БІЗНЕС-ОСВІТА | Інтерв'ю 1 березня 2007 р.

Чи правда, що бізнес-школи здають свої позиції?

Суперечки навколо цінності програм МВА тривають з часу появи самого феномену бізнес-освіти. Проте, кількість бажаючих потрапити до бізнес-шкіл, як і попит на МВА-спеціалістів, продовжує невпинно зростати. Як наслідок, виникає загроза того, що бізнес-школи стануть жертвами власного успіху.

Про це турбується і декан топової (за версією Business Week) бізнес-школи University of Chicago Graduate School of Business Тед Снайдер (Ted Snyder). Снайдер переконаний, що разом зі зростанням попиту на випускників МВА, бізнес-школи перестануть бути освітніми закладами у традиційному значенні і виконуватимуть роль резерву талантів. Нижче наведено коротке інтерв'ю із Тедом Снайдером.

Тед Снайдер (Ted Snyder) З.: З якими проблемами та складнощами Вам доводиться стикатися, як деканові бізнес-школи?

В.: Для мене першочерговим завданням є академічна цілісність наших програм. Звісно, існують ті сили (декани, факультети, студенти), які дійсно прагнуть перетворити бізнес-школи на джерело талантів і таким чином спростити для себе життя. Адже в такому випадку їм не потрібно буде докладати ніяких зусиль для навчання.

Зрештою, студенти платять гроші, вони хочуть мати час на пошуки роботи. Тому деякі декани та викладачі думають: "Навіщо завантажувати їх ще й навчанням? Чи не простіше визнати їхню талановитість і залишити їх у спокої. Сам факт того, що вони поступили в бізнес-школу слугуватиме визнанням їхніх досягнень". Такий підхід, звісно, не може влаштовувати хорошу школу.

З.: Хто повинен відповідати за підтримку академічних стандартів? І навпаки, хто відкидає ці стандарти? Рекрутери? Декани?

В.: Я переконаний, що більшість залежить від декана. Рекрутерам дуже часто вистачає самого факту доступу до джерела талантів. У більшості випадків вони не звертають уваги на академічну освіту випускників. Проте, як і всюди, існують свої винятки.

З.: А що Ви, як декан, зробили для підтримки академічності у Чикаго?

В.: Це гра впливів. Ви підтримуєте ті факультети, які дотримуються стандартів. Ви даєте їм певні переваги та винагороджуєте їх.

Вам слід також встановлювати певні очікування від студентів. Не можна ставитися до студентів, як до споживачів, дозволяючи їм робити все, що заманеться, тільки через те, що вони платять гроші. Якщо було поставлене певне завдання, всі студенти повинні його виконати.

Дотримання цих принципів допоможе досягнути результату. Звісно, це не легко. Особливо зважаючи на те, що сьогодні кожен зайнятий і кожен прагне відшукати більш "просту" та більш гнучку бізнес-школу.

З.: Чи не заважає такий підхід займати передові місця у рейтингах бізнес-шкіл, особливо таких, де рейтинг формується на основі задоволеності студентів бізнес-школою?

В.: Навпаки, я переконаний, що студенти задоволені Чиказькою бізнес-школою саме тому, що від них тут багато вимагають. Вони розуміють, що це взаємний процес. Школа багато вимагає, але багато і віддає. Я не хочу видатися зарозумілим, але вважаю, що Чиказька школа дає набагато більше, ніж вимагає. Кожен студент може відчути цю підтримку (на кар'єрному, академічному та емоційному рівнях).

З.: Середній час перебування декана бізнес-школи на посаді суттєво скоротився за останні п'ять років. Деякі експерти стверджують, що це пов'язано із проведенням постійних рейтингів бізнес-шкіл. Як Ви вважаєте, чи набагато складнішим стало життя декана бізнес-школи?

В.: У загальному для деканів важливість рейтингів дійсно підвищилася — їм не можна забувати про цю частку конкурентної переваги. Проте, для повної картини не варто забувати й про інтереси кожного учасника процесу бізнес-навчання. Декан повинен стежити за рівнем задоволеності викладацького складу та студентів. Він не повинен забувати і про рівень своєї власної акредитації. Бути відомим у бізнес-спільнотах і т. д. і т. п.

З.: Чи не забагато вимог для однієї людини?

В.: Можливо це прозвучить трохи дивно, але я отримую величезне задоволення від своєї роботи. Я не вважаю її занадто складною або ж напруженою. Щоб зрозуміти мене, варто усвідомити, що у сполученні "бізнес-школа" слово "бізнес" виконує роль прикметника, а "школа" іменника. Тому слід завжди пам'ятати про академічність такої інституції. Не варто зациклюватися на безлічі ролей (генерального директора, шерифа і т. п.), слід завжди пам'ятати, що ви — декан, а ваша школа — це освітній заклад. І не потрібно нічого ускладнювати.

За матеріалами "Are B-Schools Slacking Off?", Business Week.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?
Лаяти не на те деревоЛаяти не на те дерево
S.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюйS.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюй

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)