БІЗНЕС-ОСВІТА | Критика 8 листопада 2009 р.

Бізнес-школи стверджують, що не все робиться заради прибутку

Бізнес-школи стверджують, що не все робиться заради прибутку Журналіст Філіп Делвз Броутон (Philip Delves Broughton), автор книги "На випередження: два роки у Harvard Business School" (Ahead of the Curve: Two Years at Harvard Business School), описує MBA як "групу фінансистів та консультантів, які розмовляють на жаргоні, знищують цінність, і доклали найбільших зусиль для розвитку економічної кризи, свідками якої довелося стати всьому світові".

Саму бізнес-освіту МВА він розшифровує, як Master of the Business Apocalypse (Магістри світового апокаліпсису), називаючи її випускників людьми, які не здатні глянути на загальну картину суспільства, в якому вони існують, і можуть давати оцінки лише керуючись своїм обмеженим світоглядом.

Делвз Броутон, безперечно, не єдиний критик сучасної бізнес-освіти та її намагання возвеличити орієнтацію компаній виключно на збільшення вартості акцій. Найіронічніше те, що його підтримують навіть професори самих бізнес-шкіл, як, наприклад, Ракеш Курана (Rakesh Khurana), професор із лідерства у Гарварді. "Розгнузданість" ринку як відповідь на будь-які економічні проблеми стала основою бізнес-освіти", — говорить він.

І хоча більшість бізнес-шкіл, цілком логічно, відхрещувалися від своєї причетності до світової кризи, це не означає, що вони не почали звертати увагу на те, чому ж насправді вони навчають.

Дослідження, проведене Research & Consultancy Centre у Association of MBAs в партнерстві Durham Business School, робить висновок, що часи, коли компанії фокусувалися на збільшення акційного капіталу при цьому ігноруючи будь-які інші пріоритети, можуть скоро закінчитися.

У цьому дослідженні взяли участь 100 бізнес-шкіл та 544 випускників із 57-ти країн, які підтвердили, що майже вісім із 10-ти (79%) бізнес-шкіл погоджуються, що їм варто звертати більшу увагу на цінність, яка створюється для учасників бізнесу (в тому числі й для клієнтів), а не лише намагатися задовольнити акціонерів. Із цим же твердженням погоджується 60% колишніх випускників MBA.

Також починають з'являтися ознаки того, що стабільність та етичність відіграють велику роль для MBA, а школи називають етику найважливішою дисципліною, яка повинна викладатися в сучасних економічних умовах. Також на передній план виходять питання корпоративної соціальної відповідальності.

Вісім із 10-ти випускників також погоджуються, що етика стає важливим або дуже важливим аспектом діяльності бізнес-шкіл, а три чверті опитаних говорять те саме про корпоративну соціальну відповідальність.

Що ж стосується іншої сфери — управління ризиками — то тут дослідження показує, що школам доведеться подолати ще чималий шлях, перш ніж вони визнають управління ризиками та стратегічні ризики двома з трьох основних аспектів, на які варто звернути увагу бізнес-школам. Саме у цій сфері спостерігається найбільший розрив між тим, що бізнес-школи пропонують у своїй навчальній програмі та тим, що вони повинні були б пропонувати.

За матеріалами "Business schools say it's not all about profit", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
МікромайстерністьМікромайстерність
Синдром самозванця. Як прожити неймовірне життя, на яке ви заслуговуєтеСиндром самозванця. Як прожити неймовірне життя, на яке ви заслуговуєте
Міф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогуМіф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогу

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)