ТЕНДЕНЦІЇ | MarTech 27 червня 2024 р.

Як штучний інтелект революціонізує маркетинг у 2024-му: топ-5 трендів

MarTech — широкий спектр програмних інструментів, що використовуються в маркетингових кампаніях — і надалі зосереджуватиметься на штучному інтелекті та генеративному ШІ (GenAI) зокрема, щоб досягти безпрецедентного рівня персоналізації та залучення клієнтів у 2024 році. Ключовими висновками дослідження CMO Intentions 2024 ділиться Шеллі Кохан (Shelley E. Kohan), професорка Fashion Institute of Technology, директорка зі стратегії в The Robin Report і CEO/засновниця власного консалтингового бізнесу.

Ритейлери та бренди підкреслюють важливість штучного інтелекту в маркетингу та необхідність ефективної співпраці між різними функціями. Оскільки майже 60% маркетологів вважають інвестиції в ШІ першочерговим завданням, нове дослідження висвітлює стратегії, виклики та тренди, які визначатимуть успіх маркетингу в наступному році.

«Впровадження GenAI, щоб знати більше, робити більше, вчитися більше і досягати більшого, також має потенціал для трансформації маркетологів, починаючи з маркетингових директорів (CMO)», — зазначив Стівен Гербер (Steven Gerber), президент і операційний директор Zeta Global.

Як штучний інтелект революціонізує маркетинг у 2024-му: топ-5 трендів

Ось ключові висновки дослідження CMO Intentions 2024, проведеного CMO Council та Zeta Global Holdings Corporation.

1. ШІ та GenAI — провідні інвестиції у сферу MarTech

Оскільки очікується, що ШІ сприятиме покращенню створення контенту, персоналізації, предиктивної аналітики та загальної ефективності маркетингу, 60% маркетологів розглядають цю ініціативу як таку, що забезпечить найбільшу цінність і рентабельність інвестицій (ROI). На додаток до вдосконалення, ШІ і GenAI можуть сегментувати клієнтів більш ретельно і з більшою точністю.

Мікросегментація, яка в минулому була дуже дорогою для ритейлерів, тепер може сприяти підвищенню рівня залученості та лояльності до бренду. Крім того, автоматизовані маркетингові заходи, що усувають повторювані завдання, такі як електронна розсилка, публікації в соцмережах і розміщення реклами, призводять до більшої узгодженості між кампаніями.

2. Операційна досконалість та міжфункціональне узгодження

Створення узгодженості між функціональними сферами бізнесу має вирішальне значення для максимізації потенціалу інвестицій в маркетингові технології (MarTech). Спільна робота продавців (покупців), маркетингу, операційної діяльності, фінансів і людських ресурсів дозволяє сформувати чітку візію і досягти операційної досконалості.

«Перший крок у цій трансформації простий у теорії, але складний у виконанні: перетворення інтелекту зі слабкості на суперсилу», — заявив Гербер.

Подальша інтеграція інвестицій в MarTech в онлайн- та офлайн-діяльність дозволяє ритейлерам бути більш ефективними, гнучкими та по-справжньому клієнтоорієнтованими. Результатом єдиного стратегічного підходу до маркетингу стане підвищення впізнаваності бренду для клієнтів і співробітників, що забезпечить довгострокову перевагу для сучасних ритейлерів.

3. Персоналізація на основі даних і залучення клієнтів

Платформи клієнтських даних та інсайти мають важливе значення для персоналізації та гуманізації взаємодії з клієнтами. Аналізуючи величезні обсяги даних, штучний інтелект допомагає маркетологам краще зрозуміти шляхи клієнтів і відповідно адаптувати свої підходи. Згідно з дослідженням CMO Intentions, майже половина маркетингових керівників вважають збір та аналітику даних про клієнтів критично важливими для підвищення рівня залученості.

Сучасні чатботи та віртуальні асистенти можуть взаємодіяти з клієнтами в режимі реального часу, забезпечуючи максимально персоналізований досвід. GenAI використовує персоналізовані рекомендації щодо продуктів і послуг, щоб задовольнити індивідуальні потреби клієнтів, сприяючи високому рівню залученості та поглибленню лояльності, що призводить до винятково індивідуального досвіду покупця.

4. Досягнення доходів і цілей клієнтів, незважаючи на виклики

На маркетологів дедалі більше тисне необхідність доводити вплив маркетингу на результативність кампанії. 37% учасників дослідження заявили про потребу в кращому виконанні. Хоча 56% CMO повідомили, що досягли своїх цілей щодо доходів та залучення/утримання клієнтів, все ще існує потреба у забезпеченні ROI, подоланні розрізненого володіння даними та інтеграції нових платформ та інструментів у стек ІТ-технологій.

Успішні CMO, які досягли своїх цілей, часто повідомляли про тіснішу співпрацю з вищим керівництвом, підкреслюючи важливість їх залучення та міжфункціональної підтримки. Позитивним моментом дослідження є високий рівень цифрових навичок і вмінь в існуючих командах: 83% CMO заявили, що їхні команди володіють цими навичками. Однак розрив у навичках значно варіюється залежно від географічного регіону.

5. Регіональні відмінності в результативності маркетингу

Існують помітні відмінності в результативності маркетингу між північноамериканськими та європейськими маркетинговими лідерами. Ці відмінності свідчать про різні виклики та пріоритети, які впливають на те, як реалізуються маркетингові стратегії в цих регіонах. Приблизно 40% європейських маркетингових лідерів визнають, що ефективність їхніх кампаній потребує покращення, порівняно з 23% північноамериканських лідерів. Крім того, розрив у навичках цифрового маркетингу є більш вираженим у Європі, ніж у Північній Америці. У той час як лише 20% північноамериканських CMO повідомляють про потребу в цифрових навичках для покращення загальних маркетингових операцій, цей показник становить 40% серед європейських CMO; цей розрив у цифрових навичках може сприяти розбіжностям у результативності в різних регіонах.

Інші фактори, які можуть призвести до відмінностей у маркетингових показниках, включають економічний клімат, геополітичні чинники, відмінності в захисті даних і законодавстві про конфіденційність. Стратегічні відмінності між регіонами також можуть впливати на різницю в результативності маркетингу. Північноамериканські маркетологи схильні надавати пріоритет інноваціям і запуску нових продуктів, тоді як європейські більше зосереджені на залученні клієнтів.

ШІ та GenAI створюють парадигмальні зсуви для маркетологів

«Це буде нелегко. Але в наш час, коли інтелект є головною конкурентною перевагою, майбутнє належить тим, хто готовий його прийняти», — зазначив Гербер.

Ці висновки підкреслюють зростаюче значення штучного інтелекту в маркетингу, необхідність ефективної співпраці між функціями, цінність клієнтських даних для персоналізації, тиск на демонстрацію маркетингового впливу, а також регіональні відмінності в маркетингових стратегіях і завданнях.

За матеріалами Forbes



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
12 правил життя. Як перемогти хаос12 правил життя. Як перемогти хаос
Витончене мистецтво забивати на все. Нестандартний підхід до проблемВитончене мистецтво забивати на все. Нестандартний підхід до проблем
Шкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на кращеШкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на краще

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2025, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)