БІЗНЕС-ОСВІТА | Рейтинги 31 жовтня 2007 р.

Як рейтинги можуть допомогти при виборі бізнес-школи

Люди обожнюють рейтинги. Навіть ті люди, які переконують, що ненавидять рейтинги, насправді обожнюють їх. І не лише рейтинги навчальних закладів, але й знаменитостей, телешоу, лікарень, футболістів, багатіїв. Якщо існує якийсь феномен — з нього можна зробити рейтинг. Використання рейтингів для вибору навчальної програми сьогодні стає звичною справою і може відіграти важливу роль для людей, які планують навчатися за кордоном. — Бен Соутер (Ben Sowter), QS Quacquarelli Symonds.

Більшість рейтингів стосуються дріб'язкових аспектів нашого життя. Списки найпопулярніших фільмів чи золотих музичних альбомів не можуть суттєво вплинути на ваш гаманець. Адже DVD чи аудіо-диск коштує копійки. Навіть якщо рейтинги виявляться неправильними і не відповідатимуть вашим вподобанням — втрати будуть мінімальними.

Проте, коли йдеться про вибір міжнародної магістерської або докторської програми, яка вплине на все ваше подальше життя, вам краще забути про можливість помилки. В такому випадку довіра до міжнародних рейтингів, які базуються не на об'єктивних критеріях, а на чиємусь особистому розумінню якості, може виявитися фатальною.

Це зовсім не означає, що потрібно раз і назавжди відмовитися від рейтингів бізнес-шкіл. Просто перш, ніж покластися на той чи інший рейтинг, вам слід зрозуміти принципи оцінки, які застосовувалися при його формуванні. Іншими словами, зрозуміти, що насправді лежить у основі такої оцінки.

Внутрішні рейтинги університетів існували давно. Американський News & World Report публікував рейтинги навчальних закладів США починаючи із 1983-го року, а перші британські рейтинги інститутів освіти з'явилися у ранніх 1990-их. З часом подібні рейтинги еволюціонізували і сьогодні можуть включати вражаючий перелік критеріїв, які беруться до уваги під час оцінки тієї чи іншої бізнес-школи. Для прикладу, рейтинг вже згадуваного нами видання News & World Report оцінює навчальні заклади відразу за 18-ма критеріями. Але ці критерії суттєво відрізняються від тих, які застосовує, наприклад, The Times. Тому перш, ніж взяти до уваги той чи інший рейтинг при виборі навчального закладу, вам слід зрозуміти, які саме критерії використовуються при його формуванні.

Попри все сказане вище, іноді складається враження, що потенційні студенти керуються рейтингами за принципом: "Я повинен йти до того університету, який відповідає двом критеріям: знаходиться якомога вище у рейтингу; та згоден прийняти мене на навчання". Насправді ж мета рейтингів дещо інша — вони повинні звузити для студента поле пошуку університетів, оскільки при всьому його бажанні студент не зуміє подати документи до всіх бізнес-шкіл у світі. Більше того, він не зуміє навіть ознайомитися із програмою кожного університету.

На відміну від внутрішніх, міжнародні рейтинги стикаються зі ще одним ускладненням — вони можуть оцінювати лише ті аспекти, які притаманні всім навчальним закладам у світі. На сьогодні не існує жодного надійного міжнародного рейтингу, який брав би до уваги більше, ніж шість критеріїв оцінки. Тому цілком можлива і така ситуація, коли для вас ключовими виявляться ті аспекти, які взагалі не будуть розглянуті у міжнародному рейтингу. В такому разі рейтинг буде корисним для вас лише як джерело другорядних оцінкових аспектів.

За матеріалами "Reaching for the top. How rankings can help when choosing your master`s degree or doctorate", Top Grad 2008 Guide.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.




comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
29-30 червня 2017
Київ, Нивки-Холл
Управлінський облік: стратегія управління компанією (Олена Павлова)
30 червня 2017
Одеса, Brain & Lemons
Курс "Промова Лідера. Ораторське мистецтво" (Ксенія Селіна). -50% для перших 4-х учасників
4-6 липня 2017
Київ, Готель «Мир»
Школа Продавця (Наталія Дегтярьова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Как писать так, чтобы вам доверялиКак писать так, чтобы вам доверяли
Убедительное письмо. Как использовать силу словУбедительное письмо. Как использовать силу слов
Работай легко. Индивидуальный подход к повышению продуктивностиРаботай легко. Индивидуальный подход к повышению продуктивности
Бизнес по правилам и без. Как добиться успеха, не потеряв себяБизнес по правилам и без. Как добиться успеха, не потеряв себя
Принцип Питера, или Почему дела идут вкривь и вкосьПринцип Питера, или Почему дела идут вкривь и вкось


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)