ТЕНДЕНЦІЇ | Бізнес 22 лютого 2021 р.

Тренди в бізнесі 2021: що потрібно вашим клієнтам?

Автор: Андрій Попов, партнер з аудиту Kreston GCG
Джерело: Finance.ua

Які тенденції минулого року зміцнять свої позиції, що впливатиме на зародження нових бізнес-трендів, і як у підсумку трансформується бізнес? Розберімося разом.

Карантин став причиною швидкого переходу бізнесу до цифрової взаємодії з клієнтами та дистанційної співпраці. Але під впливом обставин змінився не тільки бізнес — споживач теж трансформувався. Це причина, з якої компаніям варто уважно подивитися на свого середньостатистичного клієнта новим поглядом. Що ж змінилося?

Тренди в бізнесі 2021: що потрібно вашим клієнтам?

1. Копійка гривню береже. Під час пандемії доходи населення по всьому світу знизилися — це факт. У зв’язку з цим логічним здається загострення бажання людей забезпечити собі «фінансову подушку безпеки», яка допоможе залишатися на плаву в разі втрати робочих місць через запровадження нового локдауну.

Більш жорстке планування бюджету знизить кількість імпульсивних покупок, поверне вектор купівельного попиту в бік практичності і зносостійкості, а також зверне увагу покупця на вживані товари, які, як правило, значно дешевші.

2. Ера «завершених кошиків». Платформа Salesforce Research провела дослідження результатів світового онлайн-продажу у другому кварталі 2020 року і отримала несподівані і вражаючі результати. Незважаючи на зняття карантинних обмежень і відкриття фізичних магазинів, зростання онлайн-торгівлі не зупинилося. Навпаки, глобальна виручка онлайн-бізнесу в другому кварталі зросла на безпрецедентні 71%.

У всьому світі кількість «завершених кошиків» (процес від вибору товару в каталозі до оплати в електронному кабінеті) досягла 3%, що на 35% більше, ніж за аналогічний період 2019 року. Очевидно, що тенденція онлайн-покупок збережеться і в 2021 році, а це означає, що безконтактні технології в ритейлі з опціональних стали обов’язковими.

3. Усвідомлене споживання. Згідно з останніми дослідженнями, 90% споживачів заявили, що під час пандемії їх стурбованість проблемами навколишнього середовища значно зросла. Люди стали більше замислюватися про вплив брендів на навколишнє середовище.

Покупці хочуть знати, що віддають свої гроші компанії, яка може взяти відповідальність за свої дії. Це означає, що компаніям необхідно звернути увагу на розробку стратегії відкритості до змін та сталого розвитку.

4. Безконтактне співробітництво. Розробка веб-продуктів і взаємодія з клієнтами в мережі інтернет — ті завдання, які повинні бути на порядку денному компаній, які бажають твердо стояти на ногах під час кризових хвилювань. Очікується, що мобільні додатки перевершать за затребуваністю в сегменті В2С повноцінні PC-версії, а чат-боти зможуть вирішувати до 95% всіх запитів, що надходять в служби підтримки.

У зону відповідальності віртуального інтелекту також перейде процес пошуку потенційних клієнтів і збір даних про їхні потреби.

Великим кроком вперед стане вміння бізнесу здійснювати діяльність без торгових площ.

Аналітика показує, що українські споживачі стають все більш прихильними до інновацій та впровадження продуктів технологічного прогресу. Дослідження НБУ за перші 6 місяців 2020 року свідчить про те, що 50% безконтактних оплат відбуваються через NFC. Широке впровадження електронної комерції та онлайн-послуг, дистанційної роботи та онлайн-інструментів навчання буде підтримувати розробку нових технологій і послуг, створюючи цикл технічного прогресу, який підтримує і підсилює сам себе.

5. Ще трохи про сталість і навколишнє середовище. Досі далеко не всі компанії усвідомлюють потребу у розробці стратегії сталого розвитку. І це може зіграти злий жарт з репутацією бренду. Сьогодні споживач хоче знизити залежність від одноразового пластику, скоротити кількість вуглецю, викинутого в атмосферу, а найголовніше — щоб товари і послуги мали позитивний вплив на суспільство і навколишнє середовище.

Пандемія сильно підвищила обізнаність про проблеми екології. Сьогодні весь світ зайнятий розробкою “зелених” технологій, які допоможуть поставити економіку на ноги.

Про те, що соціальна відповідальність займає важливу роль в репутації компанії, говорять не тільки міжнародні організації, а й провідні економісти, найбільші світові компанії та інвестори.

Дослідження канадського Міжнародного Інституту сталого розвитку показують, що будівлі, транспорт, відновлення природи і «чиста» енергетика є найбільш перспективними напрямками для реалізації цілей сталого розвитку.

Позитивний ефект повинен стати довгостроково працюючою системою, яка призупинить накопичення вуглекислого газу в атмосфері. Таким чином, 2021 рік може стати чудовою можливістю для інвестицій у відновлювану енергетику, «розумні» будівлі, «чистий» громадський транспорт і т. д.

Підсумок

Пандемія і карантин продовжують диктувати умови бізнесу. Минулий 2020 рік чітко дав зрозуміти, що один з пріоритетів для власників і постачальників — об’єднання зусиль і ресурсів для ефективної роботи.

Компаніям слід взяти на озброєння програми, які допоможуть поліпшити комунікацію з партнерами і клієнтами. Це дозволить тримати руку на пульсі, своєчасно отримувати актуальну інформацію про стан ринку.

Розробка антикризового плану і back-up-стратегії компанії, а також нових послуг і продуктів, створюваних під потреби ринку і клієнтів, допоможуть зміцнити позиції і отримувати дохід під час наступної хвилі кризи, якої можна очікувати, якщо людству не вдасться взяти пандемію під контроль.

Ілюстрація: smallbusiness.co.uk



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Тригери. Сформуй звички і стань тим, ким хочеш бутиТригери. Сформуй звички і стань тим, ким хочеш бути
Ефект накопичення. Покрокова інструкція до успіхуЕфект накопичення. Покрокова інструкція до успіху
Закони переможців. Як здійснити cвої мріїЗакони переможців. Як здійснити cвої мрії

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)