технології повинні повністю відповідати її операційним потребам, процесам та змінюватися відповідно до змін у організації. На жаль це не завжди так.

  • Корпоративна культура не підтримує необхідних змін. Рух в напрямку до візії часто вимагає суттєвих зусиль, рішучості та сфокусованості. Якщо ж у компанії панує закостеніла корпоративна культура — ваша візія залишиться лише красивою мрією.

  • Нереалістичні очікування. Встановлення реальних цілей та часових обмежень просто необхідне для створення довіри та залучення ключових людей до впровадження змін. В іншому випадку вони просто не візьмуться за справу, яку вважатимуть нереальною.

  • Відсутність чи нестача спілкування. Постійна підтримка контактів та спілкування із ключовими зацікавленими особами допомагає мотивувати людей та рухати компанію в напрямку до візії. На жаль, більшість компаній проводять ефективну комунікацію на старті проекту, але зрештою підтримка контактів та спілкування скорочується.

Початок висхідного руху — спрямування людей, процесів та технологій

Успішна інтеграція людей, процесів та технологій призводить до досягнення компанією поставлених перед нею цілей. Але це можливо тільки за умови повної, всеохоплюючої та відвертої комунікації. Спілкування — це та діяльність, яка червоною ниткою проходить через увесь процес інтеграції.

Успішність будь-якого починання, особливо, якщо це стосується змін, представлення візії компанії та перетворення її на реальність, залежить від готовності людей. Дослідження показують, що 90% співробітників не розуміють стратегії своєї організації і того, яким чином вона пов'язана з їхнім щоденним життям.

Яким же чином можна залучити людей до процесу створення та впровадження візії?

  1. Потрібно регулярно переглядати стратегію, розвивати цілі, напрямки та план дій. До цього процесу слід залучати співробітників, щоб отримати доступ до їхніх думок та переконатися, що вони правильно розуміють стратегію компанії та її напрямок.
  2. Чітко визначати ролі та відповідальності. Після формування тактичного плану слід переконатися, що всі ролі та відповідальності розділені між посадами, командами, відділами та людьми.
  3. Постійно стежити за прогресом. Слід регулярно проводити зібрання, на яких оцінювати прогрес на шляху досягнення візії, а також внесок як індивідів, так і відділів у цей прогрес.

Впровадження стратегії передбачає участь співробітників різних рівнів, починаючи від топ-менеджменту і закінчуючи помічниками секретарів. Забезпечення відповідності стратегії організаційним рівням компанії — корпоративний, відділи, команди та індивіди — допоможе кожному сфокусуватися на ключових аспектах діяльності.

Визначення та інтеграція ключових процесів

Компанія не зможе досягнути ключових стратегічних цілей до тих пір, поки вона не володіє ефективною системою процесів. Наскільки ефективні процеси у вашій компанії? Чи дійсно вони підтримують вашу стратегію? Чи розуміють ваші співробітники процеси компанії, та основні очікування від своєї діяльності?

Якщо ви відповіли "ні" хоча б на одне із цих запитань — значить вам слід серйозно зайнятися формуванням та впровадженням "правильних" процесів. А для цього необхідно:

  1. Підтримувати зміни в процесах на найвищому рівні керівництва. Топ-менеджери повинні підтримувати і вести своїх підлеглих на шляху до організації процесів.
  2. Створити процесну команду. Ця команда повинна складатися із людей із різними навичками та функціоналом.
  3. Визначити та сфокусуватися на ключових процесах.
  4. Визначити для себе майбутній бажаний стан бізнесу. Для того, щоб процеси відповідали стратегічним завданням компанії, кожен співробітник повинен бути знайомий із візією компанії та розуміти її.

Ключова роль технологій

Технології — це не вирішення всіх проблем, а радше ключ до зведення діяльності співробітників та ключових процесів компанії до єдиного знаменника. Для успішної діяльності компанії просто необхідний швидкий доступ до високоякісної інформації.

Саме технології дають змогу швидко надати потрібну інформацію "правильним" людям, які знають, що з нею робити. Тому основна мета технологій — організувати потік інформації в компанії таким чином, щоб вона приносила максимальну користь для бізнесу, надавала співробітникам краще розуміння клієнтів, постачальників та партнерів.

Можливо, ваша компанія, подібно більшості, вже інвестувала певні ресурси в технології. Щоб визначити, чи це було зроблено правильно, слід дати відповіді на наступні запитання:

  • Чи відчув ваш бізнес позитивний вплив від цих інвестицій?
  • Чи повністю технології були інтегровані у щоденну діяльність та операції вашої компанії?
  • Чи відбулася у вас недооцінка складності впровадження технологій у бізнес?
  • Наскільки вдало ІТ-система була інтегрована із бізнес-операціями?
  • Чи не завадили внутрішні перешкоди вдало впровадити інформаційну систему?

Ваш бізнес повинен працювати пліч-о-пліч із ІТ, щоб визначити вплив та цінність останніх. Як тільки впроваджені системи запрацюють правильно — це відразу відобразиться на результатах компанії.

Найбільш успішні компанії — ті, які зуміли інтегрувати своїх людей, процеси і технології зі своєю стратегією. Саме така "суміш" дозволяє їм створювати та утримувати конкурентну перевагу, а також рухатися до реалізації своєї візії.

За матеріалами "Transforming Vision Into Value", The CEO Refresher.
Переклад: Ярослав Федорак, MCUa.




ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
12 важелів успіху12 важелів успіху
Під три чорти турботи! Нумо до роботи!Під три чорти турботи! Нумо до роботи!
Не мона. Зміниш звички — зміниш життя!Не мона. Зміниш звички — зміниш життя!

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)