РЕЦЕНЗІЇ | Книга 16 жовтня 2009 р.

Історія двох конкурентів: Sony VS Samsung

Sony vs. Samsung: The Inside Story of the Electronics Giants' Battle for Global Supremacy

Книга професора Університету Кореї Сі-Джін Чанга (Sea-Jin Chang) "Sony VS Samsung: Інсайдерська історія «битви за світове панування» між двома гігантами електроніки" (Sony vs. Samsung: The Inside Story of the Electronics Giants' Battle for Global Supremacy) розповідає про дві відомі у всьому світі корпорації: японську Sony та корейську Samsung, а також про складну "гру" їхньої співпраці та конкуренції.

Підхід Чанга відрізняється від більшості публікацій на подібні теми не тільки тому, що він має особистий доступ до топ-менеджерів обидвох компаній, але й тому, що його висновки базуються на аналізі результативності. Він починає з цитат статей провідних бізнес-видань, які вітали Sony у 1999-му і називали компанію ідеальною, а вже через кілька років проголосили генерального директора Нобукі Ідеі (Nobuyuki Idei) одним із найгірших менеджерів у світі. Чанг чудово розуміє, що люди не можуть стати настільки "поганими" так швидко і тому він уникає спрощеного підходу, який характеризує так багато видань.

Проводячи інтерв'ю та аналізуючи дані компаній, Чанг досліджує стратегії, організаційні процеси та стилі лідерства в обидвох компаніях. Він демонструє, яким чином стратегія та процеси Sony були ідеально пристосовані до аналогових технологій і яким чином компанія створювала "додану цінність" через неймовірні нові продукти. В той же час протягом 1980-их та ранніх 1990-их компанія Samsung була не більше, ніж просто виробником запчастин, який навіть мріяти не міг про конкуренцію із Sony.

Правила гри змінилися наприкінці 1990-их із переходом до цифрових технологій. Samsung почала доволі успішно почувати себе у конкурентному середовищі, яке заохочувало зниження вартості на запчастини, тоді як Sony було доволі складно пристосуватися до нової стратегії, яка передбачала комбінування контенту та технічного забезпечення. З приходом рідкокристалічних екранів Sony знову втратила конкурентну перевагу, оскільки Samsung зумів швидше освоїтися з цією технологією. Завдяки своїй силі (виробництві запчастин) Samsung зумів обійти Sony за показником капіталізації вже у 2002-му році, а у 2006-му ця компанія коштувала вже вдвічі дорожче.

Чанг робить висновок, що різниця результативності між Sony та Samsung полягала не тільки і не стільки у різниці їхніх стратегій, але відображала зв'язок між цими стратегіями та організаційними процесами і лідерством у компаніях. На жаль, часто трапляється так, що організації змінюються набагато повільніше, ніж змінюється їхнє оточення. А отже практично завжди настає момент, коли компанія більше не здатна задовольняти потреби сучасності.

Історія Sony та Samsung, описана у цій книзі, — це зовсім не сага про падіння однієї корпорації та злет іншої. Це радше ілюстрація тенденції, що будь-яка, навіть найбільш результативна, компанія розвивається нерівномірно і її завжди чекають злети та падіння. З іншого боку, ключові переваги, які допомагали компаніям досягнути величі, можуть через деякий час посприяти їхньому "падінню", якщо зміниться контекст.

Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Рік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергієюРік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергією
Рішення. Практичні поради від 23 людей, які змінили світРішення. Практичні поради від 23 людей, які змінили світ
Налаштуйся на зміни. Нова психологія успіхуНалаштуйся на зміни. Нова психологія успіху

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)