БІЗНЕС-ОСВІТА | Критика 8 листопада 2009 р.

Бізнес-школи стверджують, що не все робиться заради прибутку

Бізнес-школи стверджують, що не все робиться заради прибутку Журналіст Філіп Делвз Броутон (Philip Delves Broughton), автор книги "На випередження: два роки у Harvard Business School" (Ahead of the Curve: Two Years at Harvard Business School), описує MBA як "групу фінансистів та консультантів, які розмовляють на жаргоні, знищують цінність, і доклали найбільших зусиль для розвитку економічної кризи, свідками якої довелося стати всьому світові".

Саму бізнес-освіту МВА він розшифровує, як Master of the Business Apocalypse (Магістри світового апокаліпсису), називаючи її випускників людьми, які не здатні глянути на загальну картину суспільства, в якому вони існують, і можуть давати оцінки лише керуючись своїм обмеженим світоглядом.

Делвз Броутон, безперечно, не єдиний критик сучасної бізнес-освіти та її намагання возвеличити орієнтацію компаній виключно на збільшення вартості акцій. Найіронічніше те, що його підтримують навіть професори самих бізнес-шкіл, як, наприклад, Ракеш Курана (Rakesh Khurana), професор із лідерства у Гарварді. "Розгнузданість" ринку як відповідь на будь-які економічні проблеми стала основою бізнес-освіти", — говорить він.

І хоча більшість бізнес-шкіл, цілком логічно, відхрещувалися від своєї причетності до світової кризи, це не означає, що вони не почали звертати увагу на те, чому ж насправді вони навчають.

Дослідження, проведене Research & Consultancy Centre у Association of MBAs в партнерстві Durham Business School, робить висновок, що часи, коли компанії фокусувалися на збільшення акційного капіталу при цьому ігноруючи будь-які інші пріоритети, можуть скоро закінчитися.

У цьому дослідженні взяли участь 100 бізнес-шкіл та 544 випускників із 57-ти країн, які підтвердили, що майже вісім із 10-ти (79%) бізнес-шкіл погоджуються, що їм варто звертати більшу увагу на цінність, яка створюється для учасників бізнесу (в тому числі й для клієнтів), а не лише намагатися задовольнити акціонерів. Із цим же твердженням погоджується 60% колишніх випускників MBA.

Також починають з'являтися ознаки того, що стабільність та етичність відіграють велику роль для MBA, а школи називають етику найважливішою дисципліною, яка повинна викладатися в сучасних економічних умовах. Також на передній план виходять питання корпоративної соціальної відповідальності.

Вісім із 10-ти випускників також погоджуються, що етика стає важливим або дуже важливим аспектом діяльності бізнес-шкіл, а три чверті опитаних говорять те саме про корпоративну соціальну відповідальність.

Що ж стосується іншої сфери — управління ризиками — то тут дослідження показує, що школам доведеться подолати ще чималий шлях, перш ніж вони визнають управління ризиками та стратегічні ризики двома з трьох основних аспектів, на які варто звернути увагу бізнес-школам. Саме у цій сфері спостерігається найбільший розрив між тим, що бізнес-школи пропонують у своїй навчальній програмі та тим, що вони повинні були б пропонувати.

За матеріалами "Business schools say it's not all about profit", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
29-30 червня 2017
Київ, Нивки-Холл
Управлінський облік: стратегія управління компанією (Олена Павлова)
30 червня 2017
Одеса, Brain & Lemons
Курс "Промова Лідера. Ораторське мистецтво" (Ксенія Селіна). -50% для перших 4-х учасників
4-6 липня 2017
Київ, Готель «Мир»
Школа Продавця (Наталія Дегтярьова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Вийди за межi. Забудь про успiх — стань видатнимВийди за межi. Забудь про успiх — стань видатним
Лидер без титула. Современная притча об истинном успехе в жизни и бизнесеЛидер без титула. Современная притча об истинном успехе в жизни и бизнесе
Под давлением. Как добиваться результатов в условиях жестких дедлайнов и неопределенностиПод давлением. Как добиваться результатов в условиях жестких дедлайнов и неопределенности
WOW-факторы. Пора потрясти воображение людейWOW-факторы. Пора потрясти воображение людей
Умение слушать. Ключевой навык менеджераУмение слушать. Ключевой навык менеджера


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)