ІНСАЙТИ | Ефективність 13 травня 2022 р.

Тримаємо стрій: як забезпечити ефективність команди під час війни

Джерело: Mind.ua

Ефективність повноцінної віддаленої роботи, а тим більше під час війни, може бути не на належному рівні, адже мова про навички самоорганізації та дисципліни, а ці якості мають далеко не всі. Проте є кілька інструментів, що дозволяють тримати команду в позитивному контролі та досягати спільних якісних результатів навіть у найтурбулентніші часи. Любов Мочалова, CEO «Європейської асоціації програмної інженерії» EASE, поділилась п’ятьма порадами для підтримки команди та налаштування злагодженої діяльності в цей непростий для України час.

Тримаємо стрій: як забезпечити ефективність команди під час війни

1. Персональна увага

Людина об’єктивно вирішує свої питання в міру їхньої важливості для власного виживання. Тому зрозуміло, що на початку війни, кожен член команди перші тижні два думав виключно про свою безпеку та безпеку близьких. Хтось намагався й працювати, але це, швидше за все, було малоефективно.

Нюанс у тому, що говорити про повноцінну безпеку — фізичну, емоційну та інформаційну — не можна буде до повномасштабного закінчення військових дій. І керівнику команди це потрібно враховувати.

Вкрай важливо приділяти персональну увагу співробітникам та їхнім особистим проблемам. Це може бути допомога, щоб співробітник міг вивезти з окупованого міста маму, допомога із пошуком рідкісних медикаментів, без яких людина повноцінно не зможе функціонувати, або інші нагальні питання. Усім цим доведеться опікуватись й допомогти це вирішити. Інакше повернути увагу працівника до виконання робочих завдань буде неможливо. Іноді люди прямо кажуть: «Ну, звільняй мене, я не можу зараз працювати». Ось і треба з’ясувати, чому не може, і впоратися з цим.

Якщо йдеться про велику команду, важливо збудувати ієрархію комунікації та вирішення подібних питань: директор із топменеджерами, ті, у свою чергу, — зі своїми командами. Не можна випустити з-під уваги жодного співробітника.

2. Залучення до заробітку

Вторгнення росії на територію України сильно похитнуло бізнес-середовище, багато ніш стали не затребувані. Відповідно, багатьом компаніям, які вирішили не закриватися, а вижити як проєкт, довелося вигадувати нові види заробітку, переглянути формат продукту чи послуги, об’єднуватись.

У цих умовах до команди важливо донести, звідки приходять гроші на їхні зарплати. Наприклад, якщо до війни всі жили на гроші з продажів, а під час війни продукт став незатребуваним, є два шляхи: або закритися і розійтися, або всім разом придумати, як добути грошей собі на зарплати. І до цього процесу потрібно залучити абсолютно кожного в компанії.

Такі ситуації не тільки породжують нові ідеї, але й добре згуртовують колектив. Краще ніж будь-який тимбілдинг.

3. Особистий простір

У багатьох команд під час війни з’явилося більше вільного часу, який можна витрачати на перегляд новин, а можна сфокусуватися на власних амбіціях і планах. Людині дуже потрібні позитивні емоції, аби переварити великий обсяг стресу та бути продуктивним.

Тому хороший той управлінець, який заохочує у своїх людях особисті та професійні прагнення із серії «що я зроблю після війни», «у кого я можу перекваліфікуватися зараз», «нарешті є час закінчити дисертацію» тощо.

Команда дуже оцінить, якщо керівник поговорить з нею про такі речі, як особистий розвиток, надішле інформацію про необхідні курси або познайомить із потрібною людиною. І вона точно поверне це у вигляді відданості проєкту та якісно виконаних завдань.

4. Райдужна перспектива

Потрібно також обговорити амбіції самого проєкту та команди як єдиного цілого. Час війни можна сприймати як період виходу з операційної системи, коли нарешті є час на глобальне планування та стратегічний розвиток.

Історія знає дуже багато прикладів, коли у складних кризах народжувалися стартапи-єдинороги, а локальні компанії виходили на світовий рівень, вражаючи несподіваними рішеннями.

Проведіть стратегічну сесію! Коли ще ви матимете таку можливість?

5. Жорсткий контроль

Головна риса керівника — це віддавати накази та стежити за їх виконанням. І у воєнний час це правило лише посилюється.

Є таке поняття, як емоційний тон людини — це те, у якому стані вона перебуває. Наприклад, сум, апатія, агресія, радість. У період раптового вторгнення та жорстоких бойових дій люди часто можуть бути в тоні апатії. Він небезпечний тим, що з нього не так просто вийти, не кажучи вже про те, щоб бути ефективним на роботі.

Так ось — з тону апатії виводить емоційний струс (різкі, чіткі вказівки). Іншими словами, якщо ви бачите, що член вашої команди закрився в собі, йому стало все байдуже, ефективніше на нього накричати і впровадити жорстку дисципліну. Тому що намагатися бути м’якою або розвеселити людину в апатії безглуздо.

Наскільки у військовому строю солдати не обговорюють накази керівного складу, настільки й підлеглі не мають обговорювати розпорядження керівника.

Ці прості правила допоможуть якщо не повернути довоєнне процвітання бізнесу, то хоча б продовжити виживання проєкту. За що команда буде вдячна своєму керівнику.

Ілюстрація: pexels.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
12 важелів успіху12 важелів успіху
Зроби це зараз. 21 чудовий спосiб зробити бiльше за менший часЗроби це зараз. 21 чудовий спосiб зробити бiльше за менший час
100 правил успішних людей. Маленькі вправи для великого успіху в житті100 правил успішних людей. Маленькі вправи для великого успіху в житті
bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2022, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)